comfort C4 GP vs C4 picasso
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 februari 2008 10:25 PM

Ikzelf heb al een tijdje een C4P ( de korte versie; 5 pl) in de exclusive uitvoering, dus met de luchtvering.
Het comfort is goed, vooral op hoge snelheden.
Bij lage snelheden (bvb 30 km/h) is de ophanging soms vrij stug.

Vandaag reed ik mee met een C4 GP,(de lange versie dus) in de SX uitvoering (ik weet niet hoer het in Nederland noemt, maar het is de middelste uitvoering) en dus zonder de luchtvering.
En het viel me op dat deze versie toch een stuk zachter reed over een bepaald traject ( snelheid rond de 70)

Normaalgezien zou de versie met luchtvering zachter moeten rijden, en ik heb al eens met een andere C4P (de korte) met luchtvering meegereden en die reed even hard of zacht als de mijne.

De vraag die ik nu heb is, waaraan ligt dit?
Heeft het te maken met het afwezig zijn van de lcuhtvering, of heeft het te maken met het feit dat de lange versie blijkbaar iets zachter is?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 06 februari 2008 11:04 PM
  [ # 1 ]

joint

Grand C4 picasso…. idd een wat zachter bankstel op 4 wielen dan de iets kleinere, maar niet minder fraaie dame.

Wellicht de combi van de overhang en het gewicht ?

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 februari 2008 08:14 PM
  [ # 2 ]

Vandaag heb ik rondgereden met een aanzienlijk aantal kilotjes in de koffer, en ik had het gevoel dat de wagen nu zachter reed.
Dus de grotere overhang, en het meergewicht van de C4 GP zorgen voor extra comfort lijkt me.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2008 10:59 PM
  [ # 3 ]

Vorige week nog een stukje rondgereden met een compleet pak bakstenen achterin mijn berlingo, is ie ook een stuk ‘zachter’ dan leeg Cool

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 19 februari 2008 11:55 AM
  [ # 4 ]

Volgens mij komt het verschil door de luchtvering van de Exclusive. Heb ook zo’n uitvoering en merk precies hetzelfde: over het algemeen zeer comfortabel, behalve bij lagere snelheden (en dan vooral over belgische beton-wegen…).

Dit is een gekend probleem bij luchtvering: niet goed reageren op dwarsrichels. Gevolg: een ‘stoterig’ karakter. Als ik me goed herinner was dat ook het commentaar in de Autokampioen toen ze met beide versies gereden hadden: gemiddeld genomen is luchtvering prettiger, en ook handiger omdat je de hoogte kunt variëren. Maar niet op korte hobbels!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 19 februari 2008 02:48 PM
  [ # 5 ]
Casey schreef:

...en dan vooral over belgische beton-wegen…

Hahaha, in de autoindustrie is er niet voor niks een duurzaamheidstest die heet “Belgian roads”  Wink  Laughing
haha haha haha haha

Sorry, moest even kwijt en nu weer on topic he Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 19 februari 2008 04:45 PM
  [ # 6 ]
Casey schreef:

Volgens mij komt het verschil door de luchtvering van de Exclusive. Heb ook zo’n uitvoering en merk precies hetzelfde: over het algemeen zeer comfortabel, behalve bij lagere snelheden (en dan vooral over belgische beton-wegen…).

Dit is een gekend probleem bij luchtvering: niet goed reageren op dwarsrichels. Gevolg: een ‘stoterig’ karakter. Als ik me goed herinner was dat ook het commentaar in de Autokampioen toen ze met beide versies gereden hadden: gemiddeld genomen is luchtvering prettiger, en ook handiger omdat je de hoogte kunt variëren. Maar niet op korte hobbels!

Idd, dit is ook hetgeen ik merkte, op dwarsnaden is de vering behoorlijk stug.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gepost: 19 februari 2008 04:53 PM
  [ # 7 ]

Dus is de oplossing meer drinken, uh ik bedoel slingeren Cool

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 20 februari 2008 12:05 PM
  [ # 8 ]
graddus schreef:

Dus is de oplossing meer drinken, uh ik bedoel slingeren Cool

Neee…......verhuizen!

(geintje)

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook