8 van de 224
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 09 maart 2005 10:15 PM
  [ # 106 ]

Mooie wagen. Wordt een echte trekpleister op de meeting, denk ik. Cool

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 maart 2005 11:59 PM
  [ # 107 ]

Prachtige bak!
Wat is zwart toch een mooie kleur voor een CX!

Veel succes ermee en ik ben benieuwd hoe ze er in ‘t echt uitziet de 26e.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 02:23 AM
  [ # 108 ]

Er staan er dus 2 zwarte gti t’s op de meeting, die van wannabe en die van mij…

Wat de tuning betreft, ik ga dat wel langzaam aan en met beleid doen, ik heb weinig zin in een meltdown zoals dat zo leuk heet. Ik moet zeggen een Gti Turbo 2 is heel erg snel… en de eerste vijf minuten dat ik er weer in een reed vroeg ik me af of tunen wel nodig was, maar na weer even in te komen ben ik weer normaal…. more power! Smile

Moet even kijken waar ik stuggere veren voor de wastegate of iemand met een draaibank voor dikkere schotels kan vinden, want ik wil stukje bij beetje opvoeren, zodat ik een beetje kan inschatten wat er allemaal gebeurt als die druk hoger wordt… misschien moet ik toch maar eens een megasquirt gaan bestellen en in elkaar solderen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 10 maart 2005 10:06 AM
  [ # 109 ]

Sjieke auto sans-pareil.

Veel geluk en km ermee.

hoe rijdt hij?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 10:48 AM
  [ # 110 ]

NOS is wel grappig, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een aandrijflijn in te richten valt die al dat geweld aan kan. Volgens mijn informatie begint de koppelling boven de 250pk problemen te geven - en daar ga je natuurlijk ogenblikkelijk overheen als je je NOS aan zet. Ik neem genoegen met een gedegen stukje opvoeren naar ongeveer 270pk (200kW). Als het op de weg te krijgen is komt ie dan waarschijnlijk in iets van 6.0 sec naar de honderd en de tussensprint zal extreem snel zijn. Misschien dat ik ook nog een diesel eindoverbrenging gebruik voor een hogere topsnelheid en een (nog) lager toerental bij 140 km/h. Misschien komt het zelfs de praktische acceleratie ten goede omdat het vaak een keer schakelen zal schelen, maar zover ben ik allemaal nog lang niet. projecten naar 1.0 bar, dinitrol en ABS inbouwen zijn eerst aan de beurt.

@TRXke: Hij rijdt prima. Ik merk wel dat er nog een heel klein beetje aan gesteld moet worden hier en daar. Zo trekt ie een fractie naar links en er zit ergens een heel klein onbalansje bij sommige snelheden boven de 130km/h. VOor de rest alles prima. Ik heb er gisteren ongeveer 150km mee gereden en hij komt heerlijk over, behalve die paar kleine steldingetjes. Ik ga dit weekend maar eens zoeken naar die onmogelijke diravi stelschroef.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 12:13 PM
  [ # 111 ]

hele mooie auto Cool

veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken denk ik zo Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 07:00 PM
  [ # 112 ]

Goed, ik heb net de NGK bougies er in gedraaid, en ik krijg de indruk dat ie iets mooier loopt en inderdaad misschien pakt ie ook iets beter op.

Nu zit ik me het volgende af te vragen. Voor de APK hebben ze gesteld omdat de CO te hoog was, en dat hebben ze zover ik begreep gedaan aan de luchtklepmeter. Betekent dat dat je het signaal wat van de luchtklep afkomt een beetje kan beinvloeden? Kan er namelijk niet zomaar iets over vinden. Volgens mij als de CO te hoog is moet je het mengsel rijker maken, en dat kan natuurlijk als je kan stellen aan de luchtmeter, want als de ECU de indruk heeft dat er meer lucht doorheen komt (terwijl dat niet echt zo is) dan verhoogt ie de hoeveelheid brandstof… hoeveelheid lucht blijft hetzelfde, mengsel wordt rijker, CO wordt minder. Wist niet dat er daar wat te stellen viel… en volgens mij wees ie echt op de luchtmeter toen ie het vertelde… iemand?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 10 maart 2005 07:46 PM
  [ # 113 ]

Luchtmeter

Op de zijkant van de luchtmeter zit een imbus (inwendig),daar kun je de co mee stellen.Ze hebben een ‘voelertje’ van de luchtmeter (achter het kunstof kapje)een tandje verzet,zo kunnen ze de co weer goed krijgen. P.s als de wagen volgens voorschrift is afgesteld ,een co van 0.5 dan kun je hem maar weer beter laten opschroeven naar 2.0/2.5,dan loopt ie veel mooier.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 08:15 PM
  [ # 114 ]

Ah ok bedankt. Weer wat geleerd. Weet je dan ook of het mengsel nu idd rijker is gemaakt daardoor. Ik wil dat allemaal even zeker weten, want als de turbodruk omhoog gaat gaan kan een rijk mengsel voor de veiligheid zeker even geen kwaad. Moet echt even een O2 meter hebben…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 10 maart 2005 08:31 PM
  [ # 115 ]

De stelschroef op de luchtmeter regelt de hoeveelheid lucht in het bypass luchtkannaal van de luchtmeter.
Die lucht passeerd dus niet voorbij de luchtklep/meter en word dus niet voorzien van brandstof, dit is nodig om de co te kunnen afstellen.
Bij te veel co word dus extra lucht buiten de meetklep omgegeven,wat te regelen is met de stelschroef.
Het signaal van de luchtmeter zelf kan je bij mijn weten niet afstellen of je moet het ding open gooien ...
Het co percentage waarbij de motor goed loopt verschilt van motor tot motor mijn Turbo staat nu op 0.18 en draait perfekt daar voor met zijn vroegere luchtmeter zat hij boven de 9 en afstellen haalde niet veel uit , heb dan de luchtmeter vervangen om door de kontrole te geraken.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 08:42 PM
  [ # 116 ]

En weer wat nieuws, had er helemaal niet bij stil gestaan dat er een bypass kanaal in zat. Zinloze produktie truucs om emissies terug te brengen. Enige zinvolle is dat het lastiger wordt zelfmoord te plegen met je auto maar goed.

TRXke, heb jij toevallig al wat sukses gehad met dikkere schotels ergens laten fabriceren. Ik heb niets meer gehoord van dat engelse veren bedrijf, dus dat schiet niet echt op… Ik kan wel met wat ringetjes beginnen natuurlijk, maar op de duur wil ik toch een andere oplossing.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 10 maart 2005 09:27 PM
  [ # 117 ]

sans-pareil,

Ik heb daar eigenlijk niet verder mee bezig geweest met die schotels omdat ik op het moment de turbodruk bij mijn GTI voldoende vind.
Maar ik ben er zeker van dat het goed mogelijk is om zo’n dikkere schotel te draaien.
Vroeger hadden we een “smid” die voor ons bedrijf allerhande stukken maakte en dat was toen geen probleem om zoiets te laten maken.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 11:47 PM
  [ # 118 ]

Genoeg turbodruk? Volstrekt onmogelijk Smile.

Na even een gesprek met Erwt over het onderwerp ringetjes gehad te hebben vroeg ik mij af hoe heet het in die wastegate kan worden. Dat zal toch vest wel aardig wat zijn denk ik zo, gezien het feit dat het huis van de turbo onder sommige omstandigheden roodgloeiend kan zijn. Als het niet teveel is zijn de kunstof ringetjes van Erwt z’n pa misschien een mogelijkheid maar ik ga het daar maar niet op gokken.

Toch maar even een machinebankwerkersbedrijfje hier in leiden vinden. Er is zeker niemand die zo’n los schoteltje heeft liggen he?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 maart 2005 01:59 AM
  [ # 119 ]

@TRXke: Ik wilde morgen misschien even de wastegate open gaan halen, zit er nog iets van een pakking in ofzo die ik eerst even bij moet halen?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2005 10:13 AM
  [ # 120 ]

@sans-pareil.

een pakking zit er niet in enkel een membraam dat mede als pakking dient, hier moet je wel even op letten dat je dat niet beschadigd met het uiteen halen van de wategate, alhoewel dat het redelijk stevig is .
het is wel een moeilijk werkje om de wastegate uit een te halen zonder de waterslag te demonteren omdat de bouten in het huis blijven zitten moet je het deksel volledig over de bouten kunnen schuiven (zie foto’s).
ik heb dat gedaan bij warme motor dan zijn de koelslangen soepel en kan je ze weg duwen en dan lukt het nipt.
opletten voor de radiator dat je die niet raakt met een moersleutel Crying or Very sad

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
8 van de 224
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook