Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hey!
das HHO, komt het weer op, heb er in 2006 veel over gehoord en gelezen, en daarvoor in 2000 ook nog eens.
Het is wel een belachelijk lelijke site, maar wie weet.
Mocht het echt bestaan dan heb ik daar wel oren naar natuurlijk
topic op dit forum uit 2006 over HHO
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik was het alweer een beetje vergeten eigenlijk, maar nu zie ik op youtube heel wat filmpjes van experimenten ermee, het begint echt ergens op te lijken
Gratis brandstof… stel je voor….
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mocht het echt bestaan dan heb ik daar wel oren naar natuurlijk
Dat het bestaat staat als een paal boven water (!) denk ik, maar of het toepasbaar is ? Die boeken schijnen je uit te leggen hoe je zelf zoiets in elkaar knutselt, de andere site probeert je zo’n apparaat kant en klaar te verkopen.
Dat een auto voor 100% op water zou kunnen lopen, zoals gesteld in het andere draadje, kom ik hier niet tegen. Maar een mooie besparing op de benzine-kosten is in deze barre tijden wel welkom…
Dus als jij nou eens zo’n ding maakt en verslag uitbrengt….....
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha, ik begin er wel over na te denken hoor!
Wat ik begrijp is dat het grootste probleem op dit moment nog de afmetingen van de verdamper zijn.
het type verdamper dat aangeboden wordt is gneoeg voor ongeveer 15% HHO en de rest normale brandstof, kennelijk moeten ze 10 tot 15x zo groot zijn om voldoende HHO te genereren.
Maar op youtube vind je genoeg filmpjes van cracks die er serieus mee bezig zijn. Dat je kennelijk een besparing van ca. 30% kunt behalen op je brandstofkosten is al heel erg interessant!
Maar misschien is een LPG tank wel om te bouwen, die zijn denk ik al groot genoeg (en er zit er al 1 in de 16V) Ik ga het de komende tijd maar eens goed in de gaten houden.
Overigens verkoopt die water4gas kerel de verdampers voor 41 dollar op ebay. Dus voor een tientje of 5 incl. verzendkosten in euri’s heb je zo’n kitje op de mat liggen.
Zou dit nou echt de revolutie aller tijden worden?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Wat ik begrijp is dat het grootste probleem op dit moment nog de afmetingen van de verdamper zijn.
het type verdamper dat aangeboden wordt is gneoeg voor ongeveer 15% HHO en de rest normale brandstof, kennelijk moeten ze 10 tot 15x zo groot zijn om voldoende HHO te genereren.
Dit is alles wat je nodig schijn te hebben, houtje touwtje constructie, maar da’s mijn fiets ook….Niet meteen te serieus aanpakken hoor, met LPG tanks…..
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Neuh, ik zat er ook nog niet direct aan te denken om mijn LPG tank open te zagen hoor
Maar mocht het dadelijk echt overduidelijk goed en veilig functioneren dan wordt het wel een idee natuurlijk om een watertank/HHO generator achterin te plaatsen ipv de LPG tank. DAn kan ik mijn leidingen en verdere installatie blijven gebruiken lijkt me en dan ben ik van het belastingverschil af, alhoewel ik natuurlijk wel met de APK blijf zitten dan want ze laten me er nooit door met een complete LPG installatie muv de tank zonder dat mijn kenteken op LPG staat. aan de andere kant is de brandstof dan wel gratis dus maken die 2 tientjes per maand ook niet zoveel uit dan. HEt blijft natuurlijk voorlopig wel nog een ver van mijn bed show, voor nu vermaak ik me nog altijd prima met LPG.
Maar ik vind de HHO ontwikkelingen wel zeer boeiend!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Maar ik vind de HHO ontwikkelingen wel zeer boeiend!
Ik vind dat mad scientist sfeertje ook wel geinig, alhoewel ik van mezelf weet dat ik het waarchijnlijk zelf nooit aan zou durven…..
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
André schreef:Op Discovery, de serie Mythbusters heeft een item daar over gehad.
Ik weet niet of je wel eens hebt geprobeert om via electrolyse water te splitsen in waterstof en zuurstof, maar echt hard gaat dat niet.
In ieder geval veel te weinig om maar enig effect te hebben op het functioneren van een automotor.
Maar dat is nu net het punt van HHO, ze splitsen het water niet in waterstof en zuurstof maar halen een ander geintje uit en herrangschikken moleculen voor zover ik begrepen heb. Bovendien werkt dit op 12V en wordt het on-demand geproduceerd ipv dat je een instabiel gas moet opslaan. Daarom klinkt het ook allemaal zo waantastisch (vind ik dan) check ook de youtube filmpjes van de thuishobbyisten die krijgen toch een aardige bult gas uit zo’n flesje, er staan ook filpmjes zat van auto’s die op een mengsel van 15% lopen uit zo’n klein flesje, iets meer stroom en een grotere fles en het zou dan wel eens leuk kunnen worden
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik weet niet of je wel eens hebt geprobeert om via electrolyse water te splitsen in waterstof en zuurstof, maar echt hard gaat dat niet.
Gaat niet echt hard ? Maar als je dat eenmaal gelukt is heb je een aardig potente bom hoor !
In mijn werkomgeving komt water wel eens in aanraking met temperaturen waar het niet zo goed tegen kan, en dan moet je schuilen….
Trouwens, hou maar een een lucifer bij een accu die staat te laden
(H2 gas) EDIT: doe maar niet !
EDIT: Maar het gaat inderdaad niet om de formatie van H2 en O2, dat zou levensgevaarlijk zijn…..