Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Een paar maanden geleden hebben ze dat bij mij ook geflikt. Tweemaal binnen één week ingebroken. Beide keren niets meegenomen terwijl er toch 2 houders inlagen. Ook een SD-kaartje met de Benelux erop lieten ze liggen.
Sindsdien laat ik niets meer van waarde in de auto liggen en open ik alles wat open kan zodat de hufters kunnen zien dat er niets van hun gading meer in ligt.

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Wauw
Ik zou bijna zeggen: nu wordt het tijd om te verhuizen.
Vroeger was het overigens niet ongewoon dat kort na de eerste inbraak binnen 1 á 2 weken de 2de volgt. Dat was voornamelijk met after-sale radio’s dan. Na de eerste keer hun buit binnen te hebben, gokken ze de tweede keer een nieuwe exemplaar te verkrijgen van wat de eerste keer eruit is gegaan (de meeste mensen vervangen het gestolene na inbraak).

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ach ja. Wat kan ik er aan doen.
Thuis dus ook maar mijn ‘auto is leeg’ bordje op het dashboard leggen…..
tilanus schreef:Ach ja. Wat kan ik er aan doen.
Thuis dus ook maar mijn ‘auto is leeg’ bordje op het dashboard leggen…..
Voel met je mee.
Men geeft vaak de raad om het handschoenenkastje op en te laten ; voor een C4 dan best hetzelfde voor de bergvakken van het dashboard.
Op reis doe ik dit altijd, maar om dit elke dag opnieuw te doen als je voor je voordeur parkeert ...

Totaal aantal Berichten: 7843
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zou mijn dashboardkastje best open willen laten, en hetzelfde geldt voor de middenarmsteun, helaas liggen die beide vol met spullen die juist aan het oog onttrokken moeten worden..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Ik zou mijn dashboardkastje best open willen laten, en hetzelfde geldt voor de middenarmsteun, helaas liggen die beide vol met spullen die juist aan het oog onttrokken moeten worden..
Mogelijks maken inbrekers deze redenering : kastje toe = het loont de moeite om in te breken.
Open zetten en zorgen dat de kostbare zaken onderaan zitten, zorgt misschien voor misleiding (op eigen risico)

Kastjes open laten heeft alleen zin als ze echt leeg zijn.. Tenminste, zo denk ik erover.
De realiteit is dat zo’n junk/zwerver/veelpleger waarschijnlijk heel anders redeneert, behoorlijk opportunistisch waarschijnlijk.. Niets te vinden, jammer, volgende slachtoffer.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ook met open kastje denk ik niet dat een inbreker geïnteresseerd is in mijn zonnebril op sterkte, papieren zakdoekjes, een balpen, geurpatronen en het EHBO-setje.
Maar het blijft moeilijk om mij te verplaatsen in de gedachtengang van een een inbreker. Misschien wordt een bepaald soort (bvb. vandalen) net aangetrokken door een open kastje…

Even creatief geweest, ik ga deze op A5-formaat uitprinten en lamineren.
Maar mensen behoefte?

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ik denk dat het Juk Foe plaatje niet echt helpt om het gajus buiten te houden. Beter zou zijn om er zoiets op te plakken:

Beter zo?

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Hé Tilanus,
Mooi klote als je zo vaak de klos bent. Kom gezellig bij ons in Assen wonen daar gebeurt nooit wat. Kwam er vanochtend achter dat ik de auto gisteren niet op slot had gedaan ops:. Kan hier nog redelijk probleemloos.
Het ergste lijkt me nog dat zo’n junk in je auto heeft zitten rotzooien. Sterkte er mee.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dank allen voor jullie steunbetuigingen!

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Een collega van m’n vader zag eens een paar benen uit de open deur van z’n auto steken: was er eentje bezig de radio aan het lospeuteren. In een vlaag van woede schopt hij de deur keihard dicht zodat het boefje is geïmmobiliseerd (moeilijk woord voor zere poten en niet meer kunnen lopen) en belt vervolgens op z’n gemak de politie. Mag je raden wie er mee ging naar het bureau en een poosje later voor de rechter stond.
Ik hoorde maandag van mijn dealer dat er in een week tijd 4 GC4P’s zijn open gebroken bij het ziekenhuis in Hoofddorp.
De vraag lijkt dus niet óf maar wanneer je als eigenaar van een C4 de pineut bent…...
Het zet je toch aan het denken. Mijn vrouw kreeg zondagavond een bon bij het Bijlmerstation in A’dam. Ze stond (met mijn GC4P…) op een plek waar dat niet mocht: 75 euro boete.
Ze stond daar omdat ze een vriendin moest ophalen. En ‘s avonds laat wil je als vrouw niet in het donker rond het Bijlmerstation lopen. Veel te link. Dus mijn vrouw ging dichtbij de uitgang staan. Logisch toch?
Ze stond niemand in de weg. Maar goed, het mocht niet, dus een boete.
En dan denk ik toch: voor dat soort dingen krijg je als normale burger direct een bon. Maar het feit dat je daar staat omdat het te gevaarlijk is om je vriendin alleen rond te laten lopen (omdat de politie het daar niet in de hand heeft) doet er blijkbaar niet toe.
En vervolgens worden auto’s massaal open gebroken in A’dam en omgeving.
Waar is de politie als je ze nodig hebt? Precies, die moeten hun quotum bonnen halen en hebben het daar dus druk mee…...
Overigens vind ik na zondag niet dat de politie meer geld moet krijgen van de minister. Waarom?
De zeer jonge scooter agent die de bon voor mijn vrouw uitschreef zei dat zijn vader ook een GC4P heeft. Waarop mijn vrouw (toch al enigzins geïrriteerd door de bon) zei dat als hij goed zou sparen hij er misschien ooit zelf een kon kopen. Het antwoord van de scooterboy was dat hij er makkelijk 4 kon betalen.
Waarop mijn vrouw heel gevat antwoordde dat de gemiddelde agent dan blijkbaar genoeg verdient en zij zich hard op afvroeg waarom de politie er dan nog meer bij wil hebben.
Maar Scooterboy was niet voor één gat te vangen: zijn vader was miljonair!
Waarop mijn vrouw tenslotte zei: nou, dan heeft de minister toch gelijk en is het politie beroep blijkbaar toch een roeping, want als je het voor het geld niet hoeft te doen, waar doe je het dan voor?
Affijn, de moraal van dit verhaal: als gewone burger ben je gewoon dubbel de klos. En ze breken je auto open, én je kan niet veilig op straat zijn ‘s avonds én de politie deelt vervolgens aan jou een bon uit.
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine