Ik heb een ZX automaat 18.i aura en daar knipperd een oranje lichtje op het dashbaord.
Het is het lampje naast het motorbloklampje.
Ik weet niet of er direct links van het motorblok lampje ook een lampje zit, anders is het het 3e lampje
Misschien wat onduidelijk sorry daarvoor.
Het gaat na starten na 30 sec wel uit, maar wat betekent dit lampje eigenlijk?? Kan niet zo goed het symbool er op zien!!!
Ik heb geen boekje van de auto anders had ik het opgezocht.
Er zijn welmeer lampjes waar ik de betekenis niet van weet.
Kan ik ergens een boekje downloaden of zo??
gr.
Frank
Lampje voor olie niveau??
Of heeft een zx die niet ??
wat voor symbooltje staat er op??
Gert.
GertXM schreef:Lampje voor olie niveau??
Gert.
Symbooltje kan ik niet lezen…
HEt is oranje lampje, olie is in de regel toch rood??
Maar welk olie nivo dan?? carter of aut. transmissie??
of remmen??
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Klinkt meer als dat diagnose lampje
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Re: Knipperend lampje op dashboard
frank1000 schreef:Ik heb een ZX automaat 18.i aura en daar knipperd een oranje lichtje op het dashbaord.
Ik weet niet of er direct links van het motorblok lampje ook een lampje zit, anders is het het 3e lampje
Misschien wat onduidelijk sorry daarvoor.Het gaat na starten na 30 sec wel uit, maar wat betekent dit lampje eigenlijk?? Kan niet zo goed het symbool er op zien!!!
Ik heb geen boekje van de auto anders had ik het opgezocht.
Er zijn welmeer lampjes waar ik de betekenis niet van weet.
Kan ik ergens een boekje downloaden of zo??gr.
Frank
Frank,
Dat lampje werkt samen met je mapsensor, oftewel een sensor die de hoeveelheid schadelijke stoffen meet. Er moet een symbooltje opstaan waar je met een beetje fanstasie een uitlaat uit kunt halen. Deze brand altijd even kort (30sec ong) bij het starten, ook bij mijn 1.8i aura, al was dat een schakelbak. Na die 30sec gaat ie uit. Hij kan ook nog in een hoger tempo flikkeren, als dat zo is meet ie daadwerkelijk schadelijke hoeveelheden en zou je in theorie langs de garage moeten gaan. Maar als je bijvoorbeeld op warme zomerdag je auto ergens na ook nog eens een korte file parkeert in de felle zon, en snel na het parkeren de auto binnen 5min opnieuw start, dan ging deze in dat versnelde tempo flikkeren, althans bij mij. Citroen sensors gaan snel over de zeik, en lang niet in alle gevallen hoeft er dan wat aan de hand te zijn.
Ik heb trouwens ook nog wel een boekje voor me. Mail me daarvoor even via de PB. Dan regelen we dat. Succes met de ZX!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
GertXM schreef:Lampje voor olie niveau??
Gert.
Olie niveau zit niet op een aura (i.i.g. niet in een phase I)
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
frank1000 schreef:GertXM schreef:Lampje voor olie niveau??
Gert.Symbooltje kan ik niet lezen…
of remmen??
Rem olie evenals transmissie olie laten zich niet verraden door sensors. Dus al zou het je olie niveau lampje zijn… zou het je carter zijn
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:frank1000 schreef:GertXM schreef:Lampje voor olie niveau??
Gert.Symbooltje kan ik niet lezen…
of remmen??
Rem olie evenals transmissie olie laten zich niet verraden door sensors.
al zou het je olie niveau lampje zijn… zou het je carter zijn
Ga zo eerst maar even olie checken!!!
dat vind ik het belangrijkste op dit moment!!!
daarna hoop ik via het boekje meer wegwijs te worden wat er allemaal in die auto zit!!
Wil ook carternivo van automaatbak controleren etc!!
frank1000 schreef:Ik heb een ZX automaat 18.i aura en daar knipperd een oranje lichtje op het dashbaord.
Misschien wat onduidelijk sorry daarvoor.Het gaat na starten na 30 sec wel uit, maar wat betekent dit lampje eigenlijk?? Kan niet zo goed het symbool er op zien!!!
Heb het even opgezocht in de Revue Technique, dat symbooltje is een pijlstok met druppels eraan. Bij een te laag pijl gaat dit lampje bij het startten een tiental seconden branden, de Xantia en Xsara hebben dit lampje overigens ook. Voor de duidelijkheid, het 3e lampje van link in de rij onderaan, naast het motormanagmentlampje zit niets, daarnaast zit het olie-niveau lampje.
Dit boek is voor de Type-1 ZX, blijkbaar zit het daar toch wel op, of is het erop geknutseld.
ZX1.4i schreef:frank1000 schreef:Ik heb een ZX automaat 18.i aura en daar knipperd een oranje lichtje op het dashbaord.
Heb het even opgezocht in de Revue Technique, dat symbooltje is een pijlstok met druppels eraan. Bij een te laag pijl gaat dit lampje bij het startten een tiental seconden branden, de Xantia en Xsara hebben dit lampje overigens ook. Voor de duidelijkheid, het 3e lampje van link in de rij onderaan, naast het motormanagmentlampje zit niets, daarnaast zit het olie-niveau lampje.
Dit boek is voor de Type-1 ZX, blijkbaar zit het daar toch wel op, of is het erop geknutseld.
Dank voor het zoeken!!.
Ik heb net vernomen dat ik duidelijker in mijn uitleg moet zijn!! ik zal opnieuw een poging doen.
Ik zie aan de rechterkant een oranje lampje met een motorblok erop, die gaat na starten gelijk uit. Daarnaast zit het lampje wat ik bedoel.
tussen het motorblok lampje en mijn knipperende lampje zit wel ruimte. Hopelijk ben ik zo duidelijker. excusses voor op het verkeerde been zetten.
Die is van de motor-olie.
Ik moet nu helaas weg, zal vanavond eens op de Reveu Technique CD voor je kijken of er ook een lampje voor de automaat is.
ZX1.4i schreef:Die is van de motor-olie.
Ik moet nu helaas weg, zal vanavond eens op de Reveu Technique CD voor je kijken of er ook een lampje voor de automaat is.
Dank voor de moeite.
Ik zal wat olie bijvullen.
Heb het gisteren opgezocht in de Revue Technique, ik zie geen waarschuwingslampje voor het oliepeil in de automaat.
Ik bedoelde dus voor de motor olie.
Gert.
knipperend lampje
Dank voor de reacties.
De meningen wat het is lopen wel erg uiteen….
maakt het voor mij wel lastig wat het nou precies is het lampje.
Houdt het voorlopig op de reactie dat het een meetsensor is die 30 sec, knippert en dan inderdaad uitgaat!!
Heb je de motor-olie al bijgevuld ?