Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Thijsvandebles schreef:Wat ook gauw heengaat is de hoofdremcylinder. Die is in 11 van de 10 gevallen onderweg, of al gearriveerd bij zijn grootje.
Dat bedoel ik dus met condensvorming in remonderdelen. Het hele systeem is zo poreus als een mandje. Elk jaar remvloeistof vervangen.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tja, ik heb met mijn Visa toch ook wel lekker rondgetuft. Maar het arme ding had al een zwaar leven achter de rug: een of andere aannemer had er regelmatig een aanhanger achter gehad, gezien de toch best wel versleten aandrijfassen en de trekhaak (!) die eronder zat. Maar dat motortje, geweldig! Voor mijn gevoel was het een soort van luxe super-Eend. Uiteindelijk heb ik nog wel wat onderhoud eraan gepleegd, maar het ding was knap onbetrouwbaar geworden. Ik heb het Visaatje toen nog een tijdje geschorst laten staan bij de studentenflat waar ik woonde, maar toen er na een jaartje een briefje van de politie onder de ruitenwisser zat heb ik besloten maar eieren voor mijn geld te kiezen en haar naar de sloop te laten brengen. Wel jammer, ze reed erg lekker!
Waarschijnlijk is dat ook een beetje de ondergang van de Visa geworden: de ultieme studentenauto, want ze zijn lekker licht, zuinig, eenvoudig en toch heel ruim van binnen. Ik had meer hoofdruimte in de Visa dan in mijn huidige BX!! En aangezien Visa’s wegens een krap budget inderdaad niet zo best werden onderhouden zijn ze nu erg zeldzaam geworden in Nederland. Erg jammer…
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is nu ongeveer 2 jaar geleden dat er voor het laatst iets in dit topic gepost is.
De situatie is in 2 jaar nog penibeler geworden…
Er was hier op het forum nog laatst iemand die een link had naar een website waar per merk alle hoeveelheden per type er nog geregistreerd waren.
Ik ben de link kwijt, maar het zou een mooie link zijn voor een “sticky” topic.
Ik heb nu bijvoorbeeld mijn visa te koop staan op het forum hier, en ik zou hem alleen weg doen naar een liefhebber die er net zo gek mee is als ik.
Omdat menig visa na een jaar of 2 afgedankt wordt en naar de sloop gaat.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Maurice van Mourik schreef:Er was hier op het forum nog laatst iemand die een link had naar een website waar per merk alle hoeveelheden per type er nog geregistreerd waren.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Die is het!!!!
Ik heb er ook ooit een gezien waarbij de 11RE
11E
14TRS
Club
etc.
Ook per type genoemd werden.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Volgens mij was dat in het clubblad.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens die link zijn er maar zo’n 12000 berlingo’s in NL, hebben ze vast alleen de gele kentekens geteld
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
graddus schreef:Volgens die link zijn er maar zo’n 12000 berlingo’s in NL, hebben ze vast alleen de gele kentekens geteld
Ik vond het wel genoeg anders!
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In elk geval kun je in dit geval tenminste terecht over een ‘hok’ spreken
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Zo dat zijn er nog maar weinig zeg 338 visatjes ( gelukkig staat die van mij lekker droog in een mooie garage )
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:Zo dat zijn er nog maar weinig zeg 338 visatjes gelukkig staat die van mij lekker droog in een mooie garage
Moet ik ook maar eens met die van mij doen als ik hem wil conserveren! Mijn idee is om tegen de zomer een moderner autootje te kopen en dan voor mijn Visa een stalling te zoeken… Wil haar niet nog een winter buiten hebben want dat zou over een tijdje een cijfer van 337 opleveren…
Overigens reed ik gister door de binnenstad van Zwolle alwaar mijn Visa werd bewonderd door een voorbijganger. Hij vond het erg leuk te zien dat er nog een liefhebber rond rijdt in een Visa 2 cilinder. Op de een of andere manier roept het toch een nostalgisch gevoel op bij mensen als ze een Visa zien. En de opmerking die ik vaak hoor: ’ Goh leuk zeg, een Visa. Die zie je eigenlijk ook nooit meer, waar zijn al die dingen gebleven???’. Dus mensen: koester de Visa die je hebt!
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Omdat bepaalde Visa rijders er als mongolen mee omgaan.
Zie onderschrift
Nou had mijn Visa crash meer te maken met de niet al te beste remmen dan met wat anders trouwens…
337. Weer 1 weg
Helaas,
ik heb de auto afgelopen zaterdag naar de sloop gebracht.Sloperij De Toekomst in Effen vlak bij Breda.
Goedendag,
U biedt onderdelen aan voor een Visa, zilverkleurig. Zit daar ook een linker voorscherm bij?
Vriendelijke groet,
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
rf schreef:337. Weer 1 weg
Helaas,
ik heb de auto afgelopen zaterdag naar de sloop gebracht.Sloperij De Toekomst in Effen vlak bij Breda.Goedendag,
U biedt onderdelen aan voor een Visa, zilverkleurig. Zit daar ook een linker voorscherm bij?
Vriendelijke groet,
Ruud.
????? Had je die Visa niet net een maand geleden gekocht???? Waarom naar de sloop?
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo