Kon het zo snel niet op het forum vinden, dus vandaar maar even hier de vraag. Hoe krijg ik dat nare dashboardkastje los bij een type 1? Heb vier moertjes losgemaakt aan de buitenzijde en twee onder de ronde afdekplaatjes op de bodem ervan. Zelfs de drie boutjes van het dempertje zijn los. Toch trek ik het hele dashboard zowat mee als ik flink aan de klep trek. Waar zie ik iets over het hoofd?
Bedankt alvast!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je moet een schroevedraaier o.i.d. tussen het kastje en dashboard steken en het kastje naar binnen drukken en tegelijketijd het kastje omhoog trekken.
OK, dank je! En dan nog op een speciale plek of kan ie er gewoon zo ergens tussen?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bijna op de hoeken.
Hartelijk dank, kan ik weer verder!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dashbordkastje
De vier schroefjes twee boven en twee onder los maken is goed. De twee moertjes onder de ronde afdekplaatjes mogen vast blijven zitten deze hebben niks met het kastje van doen. Wat je wel moet doen is eerst het lampje los maken anders trek je de twee dunne draadjes van de aansluiting geheid stuk. Dan met een stevig, niet te breed, plamuur mes eerst de rechterkant van het kastje op ca. drie centimeter van de bovenkant en ook de onderkant naar binnen drukken en tevens het kastje naar boven trekken. De linkerkant dito met dien verstande dat hier het dashbord wat meer tegen prutteld. De zaak niet te ver om hoog trekken want je moet eigenlijk tegelijk het ontsluit mechanisme bedienen maar dan kom je een hand tekort. het geheel zit dus eigenlijk met vier nokken in geklikt, zouden deze afbreken is er eigenlijk nog niks verloren daar je het naderhand toch weer vast schroefd.