Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Simpele Ziel schreef:Ja, al scheelt het wel dat die bravo’s en golllufs geen hydrauliekpomp hebben die op de plek zit van waar een turbo had moeten zitten…
Maar ik wil ook wel wat niet geblazen 16v’s erbij zetten hoor
Een Renault Clio Sport 16V F1 Team bijvoorbeeld zit een seconde sneller op de 100 dan een katloze 16v…Maarja, mijn boodschap is duidelijk geloof ik ops:
Zoeken is leuk zoek is een auto voor rond de 2 a 3 000 euro uit ‘88 die kan concureren aan de BX 16V?
trouwens:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=46510&cache=no
de golf 5 1.4 met 170 pk (10 pk maar dan een katloze 16V) is op papier trager
ps is niet om te stangen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Jongens, SZ rijd Alfa. Die kan je toch niet serieus nemen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@STanie: Tunen? Je kan niet eens lezen en schrijven man!
Citroen!
McDean schreef:
Zoeken is leuk zoek is een auto voor rond de 2 a 3 000 euro uit ‘88 die kan concureren aan de BX 16V?
trouwens:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=46510&cache=no
de golf 5 1.4 met 170 pk (10 pk maar dan een katloze 16V) is op papier tragerps is niet om te stangen
Trager? volgens mij hebben ze allebei 7.9 seconde nodig en gaat de golf 2km pu harder op top…
Maargoed, doet er allemaal niet toe… ik wil alleen aangeven dat de BX 16v in 88 misschien onverslaanbaar was, maar dat je vandaag de dag echt weinig meer voorstelt als het gaat om prestatie’s.
Daarnaast, het is en blijft een BX…. als de 16v echt een wereldwonder was zagen we die vandaag de dag nog wel meer rijden…
En… een Kadett GSI 16v is net zo snel en goedkoper dan 2 a 3000
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
PrutsyLJ schreef:Jongens, SZ rijd Alfa. Die kan je toch niet serieus nemen.
Gelukkig weet ik wie het zegt, een Citröën rijder
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Verkeerde omgeving om mensen achter je te krijgen met die opmerking natuurlijk
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ach, ik loop hier al lang genoeg rond om elke post met een korreltje zout te nemen… zouden er meer moeten doen
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Weet ik.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Simpele Ziel schreef:Ja, al scheelt het wel dat die bravo’s en golllufs geen hydrauliekpomp hebben die op de plek zit van waar een turbo had moeten zitten…
Maar ik wil ook wel wat niet geblazen 16v’s erbij zetten hoor
Een Renault Clio Sport 16V F1 Team bijvoorbeeld zit een seconde sneller op de 100 dan een katloze 16v…Maarja, mijn boodschap is duidelijk geloof ik ops:
hahaha ok, die hydropomp is een punt…. maar die Clio is een 2.0 en geen 1.4 dus jah, met die 100CC extra is het ook niet gek dat ie een seconde sneller is dan de katloze 16V
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Hij is wel 200kg zwaarder, oftewel, 20%
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Topsnelheid is toch zeker niet alles waar het om draait???
Het gaat er toch ook wel een beetje om hoe hard je over een drempel kunt vliegen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ach, tis maar net waar je waarde aan hecht, toen ik mijn 16v verkocht en een AX GTI had gekocht wilde ik niet meer hard rechtuit, ik wilde haaks de bocht om…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Harm schreef:Ik denk toch niet dat het helemaal zo werkt elke BX is geld waard mits deze onderhouden wordt en netjes hou.
Kijk maar eens in de nieuwe De Oldtimercatalogus wat een BX waard isEen normale BX kun je vreselijk goed onderhouden, hij wordt nog steeds niks waard. Je kunt wel denken dat ie iets waard is, maar dan word je teleurgesteld als je ‘m te koop zet.
En die oldtimercatalogus heeft waarschijnlijk weinig te maken met wat je voor een Bx krijgt bij verkoop…
dit geld voor elke auto zelf die xm van jou als je die verkoopt is hij ook oudijzerprijs waard.
Ik ben de rechter op de foto.
Nee, een BX 16v is leuk om als klassieker of hobbie auto te hebben, maar tegenover modern materieel is het niets meer als een 2cv…
Zelfs niet met racenokkenassen, chips etc..
0-100 in 7,9s en een top van 218 vind ik anders nog steeds behoorlijk snel… weinig mensen die je echt bijhouden bij het stoplicht. En bij tussensprintjes zul je inderdaad 1 of 2 versnellingen terug moeten, maar dan gaat zo’n (katloze) 16v ook als een idioot. Mijn 8v doet 80-120 bijvoorbeeld in 6,5 s, en da’s tegenwoordig nog steeds indrukwekkend.
Enne… 0-100 in 7,9s is niet een tijd die zomaar iedere auto haalt. De dikke turboversies doen dat wel, maar de doorsnee middenklassers zitten toch altijd nog rond de 10s.
dit geld voor elke auto zelf die xm van jou als je die verkoopt is hij ook oudijzerprijs waard
Dat zeg ik toch? Jij begon te roepen dat een goed onderhouden BX geld waard is…