Iemand ervaring in het smeren van de kofferbak sluiting? Heb d’r een dot siliconenspray op gespoten (kunststof) maar hij veert nog steeds uit op slakkentempo. Moet de kap er v/d binnenzijde vanaf?
stroef slot
hoi,
had hier ook last van met mijn xsara. als je de kappen eraf haald aan de binnen kant en je snijd het stukje kunstof weg zie je waar het probleem zit, de as waarover het metalen palletje moet bewegen zit vast of loopt erg stroef. smeren of vervangen door een ander iets is dan de optie. ikzelf heb er een nieuw plaatje van metaal voor gemaakt daar ik de constructie niet echt stevig vond voor een slot. zorg er wel voor dat je het gat groot genoeg maakt want anders heeft de as niet genoeg ruimte om te bewegen. (dat laatste geld alleen als je een nieuw plaatje maakt)
groeten en succes
Gesmeerd!
Bedankt voor je reactie Peter. In mijn geval was het voldoende om het glijmechanisme van binnenuit met siliconenspray te smeren. De sluiting veert nu weer soepel en vlot. Voor het nageslacht zijn hier de fotos:
Een stuk of 10 van deze moet je loshalen (torx 27)
de bekleding aan de linkerzijde kan nu voldoende los. Rondom de greep (rechts) kan hij vast blijven. De folie a/d binnenzijde was in mijn geval al een stukje gescheurd.
Het kapje kun je eenvoudig naar voren trekken; de folie sluit hem op. Als je daarna de knop bedient zie je de glijvlakken (ronde stuk bovenin). Knop inhouden en spuiten maar.
Tenslotte afplakken; niet mooi, wel functioneel
stroef slot
hoi,
bij mij is dat plastic plaatje wat je hebt van metaal. ongeveer 0.5 mm dik en met een krulletje zat het om mijn asje, ten eerste zag het er niet uit en het was totaal niet betrouwbaar. ze hebben dit dus al wel aangepast.
hoop dat hij weer jaren soepel blijft bewegen!!!
groetjes peter jansen
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
als je de twee 6 mm moeren oplost en dan weer vastzet is de spanning eraf en voila het gaat weer als een speer.
suc6 dennis.
en hou de folie een beetje heel dat is netter.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
De kofferbak in onze Picasso werkt ook niet altijd naar behoren, blijkbaar toch een zwak punt van de Xsara
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
sorry, maar de sloten van dexsara en picasso zijn echt heel anders
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Als je de twee 6 mm moeren oplost en dan weer vastzet is de spanning eraf en voila het gaat weer als een speer.
Welke? Wat? Waar? Hoe?
en hou de folie een beetje heel dat is netter.
Dah?
De lijm is sterker dan de fragiele folie. Als je naar de folie kijkt scheurt hij al. Onmogelijk dus…