Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik heb nog niemand gehoord over de kleptiming. Kan het zo zijn dat het nokkenasriemwiel een tandje verdraaid is toen de nieuwe riem er op kwam?
De kleppen gaan dan net te vroeg of net te laat op en neer…vermogensverlies…meer gas geven… hoger verbruik…
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Kleptiming is net als de klepspeling bij een diesel nogal kritisch, een tandje verkeerd op de nokken-as zou je meteen merken/horen. Gezien de ruimte van c.a. 2mm tussen de kleppen en de zuiger in BDP zou ik eerder zeggen dat je de motor dan niet rond kan draaien.
Wat voor brandstof tank je eigenlijk? toevallig BP-Ultimate, V-Power of iets dergelijks?
De balans opgemaakt: Verbruik sterk afgenomen
Nu 1428 km en 94,83 liter verder kan ik concluderen dat het verbruik met 1/15 sterk is afgenomen ten opzichte van de 1/12,5 na het stellen van de EGR-klep. Bij een dieselprijs van 1,15 scheelt dat toch 460 euro per jaar bij 30.000 km!!