11 van de 25
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
STan’s 16v new pics @ p22
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 februari 2008 06:31 PM
  [ # 151 ]
Simpele Ziel schreef:

Ja, al scheelt het wel dat die bravo’s en golllufs geen hydrauliekpomp hebben die op de plek zit van waar een turbo had moeten zitten… Wink

Maar ik wil ook wel wat niet geblazen 16v’s erbij zetten hoor Wink 
Een Renault Clio Sport 16V F1 Team bijvoorbeeld zit een seconde sneller op de 100 dan een katloze 16v…

Maarja, mijn boodschap is duidelijk geloof ik Surprisedops:

Zoeken is leuk zoek is een auto voor rond de 2 a 3 000 euro uit ‘88 die kan concureren aan de BX 16V?  Laughing

trouwens:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=46510&cache=no
de golf 5 1.4 met 170 pk (10 pk maar dan een katloze 16V) is op papier trager Laughing

ps is niet om te stangen

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 februari 2008 06:37 PM
  [ # 152 ]

Jongens, SZ rijd Alfa. Die kan je toch niet serieus nemen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 februari 2008 06:45 PM
  [ # 153 ]

@STanie: Tunen? Je kan niet eens lezen en schrijven man! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2008 06:56 PM
  [ # 154 ]
McDean schreef:

Zoeken is leuk zoek is een auto voor rond de 2 a 3 000 euro uit ‘88 die kan concureren aan de BX 16V?  Laughing

trouwens:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=46510&cache=no
de golf 5 1.4 met 170 pk (10 pk maar dan een katloze 16V) is op papier trager Laughing

ps is niet om te stangen

Trager? volgens mij hebben ze allebei 7.9 seconde nodig en gaat de golf 2km pu harder op top…

Maargoed, doet er allemaal niet toe… ik wil alleen aangeven dat de BX 16v in 88 misschien onverslaanbaar was, maar dat je vandaag de dag echt weinig meer voorstelt als het gaat om prestatie’s.
Daarnaast, het is en blijft een BX…. als de 16v echt een wereldwonder was zagen we die vandaag de dag nog wel meer rijden…

En… een Kadett GSI 16v is net zo snel en goedkoper dan 2 a 3000 Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2008 07:00 PM
  [ # 155 ]
PrutsyLJ schreef:

Jongens, SZ rijd Alfa. Die kan je toch niet serieus nemen.

Gelukkig weet ik wie het zegt, een Citröën rijder Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 februari 2008 07:12 PM
  [ # 156 ]

Verkeerde omgeving om mensen achter je te krijgen met die opmerking natuurlijk Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2008 07:14 PM
  [ # 157 ]

Ach, ik loop hier al lang genoeg rond om elke post met een korreltje zout te nemen… zouden er meer moeten doen Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 februari 2008 07:19 PM
  [ # 158 ]

Weet ik.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 februari 2008 09:03 PM
  [ # 159 ]
Simpele Ziel schreef:

Ja, al scheelt het wel dat die bravo’s en golllufs geen hydrauliekpomp hebben die op de plek zit van waar een turbo had moeten zitten… Wink

Maar ik wil ook wel wat niet geblazen 16v’s erbij zetten hoor Wink 
Een Renault Clio Sport 16V F1 Team bijvoorbeeld zit een seconde sneller op de 100 dan een katloze 16v…

Maarja, mijn boodschap is duidelijk geloof ik Surprisedops:

hahaha ok, die hydropomp is een punt…. maar die Clio is een 2.0 en geen 1.4 Laughing dus jah, met die 100CC extra is het ook niet gek dat ie een seconde sneller is dan de katloze 16V Mr. Green

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2008 09:06 PM
  [ # 160 ]

Hij is wel 200kg zwaarder, oftewel, 20% Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 21 februari 2008 09:07 PM
  [ # 161 ]

Topsnelheid is toch zeker niet alles waar het om draait???

Het gaat er toch ook wel een beetje om hoe hard je over een drempel kunt vliegen Laughing

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2008 09:08 PM
  [ # 162 ]

Ach, tis maar net waar je waarde aan hecht, toen ik mijn 16v verkocht en een AX GTI had gekocht wilde ik niet meer hard rechtuit, ik wilde haaks de bocht om… Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
niek1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 17-12-2007

Gepost: 21 februari 2008 09:48 PM
  [ # 163 ]
Harm schreef:

Ik denk toch niet dat het helemaal zo werkt elke BX is geld waard mits deze onderhouden wordt en netjes hou.
Kijk maar eens in de nieuwe De Oldtimercatalogus wat een BX waard is

Een normale BX kun je vreselijk goed onderhouden, hij wordt nog steeds niks waard. Je kunt wel denken dat ie iets waard is, maar dan word je teleurgesteld als je ‘m te koop zet.
En die oldtimercatalogus heeft waarschijnlijk weinig te maken met wat je voor een Bx krijgt bij verkoop…

dit geld voor elke auto zelf die xm van jou als je die verkoopt is hij ook oudijzerprijs waard.

Ik ben de rechter op de foto.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 februari 2008 10:10 PM
  [ # 164 ]

Nee, een BX 16v is leuk om als klassieker of hobbie auto te hebben, maar tegenover modern materieel is het niets meer als een 2cv…
Zelfs niet met racenokkenassen, chips etc..

0-100 in 7,9s en een top van 218 vind ik anders nog steeds behoorlijk snel… weinig mensen die je echt bijhouden bij het stoplicht. En bij tussensprintjes zul je inderdaad 1 of 2 versnellingen terug moeten, maar dan gaat zo’n (katloze) 16v ook als een idioot. Mijn 8v doet 80-120 bijvoorbeeld in 6,5 s, en da’s tegenwoordig nog steeds indrukwekkend.

Enne… 0-100 in 7,9s is niet een tijd die zomaar iedere auto haalt. De dikke turboversies doen dat wel, maar de doorsnee middenklassers zitten toch altijd nog rond de 10s.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 februari 2008 10:15 PM
  [ # 165 ]

dit geld voor elke auto zelf die xm van jou als je die verkoopt is hij ook oudijzerprijs waard

Dat zeg ik toch? Jij begon te roepen dat een goed onderhouden BX geld waard is…

Profiel  
 
 
11 van de 25
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook