Op de allerkaalste BX’en zaten volgens mij 145 bandjes.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Als een BX van die gaatjes-velgen heeft, horen er 145 (fiets-) bandjes onder
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dan vraag ik mij of ik een kale bx heb. Ik weet niet of een kale oude bx zwaar hoeft te sturen maar ik vraag het mij af, en de dikte van de banden hebben natuurlijk ook invloed.
Origineel, weet ik, horen er gaatjes velgen onder (tenminste, het zijn toch gewoon wieldoppen die gaatjes doppen?)
Hoe weet ik of ik een kale bx heb? En wat vinden jullie, 145 of 165 bandjes, wat zijn de voor- en nadelen?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kaal = Basisuitvoering
E, RE, ...
Geen 145 leggen op een BX, minimum 165(en die zijn al levensgevaarlijk )
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Visa Ventje schreef:Dan vraag ik mij of ik een kale bx heb. Ik weet niet of een kale oude bx zwaar hoeft te sturen maar ik vraag het mij af, en de dikte van de banden hebben natuurlijk ook invloed.
Origineel, weet ik, horen er gaatjes velgen onder (tenminste, het zijn toch gewoon wieldoppen die gaatjes doppen?)
Hoe weet ik of ik een kale bx heb?
Jij heb een RE, dus niet helemaal kaal, denk ik
maar ook al had je een kale BX; een van de opties was destijds om brede (165) banden met grote wieldoppen erbij te kopen.
En die gaatjes velgen is echt een aparte velg, er staat er nu 1 te koop op MP
P.s. ik heb 185 onder mijn Basis en het stuurt niet extreem zwaar ofzo hoor
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ik begrijp het al: gewoon zo laten
Trouwens nu we het toch over de stuurderij hebben:
Als ik stuur dan hoor ik soms een gekraak en dat voel ik zelfs in mijn voet via het gaspedaal. Iets bekends wellicht? Vooral bij erg lage snelheden is dat het geval.
http://www.michelin.nl en daar kun je het wel vinden wat er om hoort te liggen
Autofan schreef:http://www.michelin.nl en daar kun je het wel vinden wat er om hoort te liggen
Lol, die smeren me energy’s aan voor de op de 16v. Dat hoort er dus echt niet om te liggen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Wat leg jij onder je 16v dan? Ik zat te denken om gewoon Energy’s onder een GTi te leggen, maar dat moet ik tegen die tijd kijken als ik er een heb.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Energy’s zijn veel te duur voor wat ze zijn en hebben geen goede grip.
De E3A’s in 185/60blijken mee te vallen maar nog nooit mee gereden.
Voor de helft van het geld heb je een goede Dunlop, prachtige banden…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Onder een Bx 14 horen volgens mijn boekje 145 of 165.
Met GOEDE 165’ers stuurt het fijn/licht, en de grip is dan redelijk. Wel heb je dan op rotondes enz, met “sportieve” snelheden last van onderstuur.
Ik zelf heb er 175 vredestein onder liggen, dat heeft als nadeel; sneller aquaplanning. Maar verder erg stabiel in de bochten, en qua remmen ook erg goed. Sta sneller stil dan m’n pa met z’n renault scenic met abs.
Michelin energy’s had ik eerst, en daar werd ik niet blij van.
Op klaverbladen met 60 piepen als een gek, en met regen was het een dweil op de weg.
Ik heb onder die BX Kenda’s gelegd, erg goedkoop (32 euro p/st) maar wel goed (voor een niet dagelijkse auto dan), beter en voorspelbaarder dan de michelin energy’s.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
volgens mij is de 14RE redelijk luxe met een achterruitenwisser, dat heeft mijn 14 TE niet
De creme 14E had ook 165 (maja dat kan zijn dat die vervangen waren)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Autofan schreef:Wat leg jij onder je 16v dan? Ik zat te denken om gewoon Energy’s onder een GTi te leggen, maar dat moet ik tegen die tijd kijken als ik er een heb.
Deuze dit is net kauwgom. Ik stond er echt van te kijken hoeveel grip die Potenza’s bieden. Ook als het zeikenat is blijven die gekke dingen grippen. Echt een verademing na die Energy’s die ik op de GTi gewend was.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kaugom is wat we willen, lekker tegen de baan plakken!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
zo ik heb even boodschapjes gedaan, stabi’s, lhm, olie, bougies, filters want maandag wordt de bx eventjes vertroeteld. De stabilisatorstangen gaan er dus af en worden vervangen. Zijn er nog tips? Ik heb ze al flink in de wd40 gezet en de ontluchtingsnippels van de remmen hebben ook een douche van kruipolie over zich heen gekregen..
tevens getankt en de laatste paar tank beurten rijd ik tussen de 1:14,2 en 14,1.. Wel netjes dacht ik zo??? (super98 of euro95: geen verschil in verbruik zo lijkt het).