Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
Een vriend van me heeft een ax en daar blijkt lederen bekleding in te zitten.
Ik heb nooit geweten dat dit geleverd is.
is zoiets zeldzaam ?
Ja, is heel zeldzaam, ik heb me ook altijd afgevraagd of dit origineel geleverd is ooit door Citroen.
Toevallig in de ax van ene Mark?
Die heeft het in ieder geval ook, jammer vind ik persoonlijk dat hiervoor een standaard ax-interieur is gebruikt i.p.v. een Gt/GTI/Volcane/Sport-interieur.
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Volleder is behoorlijk zeldzaam in de AX idd.
Voor de AX nooit geleverd of optioneel mogelijk geweest.
In België is het wel geleverd, maar ik weet niet of dat optioneel was.
Een andere mogelijkheid is dat het uit een peu 106 is overgeschroefd (past zonder problemen). De XSI had een lederen interieur.
In Nederland had de AX GT Chic standaard half lederen stoelen.
Groet, Rogier
Voor de AX is er 1 serie welke daarmee uitgerust is geweest:
De AX Exclusive (Type 2, uit omstreeks 1993/94) :
http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_AX_Exclusive.htm
Naar mijn weten niet geleverd in Nederland.. dus retezeldzaam hier!
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik heb toevallig gisteren wat msn contact gehad over deze auto.
mijn vriendje is totaal niet geintresseerd in auto’s dus hij kan me niet eens vertellen wat voor een type ax hij heeft.
ik zal spoedig even langs gaan en wat foto’s maken.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Toen ik nog in Tilburg woonde had ik een buurvrouw met een AX met een (kunst?)lederen interieur… Het was een exemplaar van de laatste serie met een kenteken van 93/94. Type van de AX is me ontschoten (is ook al bijna 4 jaar geleden) .
Wat me er nog vaag van bijstaat is dat de auto bordeaux-rood is/was en het interieur ook donkerrood, dus nog zeldzamer?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:Wat me er nog vaag van bijstaat is dat de auto bordeaux-rood is/was en het interieur ook donkerrood, dus nog zeldzamer?
Bordeaux rood buiten komt dikwijls voor, maar donkerrood interieur? Het meubilair misschien, al het plastic is altijd zwart bij een Type II. De eerste serie werd nog wel geleverd met zwart of grijs en uiterst zeldzaam een beige interieur. Dat laatste is echt apart en heel fraai (vind ik dan ).