Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
tipje van de sluier?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Een van de Jakhalzen is zelf DS eigenaar en woonachtig in A’dam, die had er een item over. Niet alles gezien maar volgens mij had íe een wethoudster achterin die wat stamelde dat mooie klassiekers wellicht wel de stad in zouden mogen…Wel mooie plaatjes, tegen middernacht herhaald als het goed is
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nicci schreef:patje74 schreef:
Doe eens een beetje tactisch man! Ik denk dat jij prima in staat bent om je commentaar ook inhoudelijk enige diepgang te geven. Dit is slechts slap persoonlijk commentaar, en ook nog eens humorloos.
Kom op, doe het op een grappige manier of breng het met inhoud, maar dit is saai en vervelend.sorry, maar ‘we’ mogen op een inhoudloze, slappe manier een plan van A’dam afschieten, met het ene na het andere slappe argument? persoonlijk vind ik dat saai en vervelend.
Wat jij saai en vervelend vindt in deze kwestie is niet interessant. Het verschil zit hem in het feit dat jij hier gast bent, en ik een moderator. Om die reden is het verstandig dat je mijn opmerking serieus neemt en er in de toekomst rekening mee gaat houden.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
ambijajance schreef:Een van de Jakhalzen is zelf DS eigenaar en woonachtig in A’dam, die had er een item over. Niet alles gezien maar volgens mij had íe een wethoudster achterin die wat stamelde dat mooie klassiekers wellicht wel de stad in zouden mogen…Wel mooie plaatjes, tegen middernacht herhaald als het goed is
Ja, Marijke Vos zat achterin. Zei inderdaad dat een mooie klassieker als een Citroën DS natuurlijk vrijgesteld zou worden.
Helaas bleef ze het antwoord schuldig op de volgende vraag; wat dan een klassieker is.
Conclusie: de ondoordachte A’damse regeling is niet handhaafbaar.
Maar, er zal binnen één of meerdere jaren vast een landelijke regeling komen die wèl handhaafbaar is. Laten we dan zorgen dat die regeling ook goed kan werken om milieu- en energiebelasting zowel in de stad (NOx / roet) als wereldwijd (CO2) te beperken, en zo min mogelijk nadelige effecten heeft.
Oké, er zijn hier vele goede ideeën voorbij gekomen, om het rijden in klassiekers en andere oudere auto’s minder milieubelastend te laten zijn (en dat zelfde kan je natuurlijk ook met bootjes, vrachtwagens, bussen, tractoren en andere verbrandingsmotoren doen om dat zijpad voor te zijn).
Namelijk: de Duitse regeling (dus ook weer belasting betalen voor klassiekers , ja, ja!), alternatieve biologische brandstoffen, katalysatoren en roetfilters (indien mogelijk, is nog de vraag).
Laten degenen die een constructieve bijdrage willen leveren - en die niet alleen willen klagen over de overheid - zich er dan ook voor inzetten dat die ideeën gerealiseerd worden.
Werk voor alle klassiekerclubs gezamenlijk.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Prachtig beeld trouwens die Snoek over die brug aan het einde van het filmje
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
baroen schreef:Prachtig beeld trouwens die Snoek over die brug aan het einde van het filmje
Zojuist heb ik even de herhaling van De Wereld Draait Door gekeken. Mooie reportage van een mooie DS (45-DS-HS).
Leuk om te zien hoe snel een van de beleidsmensen nu al wordt geconfronteerd met een van de keiharde werkelijkheden van de onuitvoerbaarheid van het plan, namelijk de oldtimers. Op de achterbank van de DS zat ze duidelijk te genieten en prees de wagen aan. Echt zelfverzekerd over de slagingskansen van het plan vond ik haar niet…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ok dat wordt vanavond uitzending gemist opzoeken
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
DWDD van gisteren staat inmiddels on-line.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
gezien! Leuk filmpje wel!
Welk filmpje is het ops: ?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
uitzending van 21-2, het begint om 14:45
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
In London moet je tegenwoordig een aardig bedrag per dag neertellen om de stad in te komen, dan kom je er zelfs met je meest vervuilende diesel de stad nog in, indien je maar betaald.
Dat slaat natuurlijk ook nergens op (wat is de winst voor het milieu dan?) maar wordt er daar een km minder gereden? Nee…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
In London worden aanzienlijk minder km gereden. Als ik het goed begrijp is er in London geen file meer te bekennen.
Klopt, km’s niet, maar je staat van voor tot achter in de file…
Net als op de A2/A12/A4/A10, km’s maken doe je er niet, maar vooruitkomen ook niet
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Autogebruik en files zijn in Londen binnen de tolcirkel van de ‘congestion tax’ à 6 pond per keer, met 40% gedaald. Daar stroomt het nu goed door. Buiten de tolcirkel is het nog even erg - zo niet erger - als vroeger. Daar sta je inderdaad vrijwel vast. Vandaar dat er plannen zijn de tolcirkel te vergroten.
Nadeel van het Londense systeem is wel dat ook inwoners moeten betalen (wel minder). Voor de rijkeren geen probleem, maar wel voor de laagstbetaalden in London. Het Duitse systeem kent uitzonderingen voor inwoners.
Probleem bij A’damse systeem is de ongenuanceerde en ongerijmde grens van het jaartal, in combinatie met een integraal ‘verbod’, ook voor inwoners.
Mate van vervuiling in combinatie met een hogere tol of parkeertarief zou het voor iedereen die dat persé wil, mogelijk blijven maken om de stad in te gaan, maar het aantal mensen dat het zou doen aanzienlijk verminderen.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.