ik zie het niet als nadeel dat ook bewoners moeten betalen. als je, lokaal, het aantal auto’s wilt verminderen, zal je er een enorm prijskaartje aan moeten hangen. elk ander systeem of een te lage prijs faalt.
Ben ik het niet mee eens (Nee, natuurlijk niet)
Om met een auto te kunnen rijden betaal ik APK kosten, Roetmetingskosten, Motorrijtuigenbelasting (Circa 900.- per jaar) en betaal ik per liter (en dat zijn er nogal wat) 60 cent…
Moet ik nou dan ook nog eens extra worden aangeslagen om die auto bij mij voor mijn eigen deur neer te mogen zetten?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
@simpele ziel
ken je de Londonse oplossing eigenlijk wel? je wekt niet die indruk.
Ja, die ken ik, wordt zelfs meerdere keren uitgelegd in dit topic.
Maar het is toch te stom voor woorden dat je om bij je eigen huis te komen voortaan moet betalen?
Mijn voorkeur gaat dan nog eerder uit naar het duitse systeem…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nicci schreef:@simpele ziel
ken je de Londonse oplossing eigenlijk wel? je wekt niet die indruk.
Tjeez man word je nou niet eens moe van jezelf ?
Ik ken de regenwoudse bosjesmannenoplossing, jij ook ?
Je wekt nl. niet die indruk
Simpele Ziel schreef:Ja, die ken ik, wordt zelfs meerdere keren uitgelegd in dit topic.
Maar het is toch te stom voor woorden dat je om bij je eigen huis te komen voortaan moet betalen?
waarom is dat te stom voor woorden? jij hebt liever een stad die helemaal vastloopt van al het verkeer? veel mensen klagen over files, maar op het moment dat de enige oplossing denkbaar, namelijk veel betalen, wordt geintroduceerd klaagt iedereen steen en been.
Nicci schreef:Simpele Ziel schreef:Ja, die ken ik, wordt zelfs meerdere keren uitgelegd in dit topic.
Maar het is toch te stom voor woorden dat je om bij je eigen huis te komen voortaan moet betalen?waarom is dat te stom voor woorden? jij hebt liever een stad die helemaal vastloopt van al het verkeer? veel mensen klagen over files, maar op het moment dat de enige oplossing denkbaar, namelijk veel betalen, wordt geintroduceerd klaagt iedereen steen en been.
Ik denk dat iedereen zijn eigen mening en gedachten mag en ” moet” hebben.
Ik begin me alleen wel een beetje zorgen te maken Nicci.
Heb je die citroenen in je avatar gekozen ivm het merk dat je rijd of de instelling die je hebt… je komt mij namelijk een beetje zuur over….
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
waarom is dat te stom voor woorden? jij hebt liever een stad die helemaal vastloopt van al het verkeer? veel mensen klagen over files, maar op het moment dat de enige oplossing denkbaar, namelijk veel betalen, wordt geintroduceerd klaagt iedereen steen en been.
Als jij vind dat voor alle problemen “flink betalen” de oplossing is moet je snel bij de overheid gaan werken (al vermoed ik dat je al zoiets beoefen). We zijn ons hele leven al flink aan het betalen voor alles waar een probleem (milieu)luchtje aan zit. Zelfs al rij je relatief schoon (LPG) moet je daar flink voor betalen….zo begaan is die overheid met ons milieu. Want je moet natuurlijk niet willen dat de hele bevolking over gaat op LPG, da’s ook niet leuk voor de oliemaatschappijen.
Ga ik tegenwoordig in een vliegtuig zitten moet ik daar flink voor betalen. Alle accijns op benzine ten spijt, toch moet er rekening rijden “bedacht” worden tegen zeer grote (onderzoek)kosten voor de belastingbetaler tot nog toe. Slurptax, mooi hoor, wordt er ook maar een cent in het “milieu” geinvesteerd ?
Al die maatregelen die die overheid voor ons in petto heeft heeft het milieu nog nooit enig goed gedaan. Niks milieuverpestender dan een flinke file, de overheid denkt dat we voor onze lol in die rij zitten. Als je echt oog voor het milieu hebt dan bouw je meer wegen en zorg dat het logistiek allemaal een stuk efficienter kan. Zodat die motor zo weinig mogelijk hoeft te draaien om van A naar B te komen….
In London zit je met het openbaar vervoer veel sneller op je plaats van bestemming dan dat je met de auto gaat. Als ze dat in Amsterdam nou ook hebben en het openbaar vervoer is niet zo belachelijk duur, dan denk ik dat er steeds meer mensen het openbaar vervoer nemen. Maar je moet niet extra geld gaan innen bij de mensen die toch hun auto pakken, omdat ze dat makkelijker vinden. Maak het ov goedkoper en beter, dan zul je zien dat er een stuk meer mensen toch kiezen voor geld ipv. luxe in de auto en dus het ov kiezen.
Nicci
DOE ES LIEV
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind het opvallend dat iemand die niet in Amsterdam woont juist begrip op kan brengen voor het plan van de gemeenteraad…
Ik weet niet of je het weet Nicci, maar heb je wel eens geprobeerd om voor één week boodschappen mee te nemen in de tram? Of binnen de ring naar een grote bouwmarkt te gaan en daar je spullen te halen voor een verbouwingkje? Juist… zonder auto erg lastig. Dan nog iets: In Amsterdam wonen serieus veel mensen met een laag inkomen. Met de maatregelen zoals die er nu liggen zijn juist die mensen de lul: Ze rijden al erg weinig en hebben veelal een oudere auto om de stad uit te komen. Deze groep doet traditioneel al heel erg veel met de fiets. Om die mensen nu dus te dwingen een andere auto te kopen gaat erg ver. Te ver. Helemaal omdat er namelijk geen alternatief is. In steden als Londen, Parijs, Rome en Berlijn is er namelijk sprake van een bijzonder goed én voordelig OV. Dat hebben wij niet. Sterker nog: Naar de meeste bedrijventerreinen buiten de stad gaat helemaal geen OV!
Zolang er geen goed alternatief voor de auto is zullen mensen dus gebruik MOETEN blijven maken van hun voertuig. Anders komen ze niet eens op of van hun werk. En de politiek weet dit allemaal reeds lange tijd. Bewezen is dat kilometerheffing en milieuzones alleen goed kunnen werken als er juiste alternatieven zijn. Zijn die er niet, dan werkt het niet en staan we straks allemaal voor een dubbeltje per kilometer in de file…
Maar ja, als je in Zwolle woont heb je daar natuurlijk helemaal geen last van… dan neem je gewoon de metro als je de stad in moet….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De waarheid ligt ergens in het midden.
Ik woon in Amsterdam (heb een HDi zonder roetfilter) en kan best begrip opbrengen voor de maatregelen. Alleen zou men deze gefaseerd moeten invoeren, zodat je daar (als inwoner) op kan anticiperen in de keuze van mobiliteit. Een auto koop je voor een antal jaren.
OV kan zeker verbeterd worden in de stad. Maar denk bijvoorbeeld ook aan goede en voldoende fietsenstallingen. Fiets in de trams. Etc…
Verder zijn er nog best veel mensen die ook voor kleine boodschappen of bezoekjes de auto nemen i.p.v. de fiets.
We moeten in NL maar eens voor elkaar opkomen, dit is juist weer zo’n voorbeeld van “verdeel en heers” m.a.w. gewoon steeds een groepje mensen pakken en die tegen de andere opzetten en die het uitlaten vechten en er zelf met de poet vandoor gaan!
vind het een belachelijke regel en dat heb dan niet direct te maken dat ik in Amsterdam woon met een DS!
stelletje groen neukers zijn het! oeps sorry
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Het is gewoon een typisch voorbeeld van nederlandse zeikerigheid, Wat een k*t land!!!. Ik schaam me er zowat voor nederlander te zijn. Ik word schijtziek van dat milieu en de groen dit-dat zus en zo word ook door je strot geramt hier . Terwijl auto,s maar voor een zeer klein percentage aandeel hebben in het geheel van de luchtvervuiling. , Dat wou ik ff kwijt
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Kijk, daar ben ik nu helemaal mee eens!! Jij spreekt mijn woorden, Art.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX