Wie heeft voor mij een gebruiksaanwijzing van de dakdragers.
Ik heb bij mijn auto dakdragers gehad maar volgens mij mis ik wat rubbers die onder het beugeltje gaan van het dak.
En hoe moet ik ze vastzetten…
Zit wel een sleutletje bij maar lijkt me stark dat ze daarmee worden vastgezet.
Lijkt mij dat ze zo los zitten dan.
En ben ook bang dat ik mijn dak beschadigd.
Als je een gebruiksaanwijzing heb zou je daar een scan van kunnen maken en naar nijn email willen sturen die je van mij dan krijgt…
Alvast bedankt.
C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007
Totaal aantal Berichten: 339
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
met een versleten binnenband van een fiets kan je nieuwe rubbertjes maken voor onder de voetjes van de dakdragers te zetten
Is er niemand die een gebruiksaanwijzing heeft voor de dakdragers.
Please!!!!
Zet een koffer erop en zet um vast, succes
Totaal aantal Berichten: 339
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
als de bevestigingen volledig vast gedraaid zijn,draai ze dan met de speciaal bijgeleverde sleutel 5 toeren los langs beide zijden.plaats nu de dakdragers op de voorziene plaatsen op het dak van de wagen en schroef de beide voeten stevig vast op het dak.Voor het losmaken van de dakdrager draai elke voet 5 toeren los en haal de drager van de daksteunen van de wagen,draai nadien de voeten zorgvuldig terug vast.Let wel dat de rubberen voetjes van de voeten niet verloren gaan.
Dit komt letterlijk uit de handleiding van mijn dakdragers van Citroen zelf,
succes
johan20 schreef:als de bevestigingen volledig vast gedraaid zijn,draai ze dan met de speciaal bijgeleverde sleutel 5 toeren los langs beide zijden.plaats nu de dakdragers op de voorziene plaatsen op het dak van de wagen en schroef de beide voeten stevig vast op het dak.Voor het losmaken van de dakdrager draai elke voet 5 toeren los en haal de drager van de daksteunen van de wagen,draai nadien de voeten zorgvuldig terug vast.Let wel dat de rubberen voetjes van de voeten niet verloren gaan.
Dit komt letterlijk uit de handleiding van mijn dakdragers van Citroen zelf,
succes
Okee bedankt.
Ik heb het geprobeerd zoals jij het omschrijft en is inderdaad simpel.
Eigenlijk te simpel maar het werkt.
Alleen vind ik het raar dat citroen wel rubbers voor het op het dak erbij leverd maar geen rubbers voor om het haakje heen wat de beugels wel kunnen beschadigen…
Ik heb een C4 grand Picasso 2007 en heb net een set dakdragers tweedehands gekocht.
Heeft er iemand voor mij de instructie handleiding over hoe deze te monteren op de auto ?
Welke voor en achter moeten is duidelijk maar wordt er ook een afstand t.o.v. elkaar aangegeven of een fixed point op de rail ?
Of is het gewoon klemmen op de rails waar ik wil ?
Een scan van de handleiding die normaal bij de dragers zit zou super zijn.
Alvast bedankt,
ps : Heeft iemand ervaring met de maximale snelheid i.c.m. C4 GP en dakkoffer ?