Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Kan er mij iemand zeggen wat het probleem was met de xm 2500 motor?
Rijdt deze veel vlotter dan een 2100?
blijkbaar minder bedrijfszeker dan de 2100 klopt dat?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Oververhitting -> scheurende koppen. Verder kunnen de blokken niet goed tegen hoge toeren, wat mogelijk ook weer met voorstaande verband houdt. Als je de zoekfunctie ff gebruikt vind je sowieso 1 zeer uitgebreid draadje over de problemen met dit blok.
Animal triste post coitum
yep, eea wordt ook duidelijk in de prijs.
Een 2500 TD heb je voor veel minder en met veel minder km’s en ook nog luxer uitgevoerd dan de 2100 TD.
de 2500td lijkt men 2e hands maar erg moeilijk te kunnen slijten.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja heb juist de vraag gekregen een mauritius blauwe xm exclusive van 1997 te kopen…. voor 1500 euro….
Tja tax is 800 euro… en verzekering is ook niet van de poes…
maar is wel een mooie wagen….blijkt ook niet zo simpel om aan de motor te werken…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
gewoon doen ,niet elke 2.5 diesel is een rampenplan.
Ik ben de rechter op de foto.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Nee, maar rijdt zo’n 130pk xm nu zoveel vlotter?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ja, het rijdt echt een heel stuk leuker dan een 2.1TD. De motor heeft beduidend meer power en een goeie klinkt ook veel soepeler dan een 2.1[TD]. Desalniettemin zou ik er van m’n levensdagen geen kopen, aangezien het niet de vraag is òf er een koprevisie in het verschiet ligt, maar meer wanneer. Afgezien daarvan heb ik 1x het ‘genoegen’ gehad om te sleutelen aan het vooronder van een 2.5 en geloof mij; dat is bijzonder slecht voor je humeur.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
een 3.0 PRV op lpg, dat rijd pas, en ook zuinig,gezien de prijs van de LPG.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:een 3.0 PRV op lpg, dat rijd pas, en ook zuinig,gezien de prijs van de LPG.
Sorry dominique maar een 21td is nog altijd een pak voordeliger als je want je betaald 3 keer zoveel tax dan ik hoor…
En als is dan toch voor een v6 moet… ga ik liever voor een v6 24v van de eerste serie die gaat toch een pak sneller dan de gewone v6.. (heb met beide gereden.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Serge schreef:Ja, het rijdt echt een heel stuk leuker dan een 2.1TD. De motor heeft beduidend meer power en een goeie klinkt ook veel soepeler dan een 2.1[TD]. Desalniettemin zou ik er van m’n levensdagen geen kopen, aangezien het niet de vraag is òf er een koprevisie in het verschiet ligt, maar meer wanneer. Afgezien daarvan heb ik 1x het ‘genoegen’ gehad om te sleutelen aan het vooronder van een 2.5 en geloof mij; dat is bijzonder slecht voor je humeur.
ja dat denk ik ook wel is niet veel beter dan een v6 24v… het is dus niet zo dat er een reeks slechte xm 2.5td zijn en andere die goed zijn?
Ze hebben dus allemaal een probleem met de koeling dan?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Schijnt dat dat blok oorspronkelijk voor in busjes bedoeld/gemaakt was, vandaar dat ie in de motorruimte van een personenauto nogal groot uitvalt en dus veel ruimte inneemt. Daardoor wordt het erg krap en vol onder de kap. Ook dat feit heeft geen positieve gevolgen voor het binnen de perken blijven van de temperaturen aldaar.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Dat verhaal met die busjes is niet waar. De 2.5td uit busjes is een hele andere motor.
De 2.5td loopt wel vreselijk mooi, heeft veel koppel onderin en klinkt veel beter dan de 2.1td.
Het koelingsprobleem zit metname in de eerste exemplaren. Vanaf 1998 is de kop iets aangepast en zijn er minder problemen. Zorg wel voor een goede radiateur en rijdt niet rond met continu heel erg heet koelwater.
Domme vragen bestaan niet.
Ik meende dat dat in de basis hetzelfde 2446cc-blok was.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
zijn er problemen met de versnellingsbak?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:
Ze hebben dus allemaal een probleem met de koeling dan?
Er was onlangs ook nog een discussie over met dezelfde vraag en ik meende dat de 2.5’s die ooit een gereviseerde kop hadden gekregen daarna geen shit meer hadden. Echter Marco ontkrachtte dit weer door te wijzen op een Duitse advertentie waar een 2.5 werd aangeboden die reeds 3 kopwisselingen had gehad….. Het zou dus kunnen zijn dat er een type kop bestaat die het probleem wel voorgoed verhelpt, maar het kan ook net zo goed zijn dat ik die info fout heb opgepikt.
Animal triste post coitum
Er wordt in mij ogen altijd veel te negatief gedaan over de 2.5 diesels. Ben het volledig met de kritische mensen eens als ze zeggen dat het onderhoud duur is en dat koelproblemen regelmatig voorkomen, maar ik kan ook legio voorbeelden noemen van mensen die probleemloos met een 2.5 hebben gereden/rijden. Je moet het een beetje treffen zeg maar. Als je mazzel hebt koop je een goede auto, waaraan je afgezien van normaal onderhoud, weinig kosten aan zal hebben. En als je eenmaal een 2.5 hebt gereden zul je zien dat het toch echt wel lekkerder rijdt. Meer koppel, schakelt soepeler door kabelsysteem en een heerlijk motor geluid.