10 van de 39
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Doe het zelf; uitlezen en resetten ECU, vering, ABS etc
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 20 februari 2008 04:26 PM
  [ # 136 ]

en Duitse en Franse sites / fora?
Ik zal daar ook wel eens gaan zoeken

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 februari 2008 07:22 PM
  [ # 137 ]

Op duits heb ik redelijk uitgebreid gezocht maar alleen maar gevonden dat het niet kan. Geen oplossingen dus.  Confused

M’n frans is helaas niet zo goed dat ik daar het juiste uit kan halen.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 21 februari 2008 04:26 PM
  [ # 138 ]

ECU’s van nieuwer type uitlezen?

Lekker een tijdje op z’n frans bezig geweest.
Wel het een en ander kunnen vinden.
Het probleem is ook bij de fransen bekend.
De oorzaak dat LED-tester niet bij nieuwe ECU’s zal werken komt door een nieuw protocol.
Daarvòòr werd een “traag” protocol gebruikt (traag ja: klopt: met ledje te volgen…)
He nieuwe protocol komt door EODB2 (European On Board Diagnostics 2), een afspraak tussen alle fabrikanten om systemen gelijk te trekken.
Daarbij werd een nieuw data protocol geintroduceerd: een langzaam digitaal: ISO 9141-2 (9600 bauds) en een snel: ISO 14230-4 (10400 bauds)

Een en ander zou geldig zijn vanaf rond 1997-1998

Misschien kunnen jullie hier weer mee verder puzzelen?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 21 februari 2008 05:19 PM
  [ # 139 ]

Is zoiets niet geschikt dan ?

 

EDIT: of kant en klaar, nog beter:

 


Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 februari 2008 08:12 PM
  [ # 140 ]

Intersting,

Ik weet niet of de laatste bouwjaren XM met volledig OBD-2 werkten of met een tussenvorm.
In ieder geval is de connector anders.

Ik heb de vraag gesteld aan deze firma.

Profiel  
 
Grootj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 12-09-2005

- LN/LNA 1.1 Cannelle
Gepost: 22 februari 2008 08:20 PM
  [ # 141 ]

Hoi,

Is er misschien iemand in de buurt van Enschede die zo’n apparaat van Malle Pietje heeft gekocht? Indien ja zou ik dan een keer langs mogen komen met mijn XM?

xm 2.0 1995 (Orga 6604)

Die van mij stuitert bijna over de weg.. Sad

Joost

Profiel  
 
V6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 23 februari 2008 05:13 PM
  [ # 142 ]

OBDII

Beste mensen,

OBD (on Board Diagnostic) werd in 1995 verplicht gesteld voor alle naar de USA te exporteren auto’s. 1997 werd deze regelgeving overgenomen door Europa, en vrijgegeven voor alle autofabrikanten als OBDII.

OBDII is een genormaliseerde 16-polige diagnose aansluiting, met gestandaardiseerde foutcodes, en een vaste lokatie die zich binnen een straal van 50 cm vanaf het midden van het dashboard moet bevinden.

OBDII is dus een NORM die voorschrijft hoe een autofabrikant zijn diagnosedata aan moet leveren. Dat kan via een SAE (amerikaans) Din ISO protocol, Multiplexing Van-, Can-Bus etc.

Onze XM heeft GEEN OBDII aansluiting.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 24 februari 2008 01:10 AM
  [ # 143 ]

Ik denk dat het toch verder onderzoek verdient: Al is er geen EOBD(2) plug, is er voor zover ik de Franse sites lees wel sprake van een datastroom die Met de betreffende DIN normen beschreven wordt en dat DIT de oorzaak is dat de eenvoudige dignosetool met LED niet werkt op nieuwere XM’s

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 26 februari 2008 03:40 PM
  [ # 144 ]

Zo, na een korte break zijn de volgende 3 ook klaar, de gelukkigen hebben mail!

Paul,
vanavond of morgen maak ik er eentje volgens dat andere schema met die zwaardere weerstand en andere led. Ik zal m als ie klaar is even langs brengen, dan zullen we zien of het werkt. Misschien komt het toch nauw, vandaar dat ik maar het voorgeschreven materuaal heb gekocht.

Verder ben ik voor mezelf bezig om alle computers uit te kunnen lezen via 1 led en schakelaar die geïntegreerd zijn op een loze knop op het dashboard, ala raamschakelaar. Als dat klaar is volgen er natuurlijk foto’s!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 26 februari 2008 06:53 PM
  [ # 145 ]

Prima Frank,

Ik vond die 4.7K wat veel. Ik denk echter niet dat het iets uitmaakt maar proberen kan altijd. Met 680Ohm gaf het geen reactie.

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 26 februari 2008 07:22 PM
  [ # 146 ]

Tja, net als met spullen van de IKEA moet je soms de gebruiksaanwijzing volgen om hetzelfde resultaat te krijgen als jij al lang via een ‘veel snellere manier’dacht te behalen maar uiteindelijk niet voor elkaar kreeg Laughing

Ik zal vanavond eens aan de slag gaan, ik geef je een seintje!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 27 februari 2008 11:00 AM
  [ # 147 ]

Heb m nog niet klaar…. Surprisedops:

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 27 februari 2008 03:45 PM
  [ # 148 ]

Geen probleem. Ik heb de Xm toch niet voor de deur staan. Ze is uitgeleend aan m’n zus, die had panne met de C5 (Kapotte drukgroep).
Dus dat wordt pas in het weekend dat ik ‘r terugzie.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 27 februari 2008 03:53 PM
  [ # 149 ]

Even een mooi voorbeeld, eigenlijk precies zoals ik onze 205 cabrio kocht.

Een vriendje van me heeft vanmiddag een 309 gekocht die niet startte. Ook aanduwen werkte niet. Heeft van mij gisteren een kastje meegekregen om de ecu uit te lezen, hij constateerde dat de koelvloeistof temperatuursensor kuren had en heeft toen de auto gekocht voor een appel en een ei, om vervolgens direct in Pijcacker een tweede hands bobine en sensor te kopen….  Laughing (auto had zich totaal verzopen en deed niets meer, bovendien een gare bobine, maar dat wist de verkoper niet).

Waar uitlezen al wel niet goed voor is Laughing

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 27 februari 2008 04:11 PM
  [ # 150 ]

Van welk bouwjaar was die 309?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
10 van de 39
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook