hallo,
mijn auto start sinds paar dagen heel moeilijk als ik die s morgens wil starten.Met het starten moet ik het gas bedaal helemaal ingedrukt houden,bijna 30 sec.Wat mij dan ook opvalt is dat er ook witte rook uit de uitlaat komt en het ruikt behoorlijk vies.Als ik bijv later ga starten start deze gewoon als of er niks aan de hand is,en witte rook zie ik ook niet
wie weet waar het aan ligt
Wat voor een motor?
1.4 bouwjaar september 2005 122.000 km op de teller
aanvullend info,als ik later op de dag mijn auto wil starten,start deze gewoon.Als ik tijdens koude start geen gas zou geven valt deze gewoon uit,dan moet ik wel een keer of 5 starten,maar als ik het gas pedaal bij de 1e start ingedrukt houdt dan valt deze niet uit.
ik heb hier gelezen dat je gasklephuis moet schoonmaken,maar waar kan ik die vinden?
Klinkt als een lekke kop, heb vorige week een ZX gefixt met een 1.4i met lekke kop verholpen, deze had dezelfde verschijnselen. Contoleer het niveau van de koelvloeistof eens.
hallo,
vanochtend precies hetzelfde probleem,ben toen naar mijn werk gereden.nadat ik de motor heb uitgezet heb ik toen opnieuuw gestart zonder op gas bedaal te drukken.Na het werk had ik ook geen probleem met starten.
als mijn auto een lekke kop heeft dan start hij toch op elke moment moeilijk?
voor de duidelijkheid met lekke kop bedoel je lekke koppakking toch?
groetjes
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je alleen maar witte rook ziet bij het starten hoeft de koppakking natuurlijk nog niet lek te zijn, maar het kan wel. Kan ook condens zijn, maar daar mag ie niet slecht van starten. En het is gasPedaal.
davido schreef:...als mijn auto een lekke kop heeft dan start hij toch op elke moment moeilijk?...
Nee, hoeft niet. Ooit een lekke koppakking bij een TD gehad met dezelfde (moeilijk koude start) verschijnselen.
je hebt gelijk het is gas pedaal,vorige topic heb ik het goed geschreven .
witte rook komt alleen s ochtend bij koude start als ik het gaspedaal helemaal induw tijdens het starten dan zie ik witte rook,maar daarna niet meer,vanmiddag heb ik naar gekeken zag geen witte rook.
ik heb sinds ik het probleem heb hele topic afgezocht,maar ieder heeft andere situatie,
je hebt zoveel oplossinge,accu,gasklephuis schoonmaken,filteer,ontsteking of zoiets.
oja over die koelvloeistof,afgelopen zomer heb ik mijn hele systeem schoongemaakt ivm brij en vuile kvstof.mijn koelvloeistof ziet schoon uit en ik zie ook geen mayonaise vorming op de koelvloeistof dop
(zie andere topic van mij)
ik weet niet waar ik moet zoeken
mvg
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Tja, het kan condens zijn hoor, door de koude ‘s nachts, best kans dat de witte rook (dat is nl. vrij normaal bij koude start) niets met je startprobleem te maken heeft.
oke dus witte rook heeft niks mee te maken.hoe los ik nu het start problemen op? enig idee?
mvg
Witte rook is inderdaad normaal bij een koude motor, zeker als je veel korte stukjes rijd, maar je zegt dat er een vies geurtje aanzit. Daarom dacht ik aan koelvloeistof, deze lekt in de cylinder uit het koelsysteem als je de motor uitzet, waardoor de koude start moeilijk gaat. Dit is even puur het voorbeeld wat het geval was bij de ZX die ik vorige week heb gefixt.
Controleer toch maar even het niveau van de koelvloeistof, dan heb je dit ook uitgesloten, TU motoren staan nu éénmaal bekend om hun koppakkingen.
hallo,
hoe noem je die tank waar je olie in gooit?
links in de hoek (boven de riem)zie ik dat er olie uit komt.Dat is eigenlijk allang aan de gang.In de middag of zo heb ik geen last van,maar s ochtends moet ik echt gas geven en tijdens het gas wil de motor wel stotteren,paar keertjes gas pedaal goed indrukken en ik heb voor de rest van de dag geen last van….............
mvg
Je bedoelt het kleppendeksel, daar zit de olie-vuldop in.
Lekkage linksvoor op het hoekje, net boven de riem (dynamo?), dat is het beruchte puntje waar de koppakking (olie-kanaaltje) begint met lekken. Hier staat genoeg over geschreven op het forum, met de zoekfunctie kun je vast wel e.e.a. vinden.
Of post effe een foto, dan kunnen we het zo ook wel beoordelen.
hallo,gisteren en vandaag had ik geen problemen met starten,het was nl ook niet koud.
hoe kan ik trouwens die olie verwijderen kan het ook met dwe remreiniger?
ik zal mijn dig camera opzoeken
mvg