Hier zie je bijvoorbeeld een foto van een van die onderdelencontainers, waar het momenteel wel iets meer is opgeruimd:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Ja heb al wat adresjes waar ik binnenkort even langs ga en dit is er 1 van. Alleen is Rotterdam niet echt naast de deur dus probeer het eerst wat dichter in de beurt.
En ga me binnenkort ook lid maken van een eenden club.
bedankt!
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
mark15 schreef:Hier de foto`s van de eerste werkzaamheden.
En dan met name alle opengekrapte plekken die aandacht nodig hebben.Het lijkt misschien erger dan het is maar jullie zijn wel wat gewend
Gr mark
Het lijkt mij vrij ernstig hoor! (Alles is te lassen natuurlijk, maar toch.)
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
DriverD schreef:mark15 schreef:Hier de foto`s van de eerste werkzaamheden.
En dan met name alle opengekrapte plekken die aandacht nodig hebben.Het lijkt misschien erger dan het is maar jullie zijn wel wat gewend
Gr mark
Het lijkt mij vrij ernstig hoor! (Alles is te lassen natuurlijk, maar toch.)
Succes!
Nee hoor het valt wel mee alleen omdat ik van elke plek een aparte foto heb gemaakt lijken ze heel groot.
Het zijn de bekende plekjes en sommige ga ik lassen en andere ga ik behandelen met glasvezel plameur.
De gene met wie ik de plekken ga doen (meer ervaring met restaureren als ik) zei ook al dat het wel mee viel en dat we met een middag klaar zouden zijn.
Er zijn een hoop eendjes die er slechter uitzien!!
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
DriverD schreef:mark15 schreef:Hier de foto`s van de eerste werkzaamheden.
En dan met name alle opengekrapte plekken die aandacht nodig hebben.Het lijkt misschien erger dan het is maar jullie zijn wel wat gewend
Gr mark
Het lijkt mij vrij ernstig hoor! (Alles is te lassen natuurlijk, maar toch.)
Succes!
Nee hoor het valt wel mee alleen omdat ik van elke plek een aparte foto heb gemaakt lijken ze heel groot.
Het zijn de bekende plekjes en sommige ga ik lassen en andere ga ik behandelen met glasvezel plameur.
De gene met wie ik de plekken ga doen (meer ervaring met restaureren als ik) zei ook al dat het wel mee viel en dat we met een middag klaar zouden zijn.
Er zijn een hoop eendjes die er slechter uitzien!!
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
2cv
Gewoon lekker klaarmaken die handel. “Geht nicht, gibt’s nicht” Ondanks alle plekjes toch nog een hele mooie eend, vind ik.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Succes met je klussen! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Ga morgen met die maat van me aan wat plekken werken, lekker rustig hem opknappen. Zit een kans in dat hij opnieuw gespoten wordt dan wel zelf of laten doen. Iemand ervaring met zelf spuiten met een compressor???
De spatborden heb ik er vandaag ook afgehaald om er goed bij te komen en de schade aan de spatborden te inventariseren. Die imitatie dingen kosten een derde van origineel, weet iemand of die imitatie een beetje netjes passen???
Hij wordt gewoon netjes opgeknapt en weer als nieuw, ik hou niet van half werk dus als ik het doe doe ik het goed!!
PS: als je een eend stript kom je al gouw ruimte tekort voor alle onderdelen , het is toch meer dan het lijkt.
Wel handig dat hij naast me huis staat en ik niet elke keer ergens naar toe hoef om er wat aan te doen.
alvast bedankt voor de reacties en ik zal jullie nog wel vaker nodig hebben.
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb op Citromobile ‘07 bij een stand een stel eenden gezien welke voorzien waren van imitaties voorschermen. De aansluiting op de moer bij de onderkant van de voordeuren was bedroevend…
Dan nog liever opgeknapte originele spatborden als het goedkoop moet. Maar misschien is er ook wel goed imitatiespul verkrijgbaar. Ik heb wel goede verhalen gehoord over polyester schermen. Maar die zijn weer duur geloof ik.
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Onze rode 2cv (begonnen met opknappen)
Oke daar was ik al bang voor.
Iemand ervaring met deze site http://www.2cv-onderdelen.nl en dan gaat het me met name om hun plaatwerk???
FF wat nieuwe foto`s (niet heel veel veranderd nog maja, alleen spatbord loos)
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/PICT0610.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/PICT0612.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/PICT0608.jpg
PS: En was er nog iemand die ervaring had met zelf opnieuw spuiten met een compressor???
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Ben de afgelopen tijd verder gegaan met opknappen.
Alle gaten zijn nu dicht (glasvevezel) en ziet er netjes uit, moet nu nog wat kleine stukjes plamuren en dan veel schuren.
En dan kan ze gespoten worden!!!!
Zal binnenkort ff wat foto`s posten.
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Hier zijn ze dan de foto`s, met me telefoon gemaakt dus niet zo goed maar heb de camera ff niet tot mijn beschikking.
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0035.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0036.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0037.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0038.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0039.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0040.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0041.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0042.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m220/markh1991/citroen/De eend/Fotos-0043.jpg
Nog aardig wat schuren en dan eindelijk spuiten!!!!
Groet mark
hoelang verwacht je dat dat plastic blijft zitten op je eend?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Evan schreef:hoelang verwacht je dat dat plastic blijft zitten op je eend?
Ach, met een goede voorbereiding, dus vooraf veel schuurwerk en owatrol als ondergrond, kan polyester best wel een tijdje blijven zitten. Het voordeel is dat het flexibeler is dan het metaal, waardoor het minder snel los zal breken dan gewoon plamuur.
Maar goed, een echte reparatie is natuurlijk beter, maar kost meer tijd en enig vakmanschap, of veel geld…. Dus zolang het geen dragende delen betreft, kun je zo best wel even een eendenleven verlengen.
tot op zekere hoogte gaat je redenering op.
echter de hechting is niet gelijk aan die sterkte van de las. De koets van een eend beweegt behoorlijk. De hechting wordt dus aan aardig wat stress blootgesteld. Tevens veroudert het polyester en wordt harder, gevolg: loslaten, klein kiertje waar vocht tussen kruipt: roestmonster gaat zijn gang en jij merkt het pas als de stukken erbij hangen.
maw ga alvast maar sparen voor die las klus. De stukjes die nu vervangen zijn leveren in de redelijk nabije toekomst geheel nieuwe binnenschermen op.
CX GTi Turbo 2 - All Black