hallo mensen,
sinds kort ben ik eigenaar van een citroen AX bijou.
nu ben ik opzoek naar meer informatie hier over, kan eigelijk nergens meer vinden over de motorinhoud en standwaardes en dergelijk zo als autotrader.nl deze zo mooi weer geeft. weet iemand hier meer van af van dit type AX? het is een carburateur, bouwjaar 1989 vermoed een 1.1
al vast bedankt.
Motorinhoud lijkt me om en nabij de 1100cc aangezien je al meldt dat het een 1.1 is De bijou was een actie model die alleen cosmetische extra’s had zoals een chroom-look grille, chroom-look striping op de zijkant etc…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
hoi !!!
helaas staat de AX Bijou hier niet tussen
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
robb schreef:hoi !!!
helaas staat de AX Bijou hier niet tussen
Daar had ik ook al gekeken, maar hier heb ik wel een brochure gevonden van de AX Bijou.
Zo’n brochure heb ik toevallig net via internet gekocht, dus ik zal ‘m inscannen zodra die binnen is
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ahaa bedankt mensen!
die brochure lijkt me interessant! ik kijk er naar uit!
Flamme schreef:die brochure lijkt me interessant! ik kijk er naar uit!
Tadaaaaa
Technische gegevens:
Ik hoop dat je hiermee wat meer over de AX Bijou hebt geleerd
Ami 8 Club (1970)
Re: AX Bijou
Flamme schreef:hallo mensen,
sinds kort ben ik eigenaar van een citroen AX bijou.
nu ben ik opzoek naar meer informatie hier over, kan eigelijk nergens meer vinden over de motorinhoud en standwaardes en dergelijk zo als autotrader.nl deze zo mooi weer geeft. weet iemand hier meer van af van dit type AX? het is een carburateur, bouwjaar 1989 vermoed een 1.1
al vast bedankt.
Ik vond het ook een rare naam een “bijou”? Maar zag er vandaag eentje rijden, een zwarte in Rotterdam over de Gordelweg, Energieweg en Albrechtskade, is dat jouw AX geweest? Ik reed achter je met een Rode ZX op weg naar huis.
Als het jouw AX is geweest, hou dan het oliepijl in de gaten, want er kwam zo nu en dan een rookpluim uit de uitlaat bij flink gas geven.
Mooie folder. Heb je misschien ook de folder van de AX Axion?
jaja, MET afsluitbare tankdop
Maarreh leuk autotje. Beter als de standaard ax tenminste, en het mooie zwarte dash.
@ XBXG: nice foldertje thnx!
@ ZX1.4i: ik was daar niet tenzij m’n ax een eigen leven leid, ik woon namelijk in dedemsvaart, overijssel..
Flamme schreef:ZX1.4i: ik was daar niet tenzij m’n ax een eigen leven leid, ik woon namelijk in dedemsvaart, overijssel..
Ah, dan rijden er minimaal 2 bijous rond in NL
De AX viel gewoon op en toen ik wat dichterbij was, zag ik dat het een bijou was.
jebbers schreef:Mooie folder. Heb je misschien ook de folder van de AX Axion?
Nee, ik heb vooral veel (heel veel) BX-folders.
Wel heb ik een brochure van Citroën Entreprise met o.a. een AX Entreprise en een AX 4x4 Entreprise
Ami 8 Club (1970)
ZX1.4i schreef:[quote author=“Flamme@ ZX1.4i: ik was daar niet tenzij m’n ax een eigen leven leid, ik woon namelijk in dedemsvaart, overijssel..
Ah, dan rijden er minimaal 2 bijous rond in NL
De AX viel gewoon op en toen ik wat dichterbij was, zag ik dat het een bijou was.
Een 3e staat in den bosch
Alleen dat grilletje, daar kan ik niet helemaal bij…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Alleen dat grilletje, daar kan ik niet helemaal bij…
Hoezo? Dat grilletje is ook geleverd op de AX Image.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Simpele Ziel schreef:Alleen dat grilletje, daar kan ik niet helemaal bij…
Hoezo? Dat grilletje is ook geleverd op de AX Image.
De nepheid straalt er vanaf…nouja, kan ook zijn dat die gene die ik gezien heb er gewoon erg aan toe was…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Gisteren gefotografeerd bij autosloperij GAOS in Emmeloord, 2 maal AX Bijou:
Ami 8 Club (1970)