72 van de 224
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 februari 2008 06:45 PM
  [ # 1066 ]

Zo wat vordering in het prestige projekt, ik heb een gtit2 donor gevonden waar we het voorsubframe, en draagarmen e.d. uit kunnen halen.

Het betekent gelijk dat ik nog maar een M25/666 motor tekort kom voor het wagen park.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 februari 2008 08:20 PM
  [ # 1067 ]

Voor de geintereseerden, het prestige klusteam heeft ook een blogje voor het Prestige projekt…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 februari 2008 08:34 PM
  [ # 1068 ]
sans-pareil schreef:

Voor de geintereseerden, het prestige klusteam heeft ook een blogje voor het Prestige projekt…

Is het dan de bedoeling, dat dat blogje bijgewerkt wordt, wanneer ze hier staat?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 februari 2008 08:46 PM
  [ # 1069 ]

Dat zou natuirlijk wel leuk zijn. En dat kan je ongetwijfeld ook beter dan de jongen die het nu doet…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 februari 2008 08:48 PM
  [ # 1070 ]

Daar hebben we het te zijner tijd dan nog wel over.  Very Happy

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 februari 2008 11:30 AM
  [ # 1071 ]

Zo, mijn K&N Apollo luchtfilter is ook eindelijk binnen, ik ga eens even puzzellen hoe ik dat ga monteren… en ik ga vandaag ook nog even een voorsubframe onder een CX gti vandaan trekken ik weet nog iemand die een bak nodig heeft Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 februari 2008 12:51 PM
  [ # 1072 ]
sans-pareil schreef:

Nouja, ik moet nou toch wel wat vaart gaan maken, want ik heb zuigers en zuigerringen besteld, en m’n koppelling loopt aan zijn eind, dus alle reden om een beetje actie te ondernemen.

Levertijd van die dingen geeft je toch nog een paar weken speling, hoor.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 februari 2008 08:57 PM
  [ # 1073 ]

Ja dat ken ik dan wordt het weer volgend jaar.

Voorsubframe is met alles er op en er aan onder die sloop gti uit, dus John z’n bak is veilig gesteld.

Aan m’n K&N ben ik nog niet toegekomen. Het blijft een aardige klus zo’n subframe loshalen, maar met een beetje routine kan het denk ik even snel als een motor er uit halen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 februari 2008 09:50 PM
  [ # 1074 ]

Dank je wel alvast voor de bak.  Wink

En wat die zuigers en veren betreft. Die halen ze niet even zomaar van het schap. Die worden natuurlijk wel naar specificatie gemaakt.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 februari 2008 12:14 AM
  [ # 1075 ]

Dat bedoelde ik niet… ik bedoelde dat als ik nu niet aan die motor begin, ik volgend jaar nog niet zo ver ben dat ze er ook in kunnen…

Ik begrijp heel goed dat dat een paar maanden kan duren, maar ik ken mezelf ook en als ik niet wat ga doen, doe ik er gerust een paar jaar over voordat ik een blok heb waar ze in kunnen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 februari 2008 12:18 AM
  [ # 1076 ]

Maar om nou te zeggen, dat jij lui zou zijn…. Dat is ook niet het geval.
Het begin is daar, dat is al heel wat.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 februari 2008 11:37 PM
  [ # 1077 ]

Nee niet zozeer lui, maar ik heb een beetje veel projecten…

In ieder geval heeft het afvoeren van die gti tot voordeel dat ik nog maar 1 auto hoef te demonteren voordat ik bij mijn 2e revisiemotor kan (diegene die een thuis moet gaan bieden aan de zuigers + veren e.d.).

En voordat het feest ook echt wat kan gaan worden, hebben we natuurlijk nog de koppellings-uitdaging.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 februari 2008 11:52 PM
  [ # 1078 ]

Ja, maar ook DAAR wordt aan gewerkt….

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 februari 2008 01:28 PM
  [ # 1079 ]

Ik weet het, ben benieuwd naar het resultaat. Ik zie het ongeveer zo. Zuigers + Veren en de koppelling zijn nodig om de motor in te bouwen, de turbo kan desnoods wel even wachten.

Hoe dan ook, het is allemaal toekomstmuziek totdat ik ook daadwerkelijk een blok op de werkbank heb staan Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 maart 2008 05:27 PM
  [ # 1080 ]

Goed, ik heb net uit St. Marien te horen gekregen dat ik meer over mijn auto moet typen, en het is op deze beurs waar ik nu zit momenteel een beetje saai, dus dat is dan een mooie gelegenheid.

Zoals gezegd, er zijn NASCAR-spec zuigers en totalseal ringen besteld voor de motor, en ik heb net gehoord dat er vooruitgang is geboekt wat betreft het zwaar verbeteren van de koppelling.

Dat betekent eigenlijk dat alle praktische belemmeringen voor het afbouwen van de nieuwe motor voor de SV uit de weg zijn. (Als ik even het feit dat mijn twee reserve M25/666 motoren nog geen cm verplaatst zijn voor het gemak even negeer).

John vertelt mij dat de nieuwe motor goed gaat zijn voor ~400pk. Eviltwin is zo vriendelijk geweest om uit te rekenen dat de topsnelheid dan toch ergens rond de 290 km/h zal liggen op basis van vermogen en weerstand. Dus er moet een keuze gemaakt worden voor een bak. Dat heeft John zelf voor de nieuwe incarnatie van de ‘The Beast’ geloof ik al gedaan, daarvoor heb ik een gti bak voor hem liggen die nog ‘even’ naar Frankrijk moet. Ik moet dus even kiezen wat ik nu wil. Ga ik voor maximale topsnelheid met de langst mogelijke bak of wil ik in no time op de 240 zitten en niet harder kunnen? Ik denk dat ik toch maar een diesel bak ga doen, zoals ik het nu zie.

Ik heb nu ook een open luchtfilter in huis, waarvoor ik nog even een verloopstuk nodig heb. Ray heeft zo’n ding bij een automaterialen zaak gevonden, maar ik moet nog even gaan zoeken.

Verder hebben we nog het onderwerp motormanagement. Ik stond op het punt een VEMS te bestellen, toen kwam John nog met een ander ding en blijkt in de tussentijd wat meer mogelijk te zijn met een MS-II. Ik heb dus inmiddels geen flauw idee meer. Misschien wil Bozzma na de DS 23ie wel aan een gtit2 beginnen?

Hoe dan ook er zit wat beweging in de zaak, en wie weet, er is een miniscule kans dat ik de nieuwe motor er in heb zitten voor Rome. Dat zou wel leuk blazen zijn op vakantie.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
72 van de 224
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook