4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Welke benzine rij jij?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2008 10:34 PM
  [ # 46 ]

Ik heb overigens wel bewezen testen gezien dat bij bepaalde motoren (vooral die wat meer vermogen leveren) dat V-Power zeker nut heeft.

Eerst ging er 95 in, dat was niet alles de motor leverde niet het geleverde vermogen.
Daarna 98, dat ging beter.
Toen BP Ultimate, dat ging nog beter.
Toen V-Power, en die leverde het meeste vermogen van allemaal.

Zelfde motor, zelfde auto.

Bij kleine standaard motortjes was het verschil veel minder. Over het verbruik werd toen niets gezegd, dus het zou kunnen dat bepaalde benzine soorten dus op dat gebied nog wel zin zouden kunnen hebben.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 23 februari 2008 04:10 PM
  [ # 47 ]

En die verschillen? Opmerkelijk of niet? Vooralsnog ben ik zeer sceptisch hierin, maar ik ben wel benieuwd of je zo’n test kan vinden. Ik ken alleen tests die zijn uitgevoerd door onafhankelijke instanties die bijvoorbeeld Slick 50 zijn gaan testen, dat werk. Die uitkomsten gaven meestal aan dat de zogenaamd verbeterde prestaties en gedaald verbruik nauwelijks kon worden waarnemen. Ergo: geldklopperij.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 februari 2008 06:28 PM
  [ # 48 ]

Dat ging idd om 10tallen pk’s Wink

Die motor was niet meer fabrieksorgineel, maar ik vond het toch wel duidelijk het verschil geven hoe belangrijk goede brandstof in verhouding tot prestaties is Wink

Overigens nog wel gewoon een straat auto, niet een circuit racer. Dus hij zal toch nog aan bepaalde eisen moeten voldoen.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 24 februari 2008 01:24 PM
  [ # 49 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat ging idd om 10tallen pk’s Wink

serieus??

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 februari 2008 01:28 PM
  [ # 50 ]
hogervp schreef:
Arjan Verkade schreef:

Dat ging idd om 10tallen pk’s Wink

serieus??

Hij schrijft wel :

Die motor was niet meer fabrieksorgineel

Dan zou het misschien wel kunnen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 februari 2008 01:40 PM
  [ # 51 ]

Hier een soortgelijke test:

http://nl.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 24 februari 2008 02:00 PM
  [ # 52 ]

Kijk, dit geeft inzicht. Dank Daan. Betekent ook dat het voor mijn “wagenpark” geen sodemieter uitmaakt wat ik tank. Dus blijf ik de goedkoopste tanken.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 februari 2008 02:04 PM
  [ # 53 ]

Eenzelfde test zouden ze eigenlijk ook met V-power diesel, BP Ultimate Diesel (mijn favoriet), normale diesel en witte-pomp diesel moeten doen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 24 februari 2008 02:09 PM
  [ # 54 ]

Dat zou wel wat zijn, maar ja Britten en Diesel… Autotesters daar lijken er allergisch voor, al wordt dat beter zo langzamerhand.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2008 02:16 PM
  [ # 55 ]
DigiDaan schreef:

Hier een soortgelijke test:

http://nl.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0

Ah kijk die was het idd Very Happy
Kon hem niet vinden, maar de Britten gebruiken blijkbaar de term V-Power niet Confused

Bij die Subaru scheelt het koppel toch behoorlijk Cool

Jammer dat ze verder het verbruik niet hebben meegenomen, en dat ze het verschil in koppel niet van de andere auto’s lieten zien Sad

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 24 februari 2008 02:22 PM
  [ # 56 ]

Voor de auto’s met een lichte motorisering maakt het niet veel uit, zo lijkt het althans. En eerlijk gezegd, stel dat ik kon beschikken over 178 pk of 172 pk, het is mij om het even. Maar goed ik vind 100 pk voor een auto al meer dan zat, meer is ook niet nodig.
Gelukkig verschillen de smaken.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook