Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb overigens wel bewezen testen gezien dat bij bepaalde motoren (vooral die wat meer vermogen leveren) dat V-Power zeker nut heeft.
Eerst ging er 95 in, dat was niet alles de motor leverde niet het geleverde vermogen.
Daarna 98, dat ging beter.
Toen BP Ultimate, dat ging nog beter.
Toen V-Power, en die leverde het meeste vermogen van allemaal.
Zelfde motor, zelfde auto.
Bij kleine standaard motortjes was het verschil veel minder. Over het verbruik werd toen niets gezegd, dus het zou kunnen dat bepaalde benzine soorten dus op dat gebied nog wel zin zouden kunnen hebben.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
En die verschillen? Opmerkelijk of niet? Vooralsnog ben ik zeer sceptisch hierin, maar ik ben wel benieuwd of je zo’n test kan vinden. Ik ken alleen tests die zijn uitgevoerd door onafhankelijke instanties die bijvoorbeeld Slick 50 zijn gaan testen, dat werk. Die uitkomsten gaven meestal aan dat de zogenaamd verbeterde prestaties en gedaald verbruik nauwelijks kon worden waarnemen. Ergo: geldklopperij.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ging idd om 10tallen pk’s
Die motor was niet meer fabrieksorgineel, maar ik vond het toch wel duidelijk het verschil geven hoe belangrijk goede brandstof in verhouding tot prestaties is
Overigens nog wel gewoon een straat auto, niet een circuit racer. Dus hij zal toch nog aan bepaalde eisen moeten voldoen.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Arjan Verkade schreef:Dat ging idd om 10tallen pk’s
serieus??
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Arjan Verkade schreef:Dat ging idd om 10tallen pk’s
serieus??
Hij schrijft wel :
Die motor was niet meer fabrieksorgineel
Dan zou het misschien wel kunnen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hier een soortgelijke test:
http://nl.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Kijk, dit geeft inzicht. Dank Daan. Betekent ook dat het voor mijn “wagenpark” geen sodemieter uitmaakt wat ik tank. Dus blijf ik de goedkoopste tanken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Eenzelfde test zouden ze eigenlijk ook met V-power diesel, BP Ultimate Diesel (mijn favoriet), normale diesel en witte-pomp diesel moeten doen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dat zou wel wat zijn, maar ja Britten en Diesel… Autotesters daar lijken er allergisch voor, al wordt dat beter zo langzamerhand.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Hier een soortgelijke test:
Ah kijk die was het idd
Kon hem niet vinden, maar de Britten gebruiken blijkbaar de term V-Power niet
Bij die Subaru scheelt het koppel toch behoorlijk
Jammer dat ze verder het verbruik niet hebben meegenomen, en dat ze het verschil in koppel niet van de andere auto’s lieten zien
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Voor de auto’s met een lichte motorisering maakt het niet veel uit, zo lijkt het althans. En eerlijk gezegd, stel dat ik kon beschikken over 178 pk of 172 pk, het is mij om het even. Maar goed ik vind 100 pk voor een auto al meer dan zat, meer is ook niet nodig.
Gelukkig verschillen de smaken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!