Even een vraag over het reservoir van de LHM.
Tijdens een controle in de hoogste stand bleek het parapluutje niet tussen de twee streepjes te staan.
Toen ik de wagen in de lage stand zette bleef het parapluutje waar hij was. (boven de twee streepjes)
Het reservoir maakte een niet al te volle indruk, dus er maar wat LHM bijgegooid. De niveau meter blijft al die tijd boven de twee streepjes staan. Ik dacht dat deze in de hoogste stand tussen de streepjes in moest staan, of heb ik dat fout?
Na een korte rit (met beter veergedrag) lag er LHM boven op het reservoir. Ik heb de slangen er omheen goed droog gemaakt om te kunnen zien of hier wellicht een lek aanwezig was. Dit heb ik zo niet kunnen zien.
Zou de vlotter van de niveau meter vast kunnen zitten of iets dergelijks?
En zou de LHM bovenop met een vuil systeem te maken kunnen hebben?
Groet,
Hugo
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om te peilen moet je de XM in de hoogste stand zetten, dan kan je het paraplutje aflezen en evt. bijvullen als dat nodig blijkt te zijn.
In elke andere stand zegt het niet veel
Als je hem in de laagste stand zet zal die wat er teveel in zit erweer uit gooien, oftewel dan heb je een zootje
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
lhm
Ik heb ook problemen met een nat lhm reservoir. Maak het telkens schoon ter controle maar na een ritje is er weer lekkage rondom de ring. Ben ook wel benieuwd wat hiervan de oorzaak is. Het niveau is wel in orde.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Arjan Verkade schreef:Om te peilen moet je de XM in de hoogste stand zetten, dan kan je het paraplutje aflezen en evt. bijvullen als dat nodig blijkt te zijn.
In elke andere stand zegt het niet veel
Als je hem in de laagste stand zet zal die wat er teveel in zit erweer uit gooien, oftewel dan heb je een zootje
Ok. dat zootje kan ik me voorstellen, maar zit er dan helemaal geen beweging in deze meter?
en na het vullen heb ik de wagen omlaag en omhoog laten gaan, en toen bleef alles droog. pas na de rit zat er weer vocht rond die ring.
Re: Niveau meter LHM stuk??
xm schreef:Het reservoir maakte een niet al te volle indruk, dus er maar wat LHM bijgegooid.
Een leuk idee maar er zat dus al teveel LHM in. In de hoogste stand is het reservoir bijna leeg en zit alle LHM in de vering. Als er echt te weinig inzit dan begint het STOP! lampje op het dasHboard wel te branden.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als ik je verhaal zo lees zit toch gewoon je vlottertje vast…
Haal hem er uit en maak het zo goed mogelijk schoon en de vlotter weer gangbaar.
Iets LHM zweten langs de rubberring doet hij bij mij ook wel, misschien is dit wel vaker zo.
Ries schreef:Als ik je verhaal zo lees zit toch gewoon je vlottertje vast…
Haal hem er uit en maak het zo goed mogelijk schoon en de vlotter weer gangbaar.Iets LHM zweten langs de rubberring doet hij bij mij ook wel, misschien is dit wel vaker zo.
Hoe haal ik de vlotter er uit?
De enige manier die ik ken is even de slangen los maken en dan alle filters eruit trekken. Kan je ze direct even lekker schoonmaken.
Kwartiertje werk.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zitten die slangen niet vast met van die leuke Citroën klemmen?
Anders gewoon de slangen laten zitten en de hele reut uit je vat trekken, beetje je vlotter losschudden…
Vaak is het bodempje van de pijp waar de vlotter in zit eraf gevallen, dat ronde dingetje hoort er onderop geklikt te zitten maar valt er vaak vanaf in het lhm vat. Dan werkt je vlotter niet meer. Heeft ook eens met een tekening in de AE gestaan, kijk anders op service.citroen.com
S
Ries schreef:Zitten die slangen niet vast met van die leuke Citroën klemmen?
Anders gewoon de slangen laten zitten en de hele reut uit je vat trekken, beetje je vlotter losschudden…
Hoe kan ik het vat het beste openenen? of demonteren?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als je dat even goed bekijkt wijst het zich vanzelf…een beugel houdt het middelste gedeelte vast, deze schroef je er zo af en dan trek je het hele binnenwerk er uit, met slangen er al er nog aan.
Sommige retourslangetjes zitten er opgeschoven, die kun je er bij voorbaat al aftrekken.
mmm, ik had afgelopen weekeinde best ff moeite om dat vat eruit te krijgen hoor..
Heb het luchtfilterhuis ermaar uitgehaald wat een stuk scheelde. Die slagen zijn op de een of andere manier NET te kort om dat deksel helemaal uit het vat te krijgen.
Ries schreef:Als je dat even goed bekijkt wijst het zich vanzelf…een beugel houdt het middelste gedeelte vast, deze schroef je er zo af en dan trek je het hele binnenwerk er uit, met slangen er al er nog aan.
Sommige retourslangetjes zitten er opgeschoven, die kun je er bij voorbaat al aftrekken.
In welke stand laat ik de wagen staan? of maakt dat niet uit.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Stand maakt niet uit en wat gompy zegt klopt ook.
Het luchtfilter schroef je zo los om wat ruimte te krijgen en dan een beetje draaikonten met het vat, die slangen zijn erg kort en het ken net…
Gewoon proberen, dan merk je het vanzelf.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar de vlotter is er als je de stekkertjes verwijderd hebt met een kwart slag links om zo uit te trekken, niks meer of minder, doe het zo maar, het vat open maken hoeft dus helemaal niet, fluitje van een cent.
Is ie echt stuk, dan kan je het altijd nog kontroleren via de vul opening, in rijstand moet er nog 1cm wit stuk je filter te zien zijn dan zit je nog safe.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “