1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Niveau meter LHM stuk??
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 24 februari 2008 08:23 PM

Even een vraag over het reservoir van de LHM.

Tijdens een controle in de hoogste stand bleek het parapluutje niet tussen de twee streepjes te staan.
Toen ik de wagen in de lage stand zette bleef het parapluutje waar hij was. (boven de twee streepjes)
Het reservoir maakte een niet al te volle indruk, dus er maar wat LHM bijgegooid. De niveau meter blijft al die tijd boven de twee streepjes staan. Ik dacht dat deze in de hoogste stand tussen de streepjes in moest staan, of heb ik dat fout?
Na een korte rit (met beter veergedrag) lag er LHM boven op het reservoir. Ik heb de slangen er omheen goed droog gemaakt om te kunnen zien of hier wellicht een lek aanwezig was. Dit heb ik zo niet kunnen zien.
Zou de vlotter van de niveau meter vast kunnen zitten of iets dergelijks?
En zou de LHM bovenop met een vuil systeem te maken kunnen hebben?

Groet,
Hugo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2008 08:53 PM
  [ # 1 ]

Om te peilen moet je de XM in de hoogste stand zetten, dan kan je het paraplutje aflezen en evt. bijvullen als dat nodig blijkt te zijn.

In elke andere stand zegt het niet veel Wink

Als je hem in de laagste stand zet zal die wat er teveel in zit erweer uit gooien, oftewel dan heb je een zootje Smile

Profiel  
 
captain
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008

- Xsara 1.6i coupe automaat
Gepost: 24 februari 2008 09:13 PM
  [ # 2 ]

lhm

Ik heb ook problemen met een nat lhm reservoir. Maak het telkens schoon ter controle maar na een ritje is er weer lekkage rondom de ring. Ben ook wel benieuwd wat hiervan de oorzaak is. Het niveau is wel in orde.

Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 24 februari 2008 09:19 PM
  [ # 3 ]
Arjan Verkade schreef:

Om te peilen moet je de XM in de hoogste stand zetten, dan kan je het paraplutje aflezen en evt. bijvullen als dat nodig blijkt te zijn.

In elke andere stand zegt het niet veel Wink

Als je hem in de laagste stand zet zal die wat er teveel in zit erweer uit gooien, oftewel dan heb je een zootje Smile

Ok. dat zootje kan ik me voorstellen, maar zit er dan helemaal geen beweging in deze meter?
en na het vullen heb ik de wagen omlaag en omhoog laten gaan, en toen bleef alles droog. pas na de rit zat er weer vocht rond die ring.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 24 februari 2008 10:05 PM
  [ # 4 ]

Re: Niveau meter LHM stuk??

xm schreef:

Het reservoir maakte een niet al te volle indruk, dus er maar wat LHM bijgegooid.

Een leuk idee maar er zat dus al teveel LHM in. In de hoogste stand is het reservoir bijna leeg en zit alle LHM in de vering. Als er echt te weinig inzit dan begint het STOP! lampje op het dasHboard wel te branden.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 februari 2008 10:46 PM
  [ # 5 ]

Als ik je verhaal zo lees zit toch gewoon je vlottertje vast…
Haal hem er uit en maak het zo goed mogelijk schoon en de vlotter weer gangbaar.

Iets LHM zweten langs de rubberring doet hij bij mij ook wel, misschien is dit wel vaker zo.

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 24 februari 2008 11:07 PM
  [ # 6 ]
Ries schreef:

Als ik je verhaal zo lees zit toch gewoon je vlottertje vast…
Haal hem er uit en maak het zo goed mogelijk schoon en de vlotter weer gangbaar.

Iets LHM zweten langs de rubberring doet hij bij mij ook wel, misschien is dit wel vaker zo.

Hoe haal ik de vlotter er uit?

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 24 februari 2008 11:46 PM
  [ # 7 ]

De enige manier die ik ken is even de slangen los maken en dan alle filters eruit trekken. Kan je ze direct even lekker schoonmaken.

Kwartiertje werk.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 februari 2008 12:37 AM
  [ # 8 ]

Zitten die slangen niet vast met van die leuke Citroën klemmen?

Anders gewoon de slangen laten zitten en de hele reut uit je vat trekken, beetje je vlotter losschudden…

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 25 februari 2008 12:51 AM
  [ # 9 ]

Vaak is het bodempje van de pijp waar de vlotter in zit eraf gevallen, dat ronde dingetje hoort er onderop geklikt te zitten maar valt er vaak vanaf in het lhm vat. Dan werkt je vlotter niet meer. Heeft ook eens met een tekening in de AE gestaan, kijk anders op service.citroen.com

S

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 25 februari 2008 12:58 AM
  [ # 10 ]
Ries schreef:

Zitten die slangen niet vast met van die leuke Citroën klemmen?

Anders gewoon de slangen laten zitten en de hele reut uit je vat trekken, beetje je vlotter losschudden…

Hoe kan ik het vat het beste openenen? of demonteren?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 februari 2008 01:16 AM
  [ # 11 ]

Als je dat even goed bekijkt wijst het zich vanzelf…een beugel houdt het middelste gedeelte vast, deze schroef je er zo af en dan trek je het hele binnenwerk er uit, met slangen er al er nog aan.

Sommige retourslangetjes zitten er opgeschoven, die kun je er bij voorbaat al aftrekken.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 februari 2008 01:20 AM
  [ # 12 ]

mmm, ik had afgelopen weekeinde best ff moeite om dat vat eruit te krijgen hoor.. Confused

Heb het luchtfilterhuis ermaar uitgehaald wat een stuk scheelde. Die slagen zijn op de een of andere manier NET te kort om dat deksel helemaal uit het vat te krijgen.

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 25 februari 2008 01:29 AM
  [ # 13 ]
Ries schreef:

Als je dat even goed bekijkt wijst het zich vanzelf…een beugel houdt het middelste gedeelte vast, deze schroef je er zo af en dan trek je het hele binnenwerk er uit, met slangen er al er nog aan.

Sommige retourslangetjes zitten er opgeschoven, die kun je er bij voorbaat al aftrekken.

In welke stand laat ik de wagen staan? of maakt dat niet uit.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 februari 2008 01:47 AM
  [ # 14 ]

Stand maakt niet uit en wat gompy zegt klopt ook.

Het luchtfilter schroef je zo los om wat ruimte te krijgen en dan een beetje draaikonten met het vat, die slangen zijn erg kort en het ken net…

Gewoon proberen, dan merk je het vanzelf.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 25 februari 2008 02:55 AM
  [ # 15 ]

Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar de vlotter is er als je de stekkertjes verwijderd hebt met een kwart slag links om zo uit te trekken, niks meer of minder, doe het zo maar, het vat open maken hoeft dus helemaal niet, fluitje van een cent.
Is ie echt stuk, dan kan je het altijd nog kontroleren via de vul opening, in rijstand moet er nog 1cm wit stuk je filter te zien zijn dan zit je nog safe.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook