Heb in mijn exclusive zon philips 3040 casette feest. Nu wil ik daar of een ipod op aansluiten of een cd wisselaar. Nu heb ik op internet gevonden dat een philips RC 026 wisselaar zou moeten werken. Iemand ervaring mee? En iemand al eens een Ipod op aangesloten??
Ik wil als het enigzins kan de orginel radio laten zitten. Moderne auto radio zijn zo onzettend lelijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Je kunt volgens mij iedere willekeurige philips 6-cd wisselaar gebruiken. Ik heb op marktplaats voor 35 euro de eerste de beste radio + wisselaar gekocht en de radio in de kast gegooid.
maar hoe is het geluid van die originele radio dan???
Dat lijkt mij maar een matig ding. Stuurbediening is heerlijk aangezien de radio tov de bestuurder best ver weg zit in een XM maar als het geluid niks is dan ....
Oke ga ik dat van de week ook doen. Neem aan dat je de kabel wel nog moet aanleggen.
Vind zelf de kwaliteit van het geluid niet zo gek.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
De geluidskwaliteit en de kwaliteit van de originele radio’s die in de XM werden geleverd is erg goed, werkt fijn met de stuurwielbediening en als je een wisselaar hebt is het perfect.
Harm heeft deze combinatie in z’n auto zitten en ook hij zal beamen dan het goed klinkt en prima werkt.
Een ipod aansluiten lijkt me niet heel eenvoudig tenzij je het met een “zendertje” doet, een aparaatje dat je aansluit op je ipod dat vervolgens weer een radiosignaal uitzendt. Dat signaal kan je opvangen met je radio, beetje een omweg maar werkt prima.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Is de aansluiting/stekker van de stuurwielbediening van een Type 1 XM trouwens anders dan die van een Type 2 XM?
maar hoe is het geluid van die originele radio dan???
Dat lijkt mij maar een matig ding.
Waarom denk je dat? Ik vind ‘t prima klinken, het was ooit een vrij dure radio denk ik.
Neem aan dat je de kabel wel nog moet aanleggen
Natuurlijk, de kabel is dan ook net zo belangrijk als de wisselaar om te kopen. Zorg dat je aan de radiokant een soort iso-stekker hebt, dan komt ‘t goed.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Matthijs2006 schreef:Is de aansluiting/stekker van de stuurwielbediening van een Type 1 XM trouwens anders dan die van een Type 2 XM?
Ja, bij een serie 1 zit er een ronde stekker en bij de serie 2 een rechthoekige
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Waarom ik een matig geluid zou verwachten ?
Mwah, ding is 10+ jaar oud, ontwerp is 10+ jaar oud. Wat 10 jaar geleden goed tot zeer goed was is nu ws ruimschoots voorbijgestreeft.
Overigens is dat wel zeer persoonlijk geef ik toe hoor. Als ik naar mijn audio ding kijk. Die stamt uit ‘99. Was toen het topclass reference model van pioneer en koste meer dan een gemiddelde stereo thuis. Nu kun je voor die geluidskwaliteit voor een stuk minder euro’s terrecht. De afstellingsmogelijkheden doen mij idd dit ding nog steeds gebruiken.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_568.jpg)
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Het geluid is gewoon goed, Gompy. Niks mis mee dus.
Je moet natuurlijk ook niet verwachten dat je er een Boombox contest mee wint maar het is gewoon goed spul en het kan best nog wel een tijdje mee.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_568.jpg)
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Re: radio xm exclusive
verkuilm schreef:Heb in mijn exclusive zon philips 3040 casette feest. Nu wil ik daar of een ipod op aansluiten of een cd wisselaar. Nu heb ik op internet gevonden dat een philips RC 026 wisselaar zou moeten werken. Iemand ervaring mee? En iemand al eens een Ipod op aangesloten??
Ik wil als het enigzins kan de orginel radio laten zitten. Moderne auto radio zijn zo onzettend lelijk.
De meest simpele manier is zo’n speciale cassette. Die kun je volgens mij zo bij Halfords (Sorry, sorry) kopen. Het snoertje dat uit de casette komt sluit je aan op de Ipod of Mp3 speler, cassette in de speler en genieten maar. Geen gedoe met zoeken naar kabels.
Een iets duurdere oplossing is het zendertje. Ook te koop bij die winkel. Je hangt de Ipos of MP3 speler aan het zendertje, zoekt met de radio de frequentie van het ding op en wederom kan je genieten van je eigen muziek op je radio.
Keus genoeg
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Of kijken of er een verloop bestaat van je wisselaar naar een hoofdtelefoon aansluiting of die op een van je line in’s fabriceren. Ik heb op mijn pioneer van wisselaar naar hoofdtelefoon jack. Werkt geweldig!
Kan ik ook mijn laptopje ed aan hangen… Lang snoer in t dashboardkastje…
Xsara Coupe
Let er wel op, dat je bij het kopen van een wisselaar Niet de kabel hebt met de “blauwe stekker” maar eentje met een langwerpige zwarte. Ik heb mij daarook goed in vergist, en zoek dan maar is eenpassende kabel. Goedkoper is dan vaak een “andere wisselaar”
Willem schreef:Ja, bij een serie 1 zit er een ronde stekker en bij de serie 2 een rechthoekige
Vreemd. Volgens de site van Clarion is dit de connector geweest voor hun OEM-stuurafstandsbediening tijdens het tijdperk dat zij dit leverden voor de XM: 1989-1995 (bestrijkt in ieder geval de gehele periode van XM Type 1 dus)
Ook rechthoekig. Toch maar eens kijken wat ik nou zelf heb.
nou vandaag een wisselaar gekocht van marktplaats een dc022 nieuw in doos! En ook nog eens om de hoek. Nou hopen dat ie werkt dan ben ik helemaal klaar! Nog wel ff inbouwen natuulijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Als iemand nog een juiste type kabel zoekt heb ik er nog 1 reserve.
PB maar bij interesse.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—