Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
M’n moeder heeft in Giesbeek een witte (org. Nederlandse) Acadyane gespot met het kenteken: BL-40-NH.
Vanmiddag reed ik op de racefiets door Zuidlaren en zwaaide naar de AL-74-25. Een mooie, lichtblauwe 69-er Dyane is dat. Geen idee of de eigenaar op dit forum zit, maar je bent gespot
Goeds,
Yvar.
Gisteren reed ik op de A22 van Haarlem richting Alkmaar, toen er een rode Dyane aan de andere kant van de snelweg reed. Dat was ergens ter hoogte van Beverwijk.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
@yvar
bijzonder, dat op de rdw site ook de cilinderinhoud staat 435cm3 wat een hoeveelheid
en ohja, dankjewel want ik had hem nog niet in mijn archief.
Ola Michiel,
Ik fietste vrij snel en de Dyane knorde in tegengestelde richting voorbij. Maar het gaat hier dus om een viertje. Grappig. Heb jij spatlappen van een GS / CX op je Dyane? Ik heb ze gekocht voor mijn 69-er. Niet origineel, maar wel leuk.
Yvar.
Ik had ook die spatlappen op mijn Dyane. Het stond best ok, vond ik.
Ami 8 Club (1970)
Dat ziet er inderdaad cool uit. Iets anders: waren die blauwe platen legaal? Ik ben er in november met de beige Dyane mee van de snelweg gehaald. Het ging ruim vier jaar goed, maar de Nationale Struikrovers Brigade had op dat moment niets beters te doen en vond het nodig mij langs de weg platen te laten wisselen, 75 euri boete uit te schrijven en een vermanende preek te geven bovendien. Gaap.
Yvar.
Ik heb ze een hele tijd op mijn Dyane gehad. Ik heb ze er zelf op gezet, zodat ik de originele gele platen altijd in de kofferbak bij me had, voor het geval dát.
Toen ik de Dyane verkocht, heb ik de oude gele platen er weer op geschroefd. Alles bij elkaar heb ik met de blauwe platen meer kilometers gereden in Frankrijk dan in Nederland, dus de kans was erg klein dat ik zich vervelende politieagenten tegen zou komen.
Ami 8 Club (1970)
- Dyane 6 Commerciale
mijn spatlappen zijn originele dyane-lappen uit 1978. zijn wel van het zelfde model als ik op de foto’s zie trouwens (alleen andere bevestiging denk ik
Die spatlappen zien er gewoon cool uit, Michiel. Bij mijn 69-er is er een steuntje aanwezig waarop de spatlappen te bevestigen zijn. Met een kleine aanpassing zijn de GS/CX spatlappen dan wel te bevestigen. Ik zal hier t.z.t. wel een foto plaatsen. Gisteren de wel erg smerige kentekenplaten onder handen genomen -wilde ze eigenlijk vervangen- en die zijn wonderwel weer netjes. Er kwam nog een apk-stickertje tevoorschijn van december 1991. Grappig hoor. Er moet nog heel wat gebeuren, maar als alles goed gaat dan is de 59-60-JH deze zomer weer op de weg.
Goeds,
Yvar.
Bij mijn ‘81-er Dyane zat er alleen links zo’n steuntje. Aan de rechter kant heb ik van wat oude slangenklemmen een doe-het-zelf-bevestiging gemaakt. Ik voelde me wel McGyver toen…
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Bij mijn 69-er is er een steuntje aanwezig waarop de spatlappen te bevestigen zijn.
Toevallig van Belgisch fabrikaat?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Geplaatst: 25 Feb 2008 21:42 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Die spatlappen zien er gewoon cool uit, Michiel. Bij mijn 69-er is er een steuntje aanwezig waarop de spatlappen te bevestigen zijn. Met een kleine aanpassing zijn de GS/CX spatlappen dan wel te bevestigen. Ik zal hier t.z.t. wel een foto plaatsen. Gisteren de wel erg smerige kentekenplaten onder handen genomen -wilde ze eigenlijk vervangen- en die zijn wonderwel weer netjes. Er kwam nog een apk-stickertje tevoorschijn van december 1991. Grappig hoor. Er moet nog heel wat gebeuren, maar als alles goed gaat dan is de 59-60-JH deze zomer weer op de weg.Goeds,
Yvar.
Ja Mijnheer de Boer zoekt u maar een paar Dyane spatlappen voor de rooie het is niet zomaar een beetje aanklooien met die ‘69er hé. En u heeft vast en zeker hulp nodig bij bepaalde klusjes maar dan moet het wel origorneel zijn natuurlijk
Hulp kunt u krijgen maar wel onder bepaalde conditie’s
Succes met zoeken!
Al kijk ik ook met je mee hoor.
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
- Dyane 6 Commerciale
@ivar
maar op jouw rode dyane zaten toch al spatlappen dat ik mij herinner?
én een trekhaak
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Michiel van Ginkel schreef:@ivar
maar op jouw rode dyane zaten toch al spatlappen dat ik mij herinner?
én een trekhaak
Hebben jullie ook nog een plaatje van die rode Dyane?
Midden jaren ‘80 heb ik eens gekeken naar een rode twee ruiter. Ik heb haar toen niet gekocht. Maar later reed Jan A te Wagenborgen ( zeer bekend in de A-type scene in die tijd) er in rond. In mijn herinnering had die Dyane ook een kenteken met “J op het eind”
Jeroen