20 van de 282
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 24 februari 2008 01:44 PM
  [ # 286 ]

Dit wordt zo langzamerhand geen inhoudelijke discussie meer maar meer een herhaling van zetten, overladen met een flink portie emotie.

Jammer. Nicci wordt wel erg in de hoek geduwd.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 24 februari 2008 01:49 PM
  [ # 287 ]

Niet mee eens Patrick,

Het is wel heel makkelijk om vanuit een andere lokatie over Amsterdam te oordelen.

Ik kom er vaak, en ik vind het kwa verkeer een klotedorp!

Profiel  

Transat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

- 2CV Transat
- ID/DS 21 Pallas Mechanique
Gepost: 24 februari 2008 02:19 PM
  [ # 288 ]
patje74 schreef:

Ik ben benieuwd naar de reactie van de fehac. Alle clubs (van alle merken!) hebben een contactpersoon met de fehac. Hierdoor is de fehac bij uitstek de meest geschikte toko om alle belanghebbenden collectief iets te laten ondernemen.

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels contact met de FEHAC.

Ik probeer een brainstorm/denktank-avond (of hoe je het ook wil noemen) te regelen op het 2cv-forum. Als er nog A’dammers zijn die interesse hebben: café Festina Lente aan de Looiersgracht, 26feb 20:30. Stuur me ff een mailtje/pb-tje als je wil komen, want het is nog niet 100% zeker dat het dan en daar doorgaat.

Profiel  

langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 783

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 24 februari 2008 03:32 PM
  [ # 289 ]

Komt er voor de binnenstad nu ook een verbod op barbecuën en vuurwerk af steken???
En krijg je gevangenisstraf als je iets per ongeluk hebt laten afbranden?

Ik herinner mij dat er uit protest wel eens autobanden werden verbrand.

Zullen we dat nog een keer doen, maar nu met Lego wieltjes?  Cool

P.S. 020 Schrijven i.pv. Amsterdam vind ik sneu.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 februari 2008 04:03 PM
  [ # 290 ]
hogervp schreef:

Dit wordt zo langzamerhand geen inhoudelijke discussie meer maar meer een herhaling van zetten, overladen met een flink portie emotie.

Helemaal mee eens!

Jeroen

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 februari 2008 04:11 PM
  [ # 291 ]
hogervp schreef:

Dat is een logisch feit.

hogervp schreef:

Ook dat is een logich feit welke niet het gevolg is van de inhoud van zijn laatste berichten. Maar wel van zijn eerdere ongefundamenteerde mededelingen waar de honden geen brood van lusten. Waarmee ook dit een feit is en in dit geval tevens een logisch gevolg van zijn eigen gedrag.
Waarmee ik echter niet wil zeggen dat ik hier achter sta.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 februari 2008 04:17 PM
  [ # 292 ]

Maar wel van zijn eerdere ongefundamenteerde mededelingen waar de honden geen brood van lusten.

Die zijn verwijderd? Ik volg dit draadje niet consequent, dus ik kan best eens wat gemist hebben.

Jeroen

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 24 februari 2008 05:41 PM
  [ # 293 ]

Ik ben net terug van een zakentrip naar Canada, waar niemand een probleem heeft met het milieu, waar je een auto koopt met amper belasting erop en waar je verder alleen maar brandstof (1.09 Candase $, dat is 0.72 EUR, voor zowel een liter benzine of diesel) en verzekering hoeft te betalen. En een ruimte dat er daar is, onvoorstelbaar.

Dan kom je weer in dit rotland waar iedereen op een kluitje woont en regeltjes aan het verzinnen is om het de ander het leven zo moeilijk mogelijk te maken.

Om nog maar te zwijgen over het spreidingsbeleid van de overheid uit de jaren ‘70, waardoor nu half Nederland (90% van de Randstad) woont op de plek waar geen werk is, en waar de auto 1) een uitlaatklep en 2) een belangrijk vervoermiddel is geworden.

En dan het openbaar vervoer. De goede chauffeurs niet te na gesproken - het aantal onbeschofte hufters wat zich achter het stuur meent te moeten plaatsen zou terug moeten naar 0 om het ook maar enige kans van slagen te geven om als alternatief te gaan dienen. Alleen dan zijn er misschien mensen bereid de rest van de nadelen voor lief te nemen.

Pfff, ik ben net terug en het alom aanwezige gezeur nu alweer zat… zeurde hij…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 24 februari 2008 05:56 PM
  [ # 294 ]

ik voel een emigratie-polletje opkomen…....

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 25 februari 2008 12:34 PM
  [ # 295 ]
hogervp schreef:

ik voel een emigratie-polletje opkomen…....

nou, eerlijk is eerlijk , dat is wel iets waar ik elka dag meer aan denk. Zoek het maar uit in dit land waar je legaal door Den Haag wordt genaaid.

Tijdelijke kwartjes… We hadden het kunnen weten, niks is permanenter dan een tijdelijk iets.
En wat lees je nu in de krant… Ja ja de BPM afschaffen.. Weet je, als we de naam veranderen in CO2 heffing dan vangen we nog steeds die centen en kunnen we toch zeggen dat de BPM nietmeer bestaat…

Maaten naaiers zijn het..

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 februari 2008 12:54 PM
  [ # 296 ]

Ach, ik heb op heel wat plekjes in de wereld gewoond, en ik kom toch altijd hier terug. Mijn ouders zijn geemigreerd, het zal mij niet gebeuren.

Dat je hier genaaid wordt klopt, maar dat is overal in de wereld zo. Soms wind ik me er even lekker over op (het heeft namelijk wél zin!), maar ik kan het net zo makkelijk weer loslaten.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 februari 2008 01:14 PM
  [ # 297 ]

Weet je, als we de naam veranderen in CO2 heffing dan vangen we nog steeds die centen en kunnen we toch zeggen dat de BPM nietmeer bestaat…

Haha, was ook het eerste waar ik aan dacht, net zoals wegenbelasting niet meer bestaat, kunnen we ook niet meer zeuren dat al die centjes niet aan het wegennet besteed worden….
Ben ook maar wat blij dat ik van mijn levensdagen nog nooit (direct) BPM heb hoeven te betalen….
Emigreren, tja het gras lijkt altijd groener, maar kwa “vrijheid van overheid” is het in andere landen soms ook niet best gesteld, daar heb ik in dit draadje al wat over gezegd….

Profiel  

Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 25 februari 2008 01:20 PM
  [ # 298 ]

diesels

Heeft iemand er wel eens bij nagedacht dat het straffen van diesels helemaal geen zin heeft ?

Het merendeel van de dieselrijders is een zakelijke rijder.
Die zullen dus geen meter minder rijden. In veel nieuwe bestelwagens zit ook vandaag de dag nog geen roetfilter. Zij kunnen dus niet anders dan betalen. Gelukkig kunnen zij die kosten dus wel weer doorberekenen aan het “domme” volk die altijd de pineut is.

Dit gaat natuurlijk ook bij rekeningrijden op.

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 25 februari 2008 01:31 PM
  [ # 299 ]

Als je echt oog voor het milieu hebt dan bouw je meer wegen

Dit kan ik niet volgen. Simpelweg meer asfalt neerplempen is niet de oplossing van het fileprobleem. Het hele probleem is dat er in Nederland geen alternatief is voor de snelwegen, die overigens bij elke holle boom een op- en afrit hebben, dat helpt de doorstroming ook niet echt.
Een volwaardig OV-systeem of een bovenliggend netwerk van tolwegen a la Frankrijk zou nog uitkomst kunnen bieden. Ik vind het bezopen dat er geen alternatieven geboden worden terwijl men wel auto’s van voor 1992 wil weren. Alle lof dus voor de redenering van Waterman een paar pagina’s terug.
En nog steeds lijkt een SUV uit 2008 mij vervuilender dan een 2CV uit 1985…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 februari 2008 01:40 PM
  [ # 300 ]

Re: diesels

Kilometervreter schreef:

Heeft iemand er wel eens bij nagedacht dat het straffen van diesels helemaal geen zin heeft ?

Het merendeel van de dieselrijders is een zakelijke rijder. Enz….

Uitgaande van het feit dat dit “straffen” een doel is om een ideaalbeeld te verwerkelijken, heb je gelijk. Echter “straffen” “wij” hier enkel om de kas te spekken, dat is wel duidelijk toch?

Goed, het heeft dus wel zin, het brengt immer centjes in het laatje. Als we die centjes nu eens steken in de het promoten van alternatieve brandstoffen…. Wellicht kan dit zelfs weer gunstig uitpakken voor het bedrijfsleven.
Waarom doen wij nog niets met LPG injectie voor vrachtwagens bijvoorbeeld? Hoger rendament, meer vermogen, lagere kosten en minder vervuilend. Het smoesje dat de koffebak zo vol zit, gaat niet op in dit geval!  Laughing
Maar ja… benzine, diesel, het is allemaal big business.

Profiel  

20 van de 282
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook