Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is goed nieuws man! Ik hoop dat deze planning werkelijkheid gaat worden zodat je in ieder geval dit seizoen nog met je prachtige dame kunt rijden!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat is goed nieuws man!
Dat reviseren is wel een rib uit m’n lijf natuurlijk..
Maar rijden met het gevoel dat er iets goed mis is of kan gaan , is ook niet leuk.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Over de film Wijster en misschien mijn Ami evnetjes in beeld.
Wanneer ik de exacte uitzendingsdatum weet, kondig ik het wel aan.
Ik heb bericht gekregen dat de film donderdag 29 mei op de televisie komt .
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Afgelopen zaterdag diverse onderdelen bij de Amivereniging opgehaald.
Meest in het oogspringend, een front NOS en twee polyester achterschermen.
De achterschermen zijn natuurlijk wel een consessie aan de orginaliteit. Maar goede metalen zijn bijna niet te vinden. Ze schijnen erg goed te passen. Op verschillende Ami6-sen waarop ze ook zaten, zagen ze er strak uit vond ik.
In elk geval beter dan de aangepaste 8 schermen die er nu opzitten, al zal een leek dat niet eens zien!
Het laten spuiten en voorbewerken (misschien toch zelf doen??) kost nogal wat, dus dat schuif ik door naar 2009.
Dit jaar heeft de motor prioriteit.
Het tijdspad is nu:
In maart/april APK (verwacht geen gekke dingen, één schokbreker lekt, dus die vervang ik). In mei breng ik de motor weg. Dikkere olie helpt een beetje, maar het geratel is er nog wel degelijk. In 2009 dus het plaatwerk vervangen.
De Amivereniging heeft trouwens nagenoeg elk onderdeel wel. (ook het plaatwerk) Bodemplaten en uitlaatdelen van de Super zijn alleen een probleem heb ik begrepen. Dus er kunnen nog heel wat Ami’s opgeknapt worden.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelf in de primer zetten en spuiten van die kunststof spatborden is een eitje. Gewoon aan beginnen!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
En het front? Dat moet natuurlijk helemaal kaal geschuurd worden. Maar hoe doe je dat nu?
Neem aan dat daar speciaal schuurpapier voor is etc.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het front hoeft niet kaal, hangt ervan af wat er op zit. Bij vliegroest inderdaad goed schuren, watervast, met schuurblokje.
Daarna een goede primer en lakken maar.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
hangt ervan af wat er op zit
Ik heb mij laten vertellen dat die zwarte beschermlaag wat er nu op zit, op de lange duur niet goed blijft hechten met primer of lak en dus verwijderd moet worden.
Ben een leek op dit gebied, dus elk advies is welkom natuurlijk.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Zelf in de primer zetten en spuiten van die kunststof spatborden is een eitje. Gewoon aan beginnen!
Schuurblokje? Er zit geen recht deel aan dat front!
Met de hand, waterproof 400 en dan veel water. Doen in de zomer want reeds kaal moet je het zo snel mogelijk droog krijgen om weer roesten te voorkomen. Overleg zonodig met je spuiter of ie em meteen in de primer kan zetten als ie kaal is. Soms mag je er ook zinkspray op zetten om roest te voorkomen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met de hand mag ook, alleen houd je geen vingerafdrukken over! Ik gebruik dan een flexibel schuurblokje (stukkie rubber ofzo).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb zelf een jaartje als voorbewerker gewerkt en dat valt best mee.
Wel zou ik een latex handschoentje aan doen.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
in plaats van een dure revisie zou je ook een gebruikt blokje kunnen zoeken… dat heeft altijd mijn voorkeur, liefst met de verrotte auto als donor er nog om heen! zoekopdracht op MP brengt leuke resultaten.
Corrosion sympa!
DriverD schreef:Het front hoeft niet kaal, hangt ervan af wat er op zit.
Het moet uiteraard wél kaal! Dat front is minstens 40 jaar oud en die transportlak is niets waard. Ook waar je geen roest ziet zit er toch wel vliegroest onder de lak.
Ik dacht zo een keer enkel de vliegroest van een nieuw oude stock Dyanespatbord te schuren. Uiteindelijk doe je gewoon alles omdat er overal wel roest zit…
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Freek1971 schreef:in plaats van een dure revisie zou je ook een gebruikt blokje kunnen zoeken… dat heeft altijd mijn voorkeur, liefst met de verrotte auto als donor er nog om heen! zoekopdracht op MP brengt leuke resultaten.
Dat heb ik ook wel overwogen.
En er staan/stonden ook wel een paar breaks te koop. Maar de garantie dat die blokjes wel helemaal goed zijn heb je ook niet. Dus daar moet ook nog wel wat euro’s bij. Verder nog de aanschaf en het vervoer. Bovendien heb ik ook niet alle ruimte om mijn huis om zomaar nog een auto te kunnen stallen.
Alle plussen en minnen bij elkaar optellend is een revisie nauwelijks duurder en voor mij toch praktischer. En dan weet ik zeker dat ik weer een “nieuwe"motor heb.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is in jouw geval waarschijnlijk wel het handigst. Doelend op een gebrek aan ruimte voor een donor.