Vandaag voorruit eruit gehad, helaas toch een boel roest tegengekomen.
Staalborstel en menie erop. Komt nog wel een keer, dat lassen. Ik heb de DS nog maar net dus eerst lekker rijden.
Wat een gaten links en rechts onder in de hoek!? De carrosserie wijkt daar naar binnen, een contour die de ruit niet volgt! Het was volgestopt met een rare klomp halfhard spul. Zou hier soms dat enorme windgeruis vandaan komen?
Een paar uur ploeteren om de nieuwe rubber en de voorruit er weer in te krijgen en vervolgens flink de onderrand ingekit met zwarte kit.
Raad eens..
Het geruis is praktisch helemaal weg!
Nou nog afwachten of de zaak nu wel waterdicht is, want daar was de klus om begonnen..
Herbert
Die “flexibele stopverf” aan de onderkant van de ruit is origineel.
Maar er zijn misschien wel betere oplossingen.
Heb je de ruit rondom in gekit?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Marten schreef:
Heb je de ruit rondom in gekit?
NIET DOEN! de carrosserie van de DS is zo slap dat je ruit bij de eerste drempel scheurt….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik denk niet dat Marten lijmende kit bedoelt?
Citroen!
Ik bedoel inderdaad geen lijmende kit maar flexibele kit om het geheel waterdicht te maken.
Mijn ruit lekt nog steeds als een vergiet en daar zoek ik een oplossing voor.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb uiteindelijk een nieuwe ruit gekocht omdat de ook nieuwe die ik had niet paste. Samen met een nieuw raamrubber moet ie dicht te krijgen zijn. Aan de onderrand hoort flexibele ‘stopverf’ van 3M maar die is heel duur. Vergelijkbaar spul van de brezan werkt ook erg goed! het is zwart (ipv wit) en in dunne reepjes.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb je niet het rubber afgekit?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bogaard heeft het rubber niet afgekit, volgens mij?
Ik heb dat wel gedaan, onder het motto: “Dubbel genaaid houdt beter” ofwel “As ge het nie mir wit: KIT”.
Nooit meer lekkage gehad….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Marten schreef:Heb je niet het rubber afgekit?
nee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geen kit! In mijn ruitrubber zit kit sinds een gerenomeerde DS garage in een vlaag van verstandsverbijstering op mijn verzoek de kit onder de ruit te bekijken ‘t rubber maar eens volgedrukt heeft (tussen carosserie en rubber). En uiteraard niet de kitrand onder de ruit aangevuld. Ja, en of ‘t ding sindsdien wil lekken! Al eens een tijd rondgereden met ducktape over een deel van het rubber (vakantie, doe eens gek). Uiteindelijk heb ik kit tussen rubber en raam moeten spuiten, maar als je rubber goed is en netjes is gemonteerd mag dat dus niet nodig zijn.
Daarnaast gaat het vocht dat eenmaal gevangen zit in de kit, nooooit meer weg. Kitten is DE manier om meer roest te krijgen, en minder DS.
.komma
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In de kit zelf zit nooit vocht.
Lekkage is DE manier om meer roest te krijgen. Goede kit, op de juiste manier aangebracht, voorkomt roest.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kit veroudert ook, daar zit een onderhoudsprobleempje
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Niets is voor de eeuwigheid…..
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
voorruitrubber met kit
Binnenkort ga ik mijn voorruit er weer in zetten. Ik koop een nieuw raamrubber, maar als ik wil kitten, welke kit (merk) kan ik dan gebruiken?
Jeroen
Sikaflex is wel goed spul, leeswel even op de tube of ie”“maritiem” is, ze hebben nl. een aantal soorten.