Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ook, en dat lijkt mij idd ook een zeer verstandige keus!
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
hee,
gefeliciteerd met die TRS, en succes met de klus..
Ik zou overigens ook de digit houden natuurlijk (duh) en daar gas in zetten.
Ik houd inderdaad de kop van de TRS, als ik een nieuw blok ga bouwen, ik hoop zo nog enige eigenschappen van dit blok te behouden
Ik heb vandaag op de sloop een leuke type 1 optie op de kop getikt:
Dat is een strip die je op je dash kan plakken met dubbelzijdige tape, zodat er een randje ontstaat, waarachter je papieren en pennen enz kan laten staan. Met name handig voor kaarten ed, vind ik altijd wel handig.
Morgen eens kijken of het ook leuk staat in de auto.
Ja, het is een vaute accesoire, maar het heeft wel wat.
Oja, en dat over de Digit houden.. Nee. Dat is gewoon zonde, in kan de auto niet de tijd en het onderhoud bieden dat hij nodig heeft. Op het moment valt alles nog mee, daarom wil ik er ook nu vanaf.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kort:
goed bezig en leuke acc.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is dat nou een originele Citroen-accessoire? Het lijkt me wel handig eigenlijk.
Grappig ding maar ik zou zeggen: kom NIET op het idee het op je dash te plakken. Dat plakband hecht op de laklaag. Die knapt daar volgens mij niet van op. En dan kun je de dash opnieuw spuiten - dat is niet een grappig klusje volgens mij.
Ich bin ein Breaker
Hmm de leader waar ik hem vanaf sloopte had nagenoeg geen dashboardschade hoor… (kon er allemaal afgehaald worden)
En lak op een dashboard?
Ik had het idee om de dubbelzijdige tape te gebruiken die ik altijd gebruik, voor typeplaatjes en sierstrips. Tot nu toe heb ik alles nog los gekregen zonder lakschade/ afscheurende tape/ lijmresten… En ook niet over de hele lengte van de strip, maar alleen op de hoeken en in het midden.
Voor het mooi moet er trouwens zowiezo een ander dash in, deze heeft 2 gaten van een carkit oid. En als ik me ergens aan erger..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Alle type 1 dashboards - op voorzover ik kan nagaan de zwarten na - zijn van gespoten kunststof.
Ich bin ein Breaker
Ik ben net begonnen om het donorblokje te bekijken.
Ik heb eerst alle TRI dingen er afgehaald, en de bak losgemaakt.
Het blok:
En nou ben ik hem aan het schoonmaken:
Wat opzich al een verschrikkelijke klus is. Dat schoonmaakmiddel vreet aan je handen, niet normaal. Ik ga even handschoenen scoren, en dan weer verder.
Misschien dat ik vandaag de kop er ook nog wel af haal.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Oja, weet iemand misschien een middel om aluminiumoxide te verwijderen? Na het schoonmaken zit overal een waas op. Ik weet dat het gewoon weg te schuren is, maar dat is me te veel werk
Ik gebruik trouwens EM30 voor het schoonmaken:
Werkt echt geweldig! (bijt wel geweldig in je handen, ze worden helemaal wit)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Wat vinden we van de bumpert:
Eigelijk moeten er gewoon nieuwe bumpers op komen, ze zijn nou helemaal glad. Ik heb de kleur gekozen die redelijk dicht bij het origneel lag, de bumpers waren namelijk erg donker overgespoten. Ik vind het zo wel leuk staan eigelijk.
Ook gele lampen, ik had nog een setje liggen.
Oja, eindelijk een foto van dat dashboardding:
Het project ligt trouwens helemaal stil, het geld is nou gewoon echt op. Eerst Digit en Deauville weg.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Netjes! Heb je het rechter klepje van de radio nog gevonden?
nee, ik ben bang dat ie echt weg is..
Ik ga deze week nog even naar de sloop in alteveer, ik ga even kijken of er ergens nog zo’n radio in zit (vast wel) om dat plaatje er bij te halen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooie bumper hoor, Lars!
Ook leuk dat dashboardaccessoire.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
GoofBlikscha schreef:Ps. Nog wat weetjes: Alle stickers onder de kap zijn in het spaans , De draagarmen voor zijn gelagerd, en ik heb een chassisnummer dat begint met VS7
De stickers in het Spaans en het VS7 chassisnummer zijn omdat dit een van de weinige Spaanse BX-en in Nederland is. De auto is nieuw in Spanje gebouwd en geleverd (daarom ook de zeldzame airco) en toen ‘ie 10 jaar oud was naar Nederland mee verhuisd met de eerste eigenaar. In 1997 was de auto van Dirk de Lange en bij de oprichtingsbijeenkomst van de BX Club was deze auto erbij. Ik denk dat ‘ie in En Avant 1 op de foto staat. Zo te horen komt het helemaal goed met hem. Leuk!