Zo zeg, nooit geweten dat het zo’n bijzondere BX was binnen de BX-wereld in Nederland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is nog sterker: deze BX wordt al in het 0-nummer van de En Avant genoemd. Het blad dat op de oprichtingsbijeenkomst werd uitgedeeld. In 1997 had deze geweldige auto 89.000 kilometer gedraaid volgens de advertentie in De Telegraaf (voor de jeugdige forum-leden: vroeger kocht je auto’s via advertenties in kranten).
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
16 trs
Lars, ben afgelopen zaterdag bij Boels geweest en volgens mij stond er maar 1 bx. Misschien hebben ze wat in het magazijn liggen?
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Toeters en bellen schreef:Het is nog sterker: deze BX wordt al in het 0-nummer van de En Avant genoemd. Het blad dat op de oprichtingsbijeenkomst werd uitgedeeld. In 1997 had deze geweldige auto 89.000 kilometer gedraaid volgens de advertentie in De Telegraaf (voor de jeugdige forum-leden: vroeger kocht je auto’s via advertenties in kranten).
In dat zelfde jaar heeft hij een beurt gehad bij 97.000km. Tussen toen en eind 2005 zijn er slechts 7000km bij gekomen. (uit mijn blote hoofd…)
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
XBXG schreef:Zo zeg, nooit geweten dat het zo’n bijzondere BX was binnen de BX-wereld in Nederland.
Dus heeeelll veel geld waard
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb jij deze auto van Dirk de Lange gekocht, Patje? Hoeveel heb jij ermee gereden sinds 2005? Gas erin, dus vermoedelijk behoorlijk veel?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nee, hij is daarna naar Hel1 gegaan. Ze heeft er volgens mij erg weinig in gereden wegens de problemen die nu aan de orde zijn.
Ik wilde direct het blok verwisselen en omdat ik haar op eigen kracht naar huis wilde rijden, heb ik er een pil in gedropt.
Toen dat boven verwachting werkte, heb ik besloten om het eerst zo te laten. Dus, LPG er in en rijden maar!
En dat ging dus prima, tot kort geleden… Ondertussen had ik mijn B(ni)X gekregen, welke eigenlijk veel leuker vond. Dus ben ik daar mee verder gegaan.
Re: 16 trs
captain schreef:Lars, ben afgelopen zaterdag bij Boels geweest en volgens mij stond er maar 1 bx. Misschien hebben ze wat in het magazijn liggen?
Vorige week maandag stonden er zowiezo nog een stuk of 6, maar over het algemeen staan die er al jaaaaaren. (Staan helemaal aan het einde van het terrein) oa een Chic, 19TRI, Deauville, Leader, TGD break en nog wat van dat soort spul
Leuk trouwens om de historie zo te lezen, het is dus wel een beetje een bijzondere BX!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Re: 16 trs
GoofBlikscha schreef:captain schreef:Lars, ben afgelopen zaterdag bij Boels geweest en volgens mij stond er maar 1 bx. Misschien hebben ze wat in het magazijn liggen?
Vorige week maandag stonden er zowiezo nog een stuk of 6, maar over het algemeen staan die er al jaaaaaren. (Staan helemaal aan het einde van het terrein) oa een Chic, 19TRI, Deauville, Leader, TGD break en nog wat van dat soort spul
Leuk trouwens om de historie zo te lezen, het is dus wel een beetje een bijzondere BX!
absoluut is dit een heel bijzondere BX
in 1997 al uit de sloophamer gered!
de citroen-liefhebber
Even weer een update.
Vandaag de accu er weer in geklust, en de auto gestart. (sloeg direct aan, hij staat al een paar weken stil nou) Even een rondje gereden, en ik ben nou bezig om een lijst te maken wat er allemaal aan gebeuren moet, en dit is nogal wat.
- Nieuwe motor (wordt aan gewerkt, maar kost nogal wat)
- Veerbollen proberen te vullen
- Andere achterdraagarmen zoeken met goede lagers
- Aandrijfas-RV vervangen
- Achterbumper spuiten
- Airco.
Over die laatste; heeft iemand enig idee hoe ik het systeem leeg krijg? het moet namelijk helemaal uit elkaar, omdat het blok er ook uit moet. En dan wou ik eigelijk gelijk overal nieuwe o-ringen in zetten… Waar moet ik op letten bij de demontage van de airco slangen ed? Zijn er nog speciale dingen die ik moet weten mbt de demontage?
Ik heb het donorblok gisteren van zijn kop ontdaan, ik ga deze week nog nieuwe keerringen monteren, dan is dat klaar. Deze week moet ik eerst nog een tractor in de schuur hebben, maar volgende week ga ik echt beginnen om het huidige blok uit de auto te halen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Het systeem kun je enkel leeg krijgen bij de aircoboer, de vloeistof mag niet in het milieu terecht komen. Voor het overige; O-ringen zou je volgens mij zelf kunnen monteren bij het loshalen van de leidingen; lang geleden, ik weet niet meer exact hoe en wat.
GoofBlikscha schreef:Over die laatste; heeft iemand enig idee hoe ik het systeem leeg krijg? het moet namelijk helemaal uit elkaar, omdat het blok er ook uit moet. En dan wou ik eigelijk gelijk overal nieuwe o-ringen in zetten… Waar moet ik op letten bij de demontage van de airco slangen ed? Zijn er nog speciale dingen die ik moet weten mbt de demontage?
Heel makkelijk: Je trekt de eerste de beste slang los bij de condensor. Ondertussen ga jij een bakkie koffie doen en 15 minuten later is je systeem leeg. Niet echt milieuvriendelijk misschien, maar wel makkelijk. De slangen zelf zijn vrij hufterproof. De meningen over de slangen verschillen nogal eens. Zodra er enkele droogtescheurtjes te zijn word er al vaak geroepen dat het allemaal vervangen moet worden. Mijns inziens valt dat nogal mee. Voor die O-ringen valt idd nog wat te zeggen. Hoewel het verteren van die dingen bij een nieuwer gas (R134a bijvoorbeeld) regelrechte onzin is. Die O-ringen kan je zo zien zitten als je de slangen loshaalt, dat wijst zichzelf allemaal wel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Lars, Patje had toch ADALS liggen van de Toulouse?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
PrutsyLJ schreef:Heel makkelijk: Je trekt de eerste de beste slang los bij de condensor. Ondertussen ga jij een bakkie koffie doen en 15 minuten later is je systeem leeg. Niet echt milieuvriendelijk misschien, maar wel makkelijk. De slangen zelf zijn vrij hufterproof. De meningen over de slangen verschillen nogal eens. Zodra er enkele droogtescheurtjes te zijn word er al vaak geroepen dat het allemaal vervangen moet worden. Mijns inziens valt dat nogal mee. Voor die O-ringen valt idd nog wat te zeggen. Hoewel het verteren van die dingen bij een nieuwer gas (R134a bijvoorbeeld) regelrechte onzin is. Die O-ringen kan je zo zien zitten als je de slangen loshaalt, dat wijst zichzelf allemaal wel.
Van dit soort advies krijg ik groene bulten! Adviseer je mensen ook om afgewerkte olie in de sloot of het riool te dumpen? Lars, ik hoop dat je dit advies niet opvolgt en hier jouw verantwoordelijkheid neemt. De enige juiste manier om de airco leeg te krijgen is omschreven door B_iks.
Tja, de BX is niet meer in staat om bij een airco boer te komen. Daarom had ik gehoopt dat je het ook zelf kon doen… Maar de boel zo weg laten lopen nee… He verdorie dan moet ik ook nog een aanhanger gaan lenen…
Oja, de slangen van de airco zijn allemaal nog in redelijke staat (geen optische gebreken) en ik heb zoiets van, als het toch los ligt vervang ik de o-ringen gelijk ook maar, zo duur zal dat niet zijn…
Ik zal deze week wel even langs een lokaal airco station rijden, eens even kijken hoe en wat. Misschien dat ik de BX met hun groene platen die kant wel op kan rijden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993