Hey Luitjes,
mijn ouders zijn weer in het trotse bezit van een citroen xm 1e serie van 1994. nou blijft alleen de temperatuur op 70 graden staan, nou heb ik in het donker even gevoeld en gekeken en was het blok bovenop niet erg warm en de radiateur erg heet, nou is mijn vraag of de thermostaat wel opent en hoe schadelijk het is als je hiermee te lang door rijdt..
tuurlijk is het schadelijk maar een 2 week is wel te overbruggen neem ik aan?
ook krijgen ze de melding dat de verlichting niet deugt zodra je de knipperlichten gebruikt; massa achterlichten?? verlichting werkt wel gewoon naar behoren..
ook brand het motormanagement lampje.. tips?
verder rijdt ze super !!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik heb altijd begrepen dat bij een T1 het veel problemen oplost cq voorkomt als je ff een massaatje of 2 extra trekt.
Die thermostaat kun jij zo vervangen ( denk ik) tsja, schadelijk…. mwah. je motor komt niet op temperatuur.
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik zou zeker even paar extra massa’a trekken. Van het blok naar de min pool. Bij mijn gare V6 was meteen het abs probleem opgelost bijvoorbeeld.
De thermostaat zit bij de v6 zo’n beetje in de motorsteun gebouwd, dus zo heel makkelijk is ‘t niet. Een motor die niet op temperatuur komt zal wat meer verbruiken en misschien wat meer slijten, maar op 2 weken tijd zal dat nog niet zo’n drama zijn.
Ha Roy,
De BX is weg? Ik heb ook heel lang daarmee rond gereden. Vorige week wat koelvloeistof bijgevuld en nu wordt ze wel gewoon lekker warm. Vraag me niet waarom…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
nee bix is nog niet weg ,zal haar es even poetsen v/d week, zal met +/- 2 week de thermostaat es even vervangen voor ze !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl