Nou en problemen gaf de carburateur gisteravond!!
Hij wilde niet op de choke lopen, onderweg is bij 80 km’h de auto nerveus en slaat soms stationair af…
Oorzaak: een loszittende verwarmings-slang vanaf het uitlaatspruitstuk ops:
Vanmorgen moest ik vanaf Beetsterzwaag weer richting Leeuwarden en heb vantevoren de slang stevig vastgetaped op het t-stukje bij het luchtfilter en heb de slang weer in de opening bij het spruitstuk gedaan, resultaat was dat de GT weer rustiger rijdt en veel beter en sneller warm word.
Nou, ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter word!
Emiel
Ja, ok. Ik bedoelde ook dat je je vertrouwen weer terugkrijgt als alle slangen gewoon vast zitten…
Nou ja, succes met de slangen dan, laten we hopen dat dit de laatste strubbeling van de carburateur was.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Even mijn topic afstoffen met een mooie oud-en-nieuw foto!
Emiel
Zo te zien is al dat stof nu op je GT geland
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Hoe is het met deze leuke oude BX type 1? Bij mijn zoektocht naar een foto uit 1997 van de BX 16 TRS van Goofblikscha kwam ik in het 0-nummer van En Avant ook het kenteken van deze BX tegen. Ook dit is een oude BX van Dirk de Lange. De auto had slechter kunnen treffen, want Dirk was altijd erg zuinig op zijn auto’s. Had in 1988 (toen werd hij tweedehands gekocht) 30.000 kilometer op de teller. In 1997 zou dat 300.000 geweest moeten zijn. Wat staat er nu op de klok?
De GT heeft nu 185.000 op de teller!
Ik heb hem gekocht van een men in Giekerk dichtbij Leeuwarden, zijn zus heeft er een aantal jaren in gereden.
Ik heb hem technisch weer in een goede staat gebracht en zoals je wellicht hebt kunnen lezen zit er ook een andere carburateur op, ik rij er bijna dagelijks in tot ongeveer mei, dan gaat mijn 205 cabriolet weer op de weg en krijgt de GT andere leidingen onder de achterbrug en ga ik de roestplekjes die op de carrosserie zitten grondig aanpakken.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goed bezig! dit wordt een technische uitstekende GT nu de mijne nog
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Even met een grote bedrijfs-stofzuiger de enorme laag stof van mijn topic afhelpen
Even een update:
Hij is niet te koop!!!
Dat in de eerste plaats!
Vanavond heb ik de GT voorzien van een nieuwe startmotor, het startrelais van de oude was helaas een week of vier geleden overleden en hij heeft sindsdien werkloos voor de deur gestaan.
Eindelijk vorige week vrijdag de startmotor binnen gekregen.
Ik heb toch voor een nieuwe gekozen omdat ik geen gezeik wil hebben met een gebruikte die misschien straks weer stuk is, ik heb hem gekocht bij Lasaulec in Sneek, de prijs viel reuze mee, ik moest zo’n 60 euro betalen met inlevering van mijn oude starter.
uit en inbouwen is totaal zo’n 1,5 uur werk en valt reuze mee, ik moest alleen even bij de buurman sneupen om en moertje m8 en een stekkertje voor het relais.
De GT startte gelukkig weer in een keer goed en sloeg mooi aan, ik heb de twee jongens achterin geholpen en we hebben zo’n half uurtje door Leeuwarden heen gecruised!
Wat een verademing zeg zo’n BX in vergelijking met de 205 cabrio, comfortabel, snel en gewoon heerlijk!
De cabrio is en blijft nog steeds een hele leuke kar maar weer BX rijden is helemaal top.
Deze week zal ik hem meenemen naar mijn werk en hem even helemaal controleren voor onze vakantie.
Groeten
Emiel
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Goed bezig Emiel! Gelukkig is jouw GT NIET te koop
Valt me mee die prijs voor een nieuwe startmotor.
Trouwens, is zo’n 205 cabrio zo traag dan? Of is de GT gewoon zo snel ?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Cabrio is redelijk snel (70pk), echter BX is sneller en soepeler.
Emiel
Dat is wel een mooi prijsje voor een nieuwe startmotor
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Veel stuur plezier gewenst!!!
Ik geniet deze week nog even van mijn GT
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het probleem van de gare subwoofer heb ik ook eindelijk opgelost, de oude speakertjes vallen gewoon uit elkaar met mijn radio, oud en gaar dus.
De subwoofer kan uit elkaar, er zit een plukje wol in en een woofertje met dubbele conus.
De woofer kun je er gewoon uit elkaar schroeven en het woofertje eruit schroeven en vervangen door een 13cm. speakertje, het resultaat is helemaal gelijk aan de originele subwoofer qua geluid etc.
Je kunt gewoon de rooie en zwarte stekker op de nieuwe speaker aansluiten de andere twee stekkertjes vervallen.
Beter dan naar twee schallende tweeters luisteren…
Emiel