![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9676.jpg)
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
lhm
Heb ik ook weer wat opgestoken, i.i.g. 2 mensen blij, had namelijk hetzelfde probleem!
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Ik heb ook problemen met een nat lhm reservoir. Maak het telkens schoon ter controle maar na een ritje is er weer lekkage rondom de ring. Ben ook wel benieuwd wat hiervan de oorzaak is.
Als dat “zweten” je stoort, ik heb het opgelost door tussen het deksel en de rubberen ring een koordje te spannen. Het koordje drukt de ring dan stevig op het vat en de boel blijft dan mooi droog.
Mark
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9676.jpg)
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
lhm
Dank je maxxems, misschien is dat een idee. Stoor me er gewoon aan, dat als je de motorkop opent, dat je dan zo’n vieze bak ziet. Met mijn vorige Xant had ik er geen last van.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
eXpelliarMus schreef:Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar de vlotter is er als je de stekkertjes verwijderd hebt met een kwart slag links om zo uit te trekken, niks meer of minder, doe het zo maar, het vat open maken hoeft dus helemaal niet, fluitje van een cent.
Is ie echt stuk, dan kan je het altijd nog kontroleren via de vul opening, in rijstand moet er nog 1cm wit stuk je filter te zien zijn dan zit je nog safe.
Ik heb weer even de tijd genomen om naar de vlotter te kijken.
Nu heb ik de vlotter los proberen te maken, door hem linksom los te draaien, maar ik krijg hem wel los maar er niet helemaal uit. Ik ben bang dat ik anders iets afbreek.
Er zit wel beweging in de vlotter zelf maar zodra ik hem weer op zijn plek zet blijft hij steenvast bovenaan staan.
Door de vulopening zie ik in de rijstand nog ongeveer één cm wit aan de binnenzijde, dus dat zou goed moeten zijn. Echter zodra ik de wagen in de laagste stand zet komt er weer een plas lhm uit het vat lopen.
Zou dit op een verstopping kunnen duiden?
Door de vulopening zie ik in de rijstand nog ongeveer één cm wit aan de binnenzijde, dus dat zou goed moeten zijn.
Waarom zou dat goed moeten zijn? Dat lijkt me een veel te hoog niveau, dus zou je vlotter best eens goed kunnen werken. In de laagste stand moet het vat misschien bijna vol zijn, in alle andere standen zit er veel minder in.
Harm schreef:Door de vulopening zie ik in de rijstand nog ongeveer één cm wit aan de binnenzijde, dus dat zou goed moeten zijn.
Waarom zou dat goed moeten zijn? Dat lijkt me een veel te hoog niveau, dus zou je vlotter best eens goed kunnen werken. In de laagste stand moet het vat misschien bijna vol zijn, in alle andere standen zit er veel minder in.
Dit was een tip van eXpelliarMus.
Ik heb net even gemeten, en in de rijstand houd ik nog ongeveer 7,5 cm over tot de bovenkant van de vuldop. In de hoogste stand ongveer 9 cm.
Dus nu weet ik niet wat de juiste hoeveelheid lhm moet zijn.
Oh ik had ‘t gelezen als 2 cm onder de rand, en da’s teveel
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Je kunt je afvragen of een vat ook te vol kan zijn, behalve dan dat je LHM er boven uit komt als de auto helemaal is gezakt.
Als dit niets uitmaakt kun je altijd je auto in de laagste stand zetten en het vaatje tot een paar cm. onder de rand vullen, heb je nooit te weinig.
Als dit niets uitmaakt kun je altijd je auto in de laagste stand zetten en het vaatje tot een paar cm. onder de rand vullen, heb je nooit te weinig
Ik weet niet helemaal of ‘t echt zo is, maar ik heb wel eens gehoord dat de vering stugger kan worden als er teveel LHM in zit.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik weet het, er is al eens eerder over gesproken.
Ik kan mij er met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen hoe zoiets zou kunnen trouwens.
Ik kan mij er met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen hoe zoiets zou kunnen trouwens.
Och.. sommige dingen moet je niet proberen te verklaren. Een XM heeft heel veel onverklaarbare dingen….
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Het zou ook mijn fout kunnen zijn bij het uitleggen van ect.
Zet de wagen in de hoogste stand, kijk dan of je nog 1 cm ziet van het witte filter, dan zou je nog safe moeten zitten. Wat het flottertje betreft trek het met beleid eruit, moet echt kunnen. Schoon maken en terug plaatsen. (als er aan de onderkant van de flotter een dikke laag grafiet zit zou je erover kunnen denken om een LHM wissel te doen, maar daar zijn de meningen nog al verschillend over).
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Harm schreef:Als dit niets uitmaakt kun je altijd je auto in de laagste stand zetten en het vaatje tot een paar cm. onder de rand vullen, heb je nooit te weinig
Ik weet niet helemaal of ‘t echt zo is, maar ik heb wel eens gehoord dat de vering stugger kan worden als er teveel LHM in zit.
Nadat er een plas lhm uitgekomen is lijkt de vering inderdaad minder stug, dus dit zou wel eens waar kunnen zijn.