Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Beste mede-Bixers,
Ik heb een vraag over een lakprobleem.
Bij ons in de straat staan van die fijne bomen die van eind februari tot begin november hars verliezen. Mijn mooie, witte auto ziet er daardoor meer zwart dan EWT uit. Ik ben al met Commandant 4 aan de gang geweest, maar zelfs na 6 keer (!) opnieuw poetsen blijft het resultaat mager. Wie heeft er een oplos(middel)sing voor dit verhaal? De lak is verder (nog) niet beschadigd en ik wilde dat ook graag zo houden .
Daarnaast nog wat anders: De mat op de vloer aan de linkerkant van de bestuurderszijde is al geruime tijd vochtig/nat. Ik heb al het blad al weggeruimd en de ontwatering in de parafaan nagekeken (werkt goed) maar het blijft wat vochtig binnen. Alleen aan de linkerkant, tegen de dorpel aan zeg maar. Voor zover ik kan zien zit er nergens een (roest)gat of andere ellende. Wat kan de oorzaak zijn?
Vast bedankt voor jullie reacties!
Citrogroet,
Hilko
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Blijft je koelvloeistof op niveau?
weet je ook zeker dat je bij je linkervoorscherm..
achter het plastic stuk aan de binnenkant geen roest hebt ??
en misschien dat jouw afdicht dopje voor je bekabeling nog goed is ??
misschien dat daar water bij langs komt ?? door eventuele regen ofzo..
meld je aan voor de poetsmeeting! (zie aankondigingen/evenementen)... als het daar niet lukt, lukt het nooit meer.
Over dat water: is het water, of ruikt het zoetig en is het plakkerig?
Ik heb daar eens water binnen gehad doordat de kabelslang van carrosserie naar de deur dubbelgevouwen zat tussen het deurrubber
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Poetsmeeting! Dat klinkt interessant…
De kabeldoorvoer in het schutbord zou ik eens kunnen controleren ja.
Verder heeft de auto ooit een “tikkie” linksvoor gehad, nog te zien aan de vouw in het spatbord. Misschien heeft dat wat met die lekkage te maken…?
dit zou zomaar eens kunnen..
misschien zit er een scheurtje achter je binnen bekleding..
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vandaag achter het schutbord gekeken, maar geen sporen van lekkage gevonden. Ook de kant van de kachelradiateur ziet er niet echt verdacht uit, maar om het zeker te weten zou ik het dashboardkastje moeten verwijderen (dacht ik). Verder “verbruikt” de auto wel wat koelvloeistof, maar dat komt door de zeer matige staat van de koelwaterslangen. Die ga ik dan ook binnenkort vervangen. (Ik rij nu nauwelijks met de auto ). Overigens moet er inder dan een halve liter op zo’n 5000 km bij (dan gaat het lampje branden ), dus de lekkage valt nog wel enigzins mee… en de sporen zijn duidelijk te zien rond de aansluitpunten van de slangen. Blijft dus die natte plek binnen vreemd. Niet zoetig, niet plakkerig, maar “gewoon” water.
Misschien kun je de auto eens een keertje met commandant 3 poetsen/polijsten (er zit toch geen blanke lak over, ofwel?)
Over dat waterprobleem; bij mijn 1400 had ik ook wel eens last van een natte bestuurdersmat.
En wat bleek uiteindelijk nou; de voorruit zat over de gehele linkerkant los.
-Ik heb toen grotendeels het raamrubber eruit getrokken, alles volgespoten met zwarte kit, en het rubber weer teruggeplaatst.
-Ook aan de binnenkant (achter de A-stijl, dus) heb ik toen de hele naad afgekit.
Je ziet er nu niks meer van !!!
Dus duw maar eens vanaf de binnenkant tegen je ruit, als die beweegt; zit ie los
En lekt ie waarschijnlijk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De voorruit! Niet aan gedacht nog, ga het bekijken… Hoewel het nog de originele ruit is, zover ik weet. Er staat iig nog Citroën op Verder heb ik zomaar ineens een hekel aan alle Haagse citroën dealers gekregen. Ze willen niet eens moeite doen om naar koelwaterslangen op zoek te gaan! Valt zeker niet genoeg te verdienen aan iemands liefhebberij…
Hilko16TZI schreef:De voorruit! Niet aan gedacht nog, ga het bekijken… Hoewel het nog de originele ruit is, zover ik weet. Er staat iig nog Citroën op Verder heb ik zomaar ineens een hekel aan alle Haagse citroën dealers gekregen. Ze willen niet eens moeite doen om naar koelwaterslangen op zoek te gaan! Valt zeker niet genoeg te verdienen aan iemands liefhebberij…
Ga er maar eens flink tegen duwen (wel vanaf de binnenkant dan he…?)
dan zie je het denk ik vanzelf wel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90