Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
wimc3 schreef:....maar ik heb daar wel vertrouwen in en ben al met al niet teleurgesteld in deze Citroen-afwikkeling: prima !!
Deze deal is prima, maar helaas niet vanzelfsprekend. En dat moet het wel zijn.
C3-rijders die minder bijdehand zijn kunnen hier naar fluiten.
Daarnaast neemt Citroën blijkbaar het risico om alle andere C3’s vrolijk door te laten rijden met de kans dat zo’n veer ook op de snelweg kan breken.
Ik ben zeer benieuwd hoe sterk Citroën NL staat als dit gebrek werkelijk de oorzaak wordt van een dodelijk ongeluk. Ze kunnen zich dan immers niet verschuilen achter de smoes dat ze het niet wisten.
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
Toch blijft de reactie van Citroen Nederland (nog) slapper dan de voorveren van een vroege C3. Ja, de fabrikant heeft in een aantal landen een terugroepactie gedaan - er is een ‘suspension cup’ geplaatst - als een voorveer breekt is de gevolgschade (en mogelijk gevaar) minimaal. Maar in Nederland is die terugroepactie NIET geweest - m.i. onbegrijpelijk. Kennelijk zitten ze de 5 jaar gewoon kalm uit bij de importeur… dat een bedrijf daarmee wenst weg te komen is tamelijk schandalig.
Ik vind het ook een grof schandaal en zou bijna op willen roepen tot grootscheepse muiterij als ze daar niet gauw verandering in gaan brengen. Dan maar geen nieuwe Cit’s meer kopen - de oude vind ik toch leuker ook.
En voor mijn part gaat iedere C3-rijder die er niet netjes uit komt naar Tros Radar bellen ofzo. Onbestaanbaar dat zo’n merk wat een kwaliteitsimago probeert na te streven dit soort dingen laat gebeuren.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Onbestaanbaar dat zo’n merk wat een kwaliteitsimago probeert na te streven dit soort dingen laat gebeuren.
Wie zegt dat Citroen uberhaupt probeert een kwaliteitsimago na te streven? Ik ben bang dat ik ondertussen wel beter weet
mijn X-TR staat nu ook op 1 oor, rechtvoor ligt de bumper nu zo’n beetje op de oprit…
blijkbaar heb ik een uniek exemplaar C3, een hydractieve
ik heb trouwens bouwjaar 2004 (mei)
dat zou toch niet meer moeten kunnen ?
gelukkig is het vannacht op de oprit (tijdens stilstand) gebeurd !
ik moet er niet aan denken hoe het was afgelopen op de A35, waar ik ‘s middags een rechts/links/recht combinatie met ruim 120 km/h per uur neem over 4 rijstroken met veel vrachtverkeer en betonnen pilaren in de middenberm ops:
de auto wordt straks door de dealer opgepikt…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is er een logische verklaring voor het feit dat die dingen allemaal breken als ze geparkeerd staan? Of hebben C3-bestuurders allen een engeltje als passagier?
patje74 schreef:Is er een logische verklaring voor het feit dat die dingen allemaal breken als ze geparkeerd staan? Of hebben C3-bestuurders allen een engeltje als passagier?
de dingen breken bij bosjes af, deze week ben ik de 3e ‘klant’ met een aangeschoten C3 bij mijn dealer…
volgens de garage breekt inderdaad 90% van de veren tijdens stilstand af, bijvoorbeeld ‘s nachts…
veren zijn besteld, komen er morgen onder
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
patje74 schreef:Is er een logische verklaring voor het feit dat die dingen allemaal breken als ze geparkeerd staan? Of hebben C3-bestuurders allen een engeltje als passagier?
Stel dat je 30.000 km per jaar rijdt.
Je doet dit met een gemiddelde van 50 km/h. Dan rijdt de auto 600 uur per jaar. Een jaar telt 8760 uren. Ofwel, zelfs met een redelijk hoog kilometrage staat je auto het grootste gedeelte van de tijd gewoon stil (85,4 %). Nou is de kans met het rijden wel wat groter dat ie breekt, omdat de krachten dan groter zijn, maar het wordt wel lastig om daar iets voor in te schatten. Feit is dat de kracht op de veer bij stilstaan natuurlijk ook gewoon aanwezig is.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daar ben ik het volledig mee eens, maar toch… Ik zou verwachten dat zo’n veer juist breekt bij hevig inveren. Bij een drempel, het nemen van een scherpe bocht op behoorlijke snelheid, of bij een uitwijkmanoeuvre…
mijn X-TR staat nu ook op 1 oor, rechtvoor ligt de bumper nu zo’n beetje op de oprit…
blijkbaar heb ik een uniek exemplaar C3, een hydractieve Wink
ik heb trouwens bouwjaar 2004 (mei)
Ik zag je altijd een beetje als “wilde broer”
Mijn C3 is ook van mei 2004 en de twijfel van wel of niet vervangen neemt nu nog meer toe.
Zou ik een preventieve oplossing kunnen eisen ?
Rittensport is een prachtige hobby.
Mijn C3 Pluriel is van 31 mei 2003 en heb (nog) geen problemen gehad met een van de veren
Maar ja, kan kennelijk zomaar gebeuren zo blijkt uit de talloze berichten ofschoon het doorgaans vroegere bouwjaren zijn dan de mijne…..
Maw. zou ik me ook niet maar eens melden bij de dealer en preventief de veren laten vervangen? Kosten voor Citroen Nederland?
C3 1.6 PLURIEL
XTR schreef:patje74 schreef:Is er een logische verklaring voor het feit dat die dingen allemaal breken als ze geparkeerd staan? Of hebben C3-bestuurders allen een engeltje als passagier?
de dingen breken bij bosjes af, deze week ben ik de 3e ‘klant’ met een aangeschoten C3 bij mijn dealer…
volgens de garage breekt inderdaad 90% van de veren tijdens stilstand af, bijvoorbeeld ‘s nachts…
veren zijn besteld, komen er morgen onder
dompertje: de veren staan in back-order ...
je zou denken dat die dingen bij de grijp-voorraad zouden horen
dan nog maar weer een dagje langer met de Seicento naar m’n werk
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Wim,
voorlopig KAN het bij mij niet eens hersteld worden, m’n auto staat sinds woensdag bij de dealer, en vanmiddag kwam de melding dat de veren in backorder staan.
levertijd: eind maart !!!
rond 1 april kan de auto de weg weer op, en da’s geen grap !
een C3 X-TR heeft blijkbaar een andere maat dan normale C3’s en/of Pluriels, vandaar deze onheilstijding…
blijkbaar is er in heel Europa geen X-TR 1.6i-16V voorveer te krijgen bij Citroen…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
tja, ik heb nu meer zorgen over de levertijd van die stomme veer, en het feit dat m’n auto nu tot 1 april niet de weg op kan.
maar inderdaad, ik ben ook zeer benieuwd wat dit grapje gaat kosten…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
veren zijn alsnog binnengekomen, dus gelukkig X-TReme levertijd
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)