Heb inmiddels een leuk lijstje aan onderdelen
Delphi koppelingsset
Krukaskeerring
Keerringen voor de steekassen
Bakolie Kroon
Motorolie castrol
oliefilter
Morgen ga ik beginnen!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ik ben ff blond… Als je de koppeling gaat vervangen, dan hoeft de lange as er toch helemaal niet uit ?
De bak zit aan de bestuurders kant toch ??
Waar denk je dat de lange as in eindigd? De versnellingsbak!
No offence overigens
_Razkin_ schreef:Waar denk je dat de lange as in eindigd? De versnellingsbak!
No offence overigens
jij zit ook altijd met je neus in de details he…
Ach ja je moet wat heh, wel fris trouwens, vanavond maar vroeg naar bed en morgen lekker uitslapen mijn lichaam voelt aan alsof ik ziek ga worden.
Heb ook gedeeltelijk de inlaat gedemonteerd, kon ik er veel beter bij en dat ding is er toch zo af. Maarja versnellingsbak ligt er dus naast, morgen nieuwe koppelingsspullen er maar in.
Piets peugeots is hier om de hoek, lopend zo’n 2 minuuten Waar kom jij vandaan dan?
Slijptol had ik even nodig voor een dolgedraaid boutje, verder weinig spectaculair hoor
Was gister wat ziek geworden en vandaag niet super veel meer gedaan. Krukaskeerring is inmiddels vervangen en ook de nieuwe koppeling zit er achter (ouw lager was lekker gaar). Keerringen in de bak voor de steekassen zijn ook vervangen.
Dus nu is het nog een kwestie van bak terugplaatsen en andere zooi er ook op. Wordt waarschijnlijk zaterdag omdat ik morgen moet werken.
Stoepsleutelen. Heerlijk.
Mag binnenkort ook weer een koppeling vernieuwen van een XU blokje.
Belangrijkste is dat je je goed aankleed en als je op de grond moet liggen er even een kleedje tussen doen. Scheelt veel “koupijn”.
Deze ZX rijdt zo weer.
Van 205 naar ZX
Nou goed nieuws,
De zx rijdt weer, en hoe!!! Als een nieuwe, schakelen als een zonnetje, optrekken en overschakelen zonder trillingen en ook mijn pedaal is weer trillingsvrij. SUPER!! koppelt heerlijk. Hoog in toeren ging ie soms moeilijk in versnelling, koppeling meteen op z’n donder geven is niet het verstandigst maar ik moest het ff proberen en ook hoog in toeren valt hij heerlijk in de versnelling, het is een verademing.
Uiteindelijk wel blij dat ik het zelf heb gedaan en op deze manier geld heb weten uit te sparen. Ik heb inderdaad gewoon op de stoep gedaan, met kleedjes over de grond dat wel. Wat is er nu vervangen:
Krukaskeerrring
Keerringen in de bak voor de steekassen
Koppeling met trekgroep/lager
Bakolie van kroon
Motorolie van Castrol met het filter
Hij rijdt weer geweldig, nu geld sparen voor de spuitklus.
p.s. nog bedankt voor jullie interesse en steun
Op naar het volgende projectje Leuk zo’n zxje maar het houdt je wel bezig.
Grote klasse hoor
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
ik word hie rgewoon helemaal sentimenteel van
De boel op de stoep gewoon uit elkaar trekken…
gossie, vroeger en zo
Als je dat hie rin de grote stad zou proberen wpord je overhoop gereden, jatten ze de spullen onde rje neus vandaan en als klap op de vuurpijl staat Mr melkertbaan milieupolitie je een fikse bon te bezorgen…
gompy58 schreef:ik word hie rgewoon helemaal sentimenteel van
De boel op de stoep gewoon uit elkaar trekken…
gossie, vroeger en zoAls je dat hie rin de grote stad zou proberen wpord je overhoop gereden, jatten ze de spullen onde rje neus vandaan en als klap op de vuurpijl staat Mr melkertbaan milieupolitie je een fikse bon te bezorgen…
Dan te bedenken dat ik een complete auto hier in de straat heb gedemonteerd. ops:
Van 205 naar ZX
Ik ga denk ik om kosten te besparen zelf de bumper en motorkap spuitklaar maken. Oftewel zelf schuuren. Heeft iemand van jullie dit ook al eens gedaan en hebben jullie tips van hoe ik zou moeten schuuren en met welke korrel e.d.?