Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met het zoeken
naar een goede betaalbare Citroën ID/DS.
Het hoeft geen PALLAS te zijn een goede Instap DS is ook oké. Als de auto vooral technisch goed is en redelijk goed tot goed in ex- interieur…
Omdat ik zelf geen enorme techneut ben zou ik graag met iemand in contact komen die mij veel over de auto kan vertellen, en mij zou kunnen helpen een goede keuze te kunnen maken, ik lees het graag!
Graag je mail sturen naar:
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 1417
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Er zijn best toffe DS-en te koop waar je zelf niet al te gekke dingen meer aan hoeft te doen.
Je kan het zoals Wolfman doen (zie zijn topic), die schaft voor 1250 een DS aan en maakt haar zelf helemaal in orde..
In de buurt van Eindhoven heb je garage Sanders zitten (Mariahout) ga daar eens langs met je vraag!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Bij http://www.renard.nl/nieuw/info.php?id=417 staat een leuke instapper, voor niet al te veel geld.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
DS
Goedemiddag!
Heb je zelf ervaring met garage Sanders ?
Wat ben je kwijt voor een redelijk goede DS?
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
De club heeft een aankoopbrochure die je kan downloaden van de site.
Word lid van de club. Dat kost een paar tientjes per jaar.
Zoek eerst goed uit wat je wilt. Er zit erg veel verschil tussen een ID19 of een DS23 i.e. Pallas BW.
Neem de tijd bij het zoeken en pas op voor kapot gesleutelde auto’s. Met zo’n auto val je straks van het een in het ander.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Sjaak de Bollenboer schreef:Die in de link van eXpelliarMus is een leuke goede. Al zal er heus nog wel behoorlijk wat aan gedaan moeten worden.
Als je trouwens een Wolfman project ziet zitten weet ik er nog wel een voor je staan.
Ik heb deze dame zelf bij Renard bekeken en ben er met Nard over aan de praat geraakt. Het is instappen en wegrijden om in Parijs onder de eifeltoren tot stilstand te komen. Niks mis mee en over de prijs valt ook nog wel te praten, ze heeft een plastic achterklep en ik meen ook 123 ontsteking, maar goed de keus is aan U.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1417
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Goedemiddag!
Heb je zelf ervaring met garage Sanders ?
Wat ben je kwijt voor een redelijk goede DS?
Heb sinds afgelopen zaterdag ervaring met Sanders, echte vaklui zeker, mensen hier met meer ervaring met sanders zijn DriverD en Bartjes, doe hun es een PBtje.
Ik ben zelf sinds 1,5 maand in het bezit van een DS en een half jaar alles in de gaten gehouden..
Een goede (bijna) perfecte ID/Dspecial begint zo rond de 8000, een mooie en goede Pallas vanaf 10.000 euri.
Ik heb dan een goede en mooie pallas gekocht nog ver boven de 10 dznd en in 1,5 maand tijd bijna 1000 euro uitgegeven aan allerlij dingen (en dan alles nog zelf gefixt ook op de oliesensor na)
Ook ben ik dan nog steeds niet klaar, je blijft gewoon bezig!
Als je wilt PB me es, ik ben in mijn zoektocht best leuke tegen gekomen, waarvan er nog een aantal te koop zijn.
heb wel een leuke d super5 voor je voor een redelijk betaalbare prijs en technies in goede staat, cosmetisch wel iets werk, evt plaatwerk er los bij te kopen.
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mijn tip: word lid van de club, ga naar technische avonden, sleuteldagen, rijd eens mee en af en toe zelf achter het stuur,
koop een mooie overall en ga aan de slag.
Een onderhoudsvrije DS bestaat niet. En ze zijn allemaal oud.
Als je alles wilt laten doen, trek je je portemonnee.
Als je alles zelf wilt doen, heb je mooie hobby!
O ja, je bent welkom om een kijkje te nemen bij Eva
Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Inderdaad eerst lid worden van de club ,dan krijg je al veel informatie toegezonden in de vorm van het clubblab,(heb ik ook gedaan)
Ik ben er eerst een aantal gaan bekijken, om een idee te krijgen van prijs en hoe het er uitziet.
Die bij renard ziet er voor de prijs wel leuk uit,en met nog een jaar apk.
Veel succes met zoeken (is trouwens ook erg leuk)(dat zoeken)
Peter.
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het helemaal verkeerd heb gedaan!
Ben jaren lid van de club, ben flink ingelezen en ga met Citroën zo’n beetje naar bed. Aankoopbrochures? Gelezen. De originele? Gelezen. Een hoop goede en slechte gezien…......
2 weken op marktplaats gekeken, geboden, gebeld en afgesproken. Ik ging naar mijn D kijken op een regenachtige avond in het donker. Ik heb haar grofweg bekeken, stukkie gereden en had een klik met de verkoper. De auto was gewoon voor mij…....dat was domweg allemaal emotie.
Ik had geluk, er zit nog best wel werk aan, maar ik heb een goed rijdende voiture voor de helft van wat een ander betaald zou hebben.
Ergo: Citroën type D is pure emotie….....u bent gewaarswchuwd!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Als je zelf wilt gaan sleutelen kun je het beste met een ID beginnen.
DS
Dank jullie allen voor je reactie, erg leuk om te lezen…
Even een andere vraag, kent hier iemand Dick Kampen uit Eindhoven?
We raakten aan de praat over DS’sen, we zouden contacten, maar zijn mail werkt niet…
Hij zou me eventueel ook kunnen helpen bij het vinden van een DS.
Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Is mijn broer!! Ook ervaren Citroen rijder.
Geef even een PB.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Koopman, ik heb je oproep gemaild aan iemand in Breda die een ID tekoop zou hebben. Misschien neemt hij contact met je op, als hij deze dame nog te koop heeft.