Over lak en poetsen en nog wat…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 februari 2008 12:29 AM

Beste mede-Bixers,

Ik heb een vraag over een lakprobleem.
Bij ons in de straat staan van die fijne bomen die van eind februari tot begin november hars verliezen. Mijn mooie, witte auto ziet er daardoor meer zwart dan EWT uit. Ik ben al met Commandant 4 aan de gang geweest, maar zelfs na 6 keer (!) opnieuw poetsen blijft het resultaat mager. Wie heeft er een oplos(middel)sing voor dit verhaal? De lak is verder (nog) niet beschadigd en ik wilde dat ook graag zo houden Cool.

Daarnaast nog wat anders: De mat op de vloer aan de linkerkant van de bestuurderszijde is al geruime tijd vochtig/nat. Ik heb al het blad al weggeruimd en de ontwatering in de parafaan nagekeken (werkt goed) maar het blijft wat vochtig binnen. Alleen aan de linkerkant, tegen de dorpel aan zeg maar. Voor zover ik kan zien zit er nergens een (roest)gat of andere ellende. Wat kan de oorzaak zijn?

Vast bedankt voor jullie reacties!

Citrogroet,
Hilko

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 februari 2008 12:35 AM
  [ # 1 ]

Blijft je koelvloeistof op niveau?

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

Gepost: 26 februari 2008 12:40 AM
  [ # 2 ]

weet je ook zeker dat je bij je linkervoorscherm..
achter het plastic stuk aan de binnenkant geen roest hebt ??

en misschien dat jouw afdicht dopje voor je bekabeling nog goed is ??
misschien dat daar water bij langs komt ?? door eventuele regen ofzo..

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 26 februari 2008 12:44 AM
  [ # 3 ]

meld je aan voor de poetsmeeting! (zie aankondigingen/evenementen)... als het daar niet lukt, lukt het nooit meer.

Over dat water: is het water, of ruikt het zoetig en is het plakkerig?

Ik heb daar eens water binnen gehad doordat de kabelslang van carrosserie naar de deur dubbelgevouwen zat tussen het deurrubber

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 26 februari 2008 12:52 AM
  [ # 4 ]

Poetsmeeting! Dat klinkt interessant…  Laughing

De kabeldoorvoer in het schutbord zou ik eens kunnen controleren ja.
Verder heeft de auto ooit een “tikkie” linksvoor gehad, nog te zien aan de vouw in het spatbord. Misschien heeft dat wat met die lekkage te maken…?

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

Gepost: 26 februari 2008 12:55 AM
  [ # 5 ]

dit zou zomaar eens kunnen..
misschien zit er een scheurtje achter je binnen bekleding..

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 26 februari 2008 09:35 PM
  [ # 6 ]

Vandaag achter het schutbord gekeken, maar geen sporen van lekkage gevonden. Ook de kant van de kachelradiateur ziet er niet echt verdacht uit, maar om het zeker te weten zou ik het dashboardkastje moeten verwijderen (dacht ik). Verder “verbruikt” de auto wel wat koelvloeistof, maar dat komt door de zeer matige staat van de koelwaterslangen. Die ga ik dan ook binnenkort vervangen. (Ik rij nu nauwelijks met de auto Wink ). Overigens moet er inder dan een halve liter op zo’n 5000 km bij (dan gaat het lampje branden Cool ), dus de lekkage valt nog wel enigzins mee… en de sporen zijn duidelijk te zien rond de aansluitpunten van de slangen. Blijft dus die natte plek binnen vreemd. Niet zoetig, niet plakkerig, maar “gewoon” water.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 26 februari 2008 10:33 PM
  [ # 7 ]

Misschien kun je de auto eens een keertje met commandant 3 poetsen/polijsten (er zit toch geen blanke lak over, ofwel?)

Over dat waterprobleem; bij mijn 1400 had ik ook wel eens last van een natte bestuurdersmat.

En wat bleek uiteindelijk nou; de voorruit zat over de gehele linkerkant los.
-Ik heb toen grotendeels het raamrubber eruit getrokken, alles volgespoten met zwarte kit, en het rubber weer teruggeplaatst.
-Ook aan de binnenkant (achter de A-stijl, dus) heb ik toen de hele naad afgekit.

Je ziet er nu niks meer van !!!  Laughing

Dus duw maar eens vanaf de binnenkant tegen je ruit, als die beweegt; zit ie los Wink

En lekt ie waarschijnlijk Cool

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 27 februari 2008 11:47 PM
  [ # 8 ]

De voorruit! Niet aan gedacht nog, ga het bekijken… Hoewel het nog de originele ruit is, zover ik weet. Er staat iig nog Citroën op Wink Verder heb ik zomaar ineens een hekel aan alle Haagse citroën dealers gekregen. Ze willen niet eens moeite doen om naar koelwaterslangen op zoek te gaan!  Evil or Very Mad Valt zeker niet genoeg te verdienen aan iemands liefhebberij…  Rolling Eyes

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 28 februari 2008 12:11 AM
  [ # 9 ]
Hilko16TZI schreef:

De voorruit! Niet aan gedacht nog, ga het bekijken… Hoewel het nog de originele ruit is, zover ik weet. Er staat iig nog Citroën op Wink Verder heb ik zomaar ineens een hekel aan alle Haagse citroën dealers gekregen. Ze willen niet eens moeite doen om naar koelwaterslangen op zoek te gaan!  Evil or Very Mad Valt zeker niet genoeg te verdienen aan iemands liefhebberij…  Rolling Eyes

Ga er maar eens flink tegen duwen (wel vanaf de binnenkant dan he…?)
dan zie je het denk ik vanzelf wel Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook