Mijn BX Biarritz, enkele beeldjes op aanvraag van een paar mensen hier. 145000 km, bouwjaar ‘92, 1500€ betaald
Wat in de nabije toekomst;
* ventilator vervangen, werkt soms wel en soms niet.
* Peugeot Speedline velgen eronder, liggen klaar, de banden moeten er nog op komen
* distributie vervangen want de vervangkilometrerstand is onbekend en de alternatorriem ziet er wel wat bejaard uit
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Re: Mijn eerste bx 1400 LPG
B.elgi.X schreef:Mijn mooie BX Biarritz, enkele beeldjes op aanvraag van een paar mensen hier. Wat in de nabije toekomst;
* ventilator vervangen, werkt soms wel en soms niet.
* Peugeot Speedline velgen eronder, liggen klaar, de banden moeten er nog op komen
Leuk, nog een belgische BX’er, blijkbaar steeds meer en meer belgen op ‘t forum, leuk. Mooie Biarritz!
Groets!
mooie bx
(al zijn alle bxen natuurlijk mooi )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Leuke auto maar 1500 euro… die heb je al jaaaren of niet?
een versleten dynamoriem zegt niets over de distributieriem natuurlijk, tis niet zo dat die dingen tegelijk worden vervangen.
Een niet werkende koelventilator kan komen door het thermocontact die onder in de radiateur zit. Een niet werkende interieurventilator door een kapotte print in het ventilatorhuis.
Wel aardig aangekleed voor een 1400… centrale portiervergrendeling, in twee delen neerklapbare achterbank, afsluitbaar dashboardkastje, portierindicator… ook toerenteller en digitaal klokje?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
metro2005 schreef:mooie bx
(al zijn alle bxen natuurlijk mooi )
Leuk om zoiets te horen van een niet-Citroënrijder :17
Alcyone schreef:Wel aardig aangekleed voor een 1400… centrale portiervergrendeling, in twee delen neerklapbare achterbank, afsluitbaar dashboardkastje, portierindicator… ook toerenteller en digitaal klokje?
Allemaal standaard op de Belgische versie van de Biarritz, toerenteller zit er ook op, digitaal klokje ook dacht ik. De Belgische Biarritz kan je vergelijken met de Chic die jullie in Nederland kennen.
Groets Sam
Wel aardig aangekleed voor een 1400… centrale portiervergrendeling, in twee delen neerklapbare achterbank, afsluitbaar dashboardkastje, portierindicator… ook toerenteller en digitaal klokje?
Als je goed kijkt naar die interieurfoto, zie je dat er een analoge klok en een afdekplaatje in plaats van digitaal klokje zit
Een Biarritz is dus eigenlijk een Chic, maar dan met een 1,4 onder de kap?
Wat ik nog vergat te zeggen: nette BX! Mooie uitvoering ook, Chic’s en afgeleiden zijn cool!
Maarre al die stickers op de achterkant zou ik er gelijk vanaf gaan pulken.
Waarom trouwens 1500 euro? voor een BX is dat wel heel veel geld…
Harm schreef:Wel aardig aangekleed voor een 1400… centrale portiervergrendeling, in twee delen neerklapbare achterbank, afsluitbaar dashboardkastje, portierindicator… ook toerenteller en digitaal klokje?
Als je goed kijkt naar die interieurfoto, zie je dat er een analoge klok en een afdekplaatje in plaats van digitaal klokje zit
Een Biarritz is dus eigenlijk een Chic, maar dan met een 1,4 onder de kap?
Een Biarritz is idd een Chic, maar ook verkrijgbaar in donkerblauw metallic en met 1400, 1600 en dieselmotor, ook turbo diesel dacht ik
Harm schreef:Als je goed kijkt naar die interieurfoto, zie je dat er een analoge klok en een afdekplaatje in plaats van digitaal klokje zit
Hmmm, vriend van m’n vader heeft ook een Biarritz gehad, een 1400, die had wel een toerenteller. Heel het pakket was standaard, dus toerenteller was geen optie denk ik, zo’n typische reeks met vast pakket.
SAMBXSPORT schreef:metro2005 schreef:mooie bx
(al zijn alle bxen natuurlijk mooi )Leuk om zoiets te horen van een niet-Citroënrijder :17
* kijkt snel op auto
gelukkig, er staat citroen op
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:SAMBXSPORT schreef:metro2005 schreef:mooie bx
(al zijn alle bxen natuurlijk mooi )Leuk om zoiets te horen van een niet-Citroënrijder
* kijkt snel op auto
gelukkig, er staat citroen op
Hehe, eentje met schokdempers
SAMBXSPORT schreef:
Hehe, eentje met schokdempers
En toch is heeft hij een Citroën!
On topic;
Mooie BX hoor! Lijkt inderdaad erg veel op de in Nederland verkrijgbare Chic. Ook ik zou alle stickers verwijderen op de achterklep
SAMBXSPORT schreef:
Een Biarritz is idd een Chic, maar ook verkrijgbaar in donkerblauw metallic en met 1400, 1600 en dieselmotor, ook turbo diesel dacht ik
In België had de Biarritz alleen de 1.4 TU (met carburateur of injectie) als beschikbare benzine motor. Geen 1600 dus. Volgens de folder uit 1993 had een 1.4 Biarritz geen toerenteller. Misschien afhankelijk van de carburatie of injectie uitvoering.
Verder de 19D en 18TD. De turbo had in België naast de uitgebreide uitrusting ook een elektrisch schuif-kanteldak standaard.
rb schreef:
In België had de Biarritz alleen de 1.4 TU (met carburateur of injectie) als beschikbare benzine motor. Geen 1600 dus. Volgens de folder uit 1993 had een 1.4 Biarritz geen toerenteller. Misschien afhankelijk van de carburatie of injectie uitvoering.
Verder de 19D en 18TD. De turbo had in België naast de uitgebreide uitrusting ook een elektrisch schuif-kanteldak standaard.
Ik moet m’n brochures wat aandachtiger lezen, dank voor de correctie
Sja, de prijs, ik weet het, die is vrij hoog Maar ik heb deze wel gekocht in de garage waar ik af en toe ga werken als studentje, normale vraagprijs was wel 1800€. Maar de LPG-installatie is wel herkeurd door de garage, kostte ook meer dan 250€ om dat te laten doen in een herkende gas-garage. En ze hebben 5 sloop-bx’en staan waar ik onderdelen mag uithalen voor niks als ik die nodig heb.
Wat die stickers betreft; die blijven er mooi op, die groene sticker van LPG is verplicht hier in België voor oudere gasinstallaties, de oranje is er eentje van mijn favoriete radiozender en de rest is reclame van de garage.
Het is een carburatormotortje, 1.4, weet iemand hoeveel PK deze zijn? En ook hoeveel deze verbruiken, gas en benzine? Ik weet het nog niet omdat ik hem nog maar een paar dagen heb.
Een toerenteller en digitaal klokje zit er niet op maar voor de rest vrij veel luxe, alleszins beter dan men ford escort dieseltje dat nu langs de kant staat
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage