Een rouge corsaire kan ik ook wel appreciëren, hop met die foto’s! En hop met die trekhaak, in de vuilbak dan.
Totaal aantal Berichten: 849
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Amsterdam, Weesperplein, 12.30 uur: een rode Acadiane met
(linker) blauw voorspatbord en met imperiaal.
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Beste mensen,
Deze site staat mij niet toe foto’s te uploaden!!! Ook de emoticons werken niet terwijl alles wel goed staat ingesteld… -Ik heb een Mac met OS X - Omslachtig, maar ik kan iemand wel een foto van mijn rode 69-er sturen, zodat er alsnog een foto online kan…
Toniclight,
Yip, de Dyane in kwestie is onder meer van Jan A. geweest.
Michiel,
Er zaten een soort afgesneden lapjes op, ja.
Sambxsport,
De trekhaak is reeds verwijderd! Erg lelijk. De vorige eigenaresse was imker en gebruikte de auto voor het vervoer van bijenkasten. Dan is een trekhaak toch wel handig…
Feiko,
Ja ja ja, ik weet het van die niet-originele spatlappen. Ik durf al bijna niet meer. Staat u het oogluikend toe? Fles korenwijn als smeergeld? Ik kan uw kennis en kunde namelijk maar al te goed gebruiken! Komt allemaal goed.
Goeds,
Yvar.
Achterbumpertje ook maar meteen veranderen als je dan toch bezig bent? Hij ziet er nog fantastisch uit voor z’n leeftijd. Start maar eens een eigen topic over dit bijzonder interessante exemplaar! En dan hoeven ze ook niet te komen vertellen dat er een Café is op dit forum
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Toniclight,
Yip, de Dyane in kwestie is onder meer van Jan A. geweest.
Grappig zeg, dat ik deze Dyane hier weer tegenkom na al die jaren.
Kon mijn ex. toen niet zo ver krijgen om deze toen aan te schaffen. Later lukte het wel met de Ami6.
Deze Dyane stond eind jaren tachtig te koop voor fl. 1500
Destijds zaten die beugels er niet op.
Open maar snel een eigen draadje!
Jeroen
Yvar schreef:Feiko,
Ja ja ja, ik weet het van die niet-originele spatlappen. Ik durf al bijna niet meer. Staat u het oogluikend toe? Fles korenwijn als smeergeld?
Goeds,Yvar.
ha! een fles korenwijn. als ik het nou ook niet vind kunnen, krijg ik dan ook een fles als smeergeld?
douwe
Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Kleur
@ XBXG;
Wat is de kleur van die ex-Dyane (NV-99-LG: ) van je, die lichte kleur groen? : Is daar een officiële codering voor? Ik ben daarvoor geïnteresseerd, want mijn vader zou daar zelf wel eens wat mee willen doen, mss op zijn Acadiane. Nu is die nog slechts wit…
Iemand anders mag trouwens natuurlijk ook antwoorden, als die het toevallig weet.
is dat niet vert jade?
Ja, dat is inderdaad Vert Jade (AC 539), een kleur die is geleverd begin jaren ‘80 op de 2CV, Dyane en GSA.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Grappig zeg, dat ik deze Dyane hier weer tegenkom na al die jaren.
Kon mijn ex. toen niet zo ver krijgen om deze toen aan te schaffen. Later lukte het wel met de Ami6.
Deze Dyane stond eind jaren tachtig te koop voor fl. 1500
Destijds zaten die beugels er niet op.
Open maar snel een eigen draadje!Jeroen
Ola,
Ook grappig dat ik hier dan mijn eigen foto zie staan En leuk dat er nu weer een verhaal boven water komt over deze auto! Foto is genomen in augustus 2006, toen ik de auto ging bezichtigen. Een paar dagen later ben ik er -probleemloos- mee naar huis gereden. Daarna het autootje weggezet om er een tijd niets mee te doen. Ze is -op een paar details na- origineel, en zal nu een opknapbeurt ondergaan. Daarna gaat ze helemaal uit elkaar voor een grondige restauratie. Haast heb ik daar niet mee. Chassis, koets en dorpels zijn keihard en ongelast, dus de basis is meer dan goed. Het is echt een unicum dat dit exemplaar de tand des tijd zo goed heeft doorstaan. Maar goed, de vorige eigenarese had de auto vijf jaar in haar bezit, reed er ‘s winters niet mee en stalde de auto in een verwarmde loods en klokte in die vijf jaar nog geen 5000 km. In de jaren daarvoor is ze wel als werkpaard ingezet. De 59-60-JH is in juli 1969 nieuw verkocht bij garage BM -Citroen dealer in de stad Groningen die nog steeds bestaat- aan de zusjes Fischer -twee nonnen waren dat- uit de stad Groningen. Een paar jaar later is de non met rijbewijs overleden en is de Dyane in een garagebox gezet. Begin jaren 80 van de vorige eeuw werd de Dyane verkocht aan een oude man, die er ook weinig mee reedt. Ik heb via een kennis twee foto’s gekregen van de Dyane in 1983. Daarna heeft ene Jan A. de auto gekocht en hij heeft er intensief mee gereden. Begin jaren 90 van de vorige eeuw is de Dyane naar een liefhebber in Eelde gegaan, die de auto in 2001 verkocht aan eerder genoemde eigenaresse in Eerbeek. Ik kocht de Dyane in 2006 en nu staat ze weer gestald in de stad Groningen. Er zijn lijnen uitgegooid voor originele onderdelen / accesoires en het lijkt er op dat dat nog gaat lukken ook. De auto is in al die jaren goed tegen roest beschermd en dat verklaart de goede staat. Ik zal elders op dit forum een eigen draadje openen, zodat dit gedeelte van het forum aan Dyane / Acadiane-spotten blijft voorbehouden
Goeds,
Yvar.
- 2CV 6 Special
Ik zal elders op dit forum een eigen draadje openen, zodat dit gedeelte van het forum aan Dyane / Acadiane-spotten blijft voorbehouden
Dan wachten we daar met smart op.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
dyane
Dus de woagn is trugge opt oale nest? Mooi dat de historie van zo’n mooie Dyane helemaal is terug te volgen. Is dan echt een auto met een verhaal.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
kleur
Hartelijk dank XBXG en Dyanemaniac!! Mijn vader is onderweg naar de winkel om de Jade te halen!
- 2CV 6 Special
Nav een leuk draadje ( foto’s uit de oude doos) op het 2cv-forum plaats ik de foto ook nog maar hier.
Onze nieuwe Dyane op vakantie in de Vogezen op een warme dag in juli 1969.
Het kereltje rechts op de foto ben ik.
Met de Dyane is het allemaal weer goed gekomen. Ze is daar ter plekke gerepareerd.
Jeroen