citroen23 schreef:Bram schreef:citroen23 schreef:
moet eerst RDW gekeurd worden anders komt ie niet door de apk ivm 6 cilinders ipv 4
Dat zou dan toch ook qua inhoud (CC’s) moeten ??
Zoals de BX 2.1 TD 12V van Marten Postma ?
(wat volgens kenteken een tzd-turbo is met 1769 cc motor)Of maakt het niet uit hoeveel CC’s je hebt…...als het maar 4 (of 6) cylinders zijn volgens kenteken ?
het gaat inderdaad om het aantal cilinders ........
maarten postma heeft z’n diesel inderdaad een beetje opgepept door een ander dieselblok maar deze heeft nog steeds 4 cilinders
Namen juist spellen is toch zoooooo lastig.
Gr,
Marten
Wat bedoel je Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarten :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:ZX-Cruiser schreef:Andersom is wel lastiger, oud blok in een nieuwe auto. Of je blok zo heftig opvoeren dat ie ook zo smerig is dat ie niet meer door de keuring komt..
ach een beetje afknijpen tijdens de meting ,moter stotterd en haperd wat maar,... hij loopt fff laten staan ivm met een mogelijke controleur
en vervolgens weer opschroeven
Dit klopt echt!!!
De C-kadett van een vriend van m’n broer heeft een 2.4 omega blok met 45mm webers gekregen. Hij werd op de apk op uitstoot afgekeurd. Even de carbs. slecht afgesteld (niet synchroon) en hij kwam glanzend door de APK! Gelijk de carbs. weer synchroon afgesteld en gaan met de banaan!
Wat anders…. hoe kom je erbij dat een M3 maar 4 cilinders heeft????????????????????????????
aantal cilinders: 6, in lijn
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 3246 cm3
max. vermogen: 252 kW (343 pk)
aaaai ,................foutje .................. bedankt
BMW 3-SERIE M3 3.6 ALPINA B6 ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Menige BX-sport’s en CX/BX-gti’s worden op deze manier door de APK geholpen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Er is namelijk wel een 4-cilinder M3 motor maar die heeft “slechts” ongeveer 200 pk. Zijn 3 varianten, namelijk:
1. 1986 200PK
2. 1987 194PK
3. 1989 215PK
WYD schreef:Er is namelijk wel een 4-cilinder M3 motor maar die heeft “slechts” ongeveer 200 pk. Zijn 3 varianten, namelijk:
1. 1986 200PK
2. 1987 194PK
3. 1989 215PK
YEP,.............. nou begint het weer te dagen:
een aantal maanden geleden stond een gele M3 te koop bij autosloperij
marslanden zwolle, ik kon het toen niet laten om een blik onder de kap te werpen en ik weet zeker dat ik toen 4 bougiekabels zag
met tekst M3 op het blok.
Dacht eerst dat een een gewone bmw was met een tuperware paket eromheen vandaar dat ik het niet kon laten om een blik onder de kap te werpen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Waar ik benieuwd naar ben wat je allemaal moet doen bij het verwisselen van de motor. Afgezien van de veiligheidsaanpassingen zoals de remmen. Maar gewoon puur het verwisselen zelf.
Ik heb al wel veel verslagen gezien, maar ben er nooit bijgeweest.
WYD schreef:Waar ik benieuwd naar ben wat je allemaal moet doen bij het verwisselen van de motor. Afgezien van de veiligheidsaanpassingen zoals de remmen. Maar gewoon puur het verwisselen zelf.
Ik heb al wel veel verslagen gezien, maar ben er nooit bijgeweest.
ga dan eens kijken op http://www.205gti.com en dan naar ombouw verhalen en er gaat een wereld voor je open
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik ben al een half jaar ofzo lid van het 205gti forum
het zal nog wel fff duren voordat het op “onze” 16V site zover komt
(als het zover komt)........
heb me bij die nieuwe 16V site al aangemeld maar nog steeds geen terugkoppeling in m’n mailbox
gaat in ieder geval een stuk sneller
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik ben hard bezig met het nieuwe forum!
De informatie komt er terzijner tijd ook allemaal op te staan!
Ik ben ook van plan om een XU9J4 D6C (160PK) in m’n BX te leggen, maar het is voorlopig nog niet nodig. Hij heeft pas net 161.000 km op de teller staan en vind het dus sund om het zeer goeie blokkie er nu al uit te halen.
Misschien dat ik tegen die tijd al wel een 16V mk1 heb aangeschaft, scheelt een hoop werk
WYD schreef:Ik ben hard bezig met het nieuwe forum!
De informatie komt er terzijner tijd ook allemaal op te staan!
Ik ben ook van plan om een XU9J4 D6C (160PK) in m’n BX te leggen, maar het is voorlopig nog niet nodig. Hij heeft pas net 161.000 km op de teller staan en vind het dus sund om het zeer goeie blokkie er nu al uit te halen.
Misschien dat ik tegen die tijd al wel een 16V mk1 heb aangeschaft, scheelt een hoop werk
je bent hard bezig…....................... mooi
kun jij me dan fff aanmelden/acount aanmaken oid
Die yahoo mailinglist is verzenden .....5sec later ontvangen in m’n mailbox
o.a. BXNL, kletsBX, XMNL etc,etc…..............
fff voor de duidelijkheid ik sta wel in de memberslist maar kan niet
inloggen op m’n nickname cq wachtwoord
Dit omdat ik nog geen terugkoppeling heb in m’n mailbox
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Misschien dat ik tegen die tijd al wel een 16V mk1 heb aangeschaft, scheelt een hoop werk
staat al een witte bx16v voor een rooitje (€1000,-) op marktplaats.nl
is goedkoper dan je eigen bx ombouwen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die witte BX16v stond toendertijd voor 1300 euro te koop ofzo. Ik heb toen 1000 euro geboden, voor dat geld ging hij nooit weg wist de verkoper mij te melden. Affijn, ik had mijn progress nog en had dus geen haast.
Toen mijn progress overleed moest ik ander dagelijks vervoer hebben. Toen viel mijn oog op m’n huidige BX die heb ik toen gekocht voor 950 euro. Ik wil eerst deze klaar hebben voordat ik eventueel een BX 16v koop. Ik heb geen wereldbaan, dus het is altijd een kwestie van prioriteiten stellen.
Als die gozer toen gewoon ja had gezegd, dan had ik nu een 16V gereden