2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Mijn eerste bx 1400 LPG
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 13 maart 2005 07:52 PM
  [ # 16 ]

1.4 TU carbs = 75pk

Verbruik weet ik niet.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 maart 2005 08:05 PM
  [ # 17 ]

Uit 1992 met een carburateurblok? Ik dacht dat toen alle BX’en al wel injectie hadden?

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 13 maart 2005 10:21 PM
  [ # 18 ]

Harm = nationalist en kijkt niet over de grenzen? Laughing

FYI: In delen van Europa zijn de carburateur-modellen en injectie-zonder-kat modellen tot einde 1992 geleverd, soms tegelijkertijd met de wel katalytisch gereinigde modellen. Het gaat dan om Belux, Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland & Groot-Brittanië.

Dus een mooie MK2 16V uit die landen heeft 160pk, en da’s erg fijn.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 maart 2005 11:17 PM
  [ # 19 ]

Harm = nationalist en kijkt niet over de grenzen? 

Mwah.. beetje, als ‘t voordelig voor Nederland is Wink

Toch wel goed he, van NL, dat hier veel eerder alleen nog schone BX’en bestonden…. wel jammer van de 16v Smile

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 14 maart 2005 09:08 AM
  [ # 20 ]
SAMBXSPORT schreef:
metro2005 schreef:
SAMBXSPORT schreef:
metro2005 schreef:

mooie bx Cool
(al zijn alle bxen natuurlijk mooi Wink )

Leuk om zoiets te horen van een niet-Citroënrijder

Shocked  kijkt snel op auto
gelukkig, er staat citroen op
Cool

Hehe, eentje met schokdempers Rolling Eyes

Wink

hee plaag me niet zo joh Twisted Evil
je wil niet weten hoe graag ik wil bollen onder mijn kont wil Rolling Eyes

moet wel zeggen dat die zx, ondanks de verlaging, nog altijd een heel stuk comfortabeler is als bv een japanner.
onlangs nog in de mitsubishi colt van mijn vriendin gereden (niet verlaagd, standaard wieltjes) en mijn vullingen trilden uit mijn kiezen Shocked
maar zo comfortabel als een bollenkar wordt ie helaas nooit. daarvoor zijn de veerwegen van een normaal geveerde auto gewoonweg te kort.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 maart 2005 10:54 AM
  [ # 21 ]
rb schreef:

1.4 TU carbs = 75pk

Verbruik weet ik niet.

.

Das niet waar, een injectie heeft 75 PK, een Carb iets meer d8 ik ong. 80 pk

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 maart 2005 11:11 AM
  [ # 22 ]

Als jij je denkwerk nou richt op je spellingscapaciteiten, dan zal ik met Citroën België bellen dat ze 13 jaar geleden volgens jou een verkeerde opgave in de BX-folder hebben gedaan. Laughing

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 maart 2005 11:19 AM
  [ # 23 ]
rb schreef:

Als jij je denkwerk nou richt op je spellingscapaciteiten, dan zal ik met Citroën België bellen dat ze 13 jaar geleden volgens jou een verkeerde opgave in de BX-folder hebben gedaan. Laughing

Zo te zien rijd jij in een Xantia en niet in een BX en is een Carb 1.4 anders dan een Injectie. En wat was er niet goed aan mijn spelling volgens jou ?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 maart 2005 11:55 AM
  [ # 24 ]

Kan zo een 1.4 TU motortje goed op gas rijden, of moet je rekenen op een zelfde soort drama’s als de 1.8i 8V?
Ik heb namelijk ooit op het punt gestaan om mijn 309 1.3 (type-1) in te ruilen met bijbetaling voor een 309 1.4i (type-2) op gas, maar het gaf mij geen goed gevoel en dus heb ik het toch maar niet gedaan.

Heb de 309 toen ingeruild voor een Suzuki-Swift Sedan 1.3i Surprisedops:
(Wordt ik nu van het forum afgekickt ConfusedWink )

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 maart 2005 12:40 PM
  [ # 25 ]

Even kijken of ik het goed begrijp.

Ik schrijf:

rb schreef:

1.4 TU carbs = 75pk
Verbruik weet ik niet.

Jouw reactie:

gti_styling84 schreef:

Das niet waar, een injectie heeft 75 PK, een Carb iets meer d8 ik ong. 80 pk

Jij stelt dus dat ik lieg, o.b.v. het feit dat jij denkt dat dat anders zit.

Dan is het met je verstandsvermogen niet super gesteld.
Anders had je namelijk geweten dat er inderdaad een 1.4 TU 85PK met dubbele carburateur heeft bestaan die alleen in de 205XS en AX GT heeft gezeten en dus niet in een BX is geplaatst. 

Dan geef ik op een vriendelijk komische manier aan dat ik antwoord geef vanuit de Belgische 1992’BX folder: 

rb schreef:

Als jij je denkwerk nou richt op je spellingscapaciteiten, dan zal ik met Citroën België bellen dat ze 13 jaar geleden volgens jou een verkeerde opgave in de BX-folder hebben gedaan. Laughing

en jij reageert:

gti_styling84 schreef:

Zo te zien rijd jij in een Xantia en niet in een BX en is een Carb 1.4 anders dan een Injectie. En wat was er niet goed aan mijn spelling volgens jou ?

Kortom,
- je gaat mij vertellen dat ik in een Xantia rijd (goh, dat wist ik niet, ik dacht dat het een Nissan Skyline GTR R34 was Confused, toch opgelicht bij aankoop) en niet in een BX. Verlies ik daarmee het recht om iets te posten in het BX-forum? Dan hoor ik dat graag van een moderator hier. Dan ben ik tevens benieuwd hoe dat zit met niet bestaande auto’s, zoals een 14 GTi.
- Verder geef je gratis technische les (nee bedankt, hoef ik niet van u)
- en denk je blijkbaar dat “d8” normale spelling is (is het helaas ook niet).
- Enige onderbouwing van die 80 pk blijft verder achterwege.

Speel op de bal, niet de persoon a.u.b.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 maart 2005 12:43 PM
  [ # 26 ]
ZX1.4i schreef:

Kan zo een 1.4 TU motortje goed op gas rijden, of moet je rekenen op een zelfde soort drama’s als de 1.8i 8V?
Ik heb namelijk ooit op het punt gestaan om mijn 309 1.3 (type-1) in te ruilen met bijbetaling voor een 309 1.4i (type-2) op gas, maar het gaf mij geen goed gevoel en dus heb ik het toch maar niet gedaan.

Heb de 309 toen ingeruild voor een Suzuki-Swift Sedan 1.3i Surprisedops:
(Wordt ik nu van het forum afgekickt ConfusedWink )

Volgens mij heeft Wouter (XBXG) net een BX met 14 TU op LPG met 340k km naar de sloop gebracht, dus dat gaat wel.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 maart 2005 12:47 PM
  [ # 27 ]

Oh, Ok Surprisedops: , dat had ik effe niet gelezen.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 14 maart 2005 01:12 PM
  [ # 28 ]

Dan heb ik nog 200.000 km te gaan met mijn bx, das een kleine 10 jaar gerekend aan het aantal km’s die ik nu per jaar doe.
Hoeveel zullen er binnen 10 jaar nog rondrijden, niet zo veel denk ik.
Goh, ik verlang naar de tijd dat ik passeer in mijn bx en iedereen zal opkijken zoals nu een DS passeert

Smile  keep on dreaming, ik weet het

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 maart 2005 01:14 PM
  [ # 29 ]
B.elgi.X schreef:

Dan heb ik nog 200.000 km te gaan met mijn bx, das een kleine 10 jaar gerekend aan het aantal km’s die ik nu per jaar doe.
Hoeveel zullen er binnen 10 jaar nog rondrijden, niet zo veel denk ik.
Goh, ik verlang naar de tijd dat ik passeer in mijn bx en iedereen zal opkijken zoals nu een DS passeert

Smile  keep on dreaming, ik weet het

Nou dat doen ze bij mij nu al dus… Smile

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 14 maart 2005 01:31 PM
  [ # 30 ]
ZX1.4i schreef:

Kan zo een 1.4 TU motortje goed op gas rijden, of moet je rekenen op een zelfde soort drama’s als de 1.8i 8V?
Ik heb namelijk ooit op het punt gestaan om mijn 309 1.3 (type-1) in te ruilen met bijbetaling voor een 309 1.4i (type-2) op gas, maar het gaf mij geen goed gevoel en dus heb ik het toch maar niet gedaan.

Heb de 309 toen ingeruild voor een Suzuki-Swift Sedan 1.3i Surprisedops:
(Wordt ik nu van het forum afgekickt ConfusedWink )

Iedereen maakt wel eens fouten, maar een Swift…. Wink

Een BX1.4 kan perfect op LPG rijden, net zoals iedere BX. Bij de Xantia kwamen de problemen, maar ook dit beperkte zich tot de 1.6i en 1.8i (beide 8V). Als je bij de Xantia de cilinderkop wisselt voor die van een BX dan ben je ook daar van de problemen af. Smile
Tocj handig dat plug and play van Citroën.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook