8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Martin, morgen (eindelijk) ophalen!!
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 februari 2008 01:38 PM
  [ # 106 ]

Bij mij is dat één keer in de wasstraat gebeurt. Ze heeft er drie uur plat op haar buik vastgelegen. Vond de eigenaar van de wasstraat ook niet leuk op zaterdag middag.

Typisch iets om preventief te vervangen Wink

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 februari 2008 02:04 PM
  [ # 107 ]

Tja garantie… citroclaziek bemiddelde bij de verkoop, ik kocht em eigenlijk van een particulier.. Citroclaziek heeft die wagen wel gerestaureerd, en de motor gereviseerd… valt me dan wel tegen dat ze die leidingen niet vervangen hebben toen ze er toch bij konden..

Maar ik heb die DS gekocht zonder garantie en voor een mooie prijs.. de taxateur (herman heffener) vond dat ik em echt schofterig goedkoop had gekocht… Ik heb dus zelf het risico genomen en neem dit dan ook maar..

Als alle leidinen vervangen zijn, speling van het draagarm lager is en er michelins onder zitten is ze toch wel in perfecte staat eigenlijk.. daar kijk ik dan maar naar uit Wink

Ik hoop alleen dat ik er zo bij kan waar de DS nu staat.. als ze op een brug moet ben ik uitgeschakeld en moet ze met een ambulance naar een garage..

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 februari 2008 02:06 PM
  [ # 108 ]

Bij mij is dat één keer in de wasstraat gebeurt. Ze heeft er drie uur plat op haar buik vastgelegen. Vond de eigenaar van de wasstraat ook niet leuk op zaterdag middag.

Laughing


Hoe heb je dat opgelost? In de wasstraat nieuwe leiding gemonteerd?

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 29 februari 2008 02:08 PM
  [ # 109 ]

Ik las het ook al op AW. Jammer Martin, maar wel netjes zoals je het opneemt. Goedkoop is duurkoop, wellicht toch?

Ik ben geen techneut en zeker geen DS kenner, maar volgens mij moet je met de voorgenomen wijzigingen een eind komen. Heeft je pa gaan nieuwe leidingen in het 25-jaren project DS voor papa CLL?  Wink

Succes er mee!

WOF huh

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 februari 2008 03:41 PM
  [ # 110 ]

Je kan bij een Ds eigenlijk overal van boven bij. zte de auto op pootjes in de hoogste stand en begin van boven af ruimte te maken tot je de leidingen kan vervangen.
Idd met het blok eruit is het een EITJE!!! ( maar dat wilde j niet weten)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 februari 2008 03:52 PM
  [ # 111 ]

Ik zet em morgen met de neus op pootjes in de garage en eerst de kapotte leiding proberen te vinden en die eruit halen en dan een andere kopen en er in monteren. Dan rijdt ze iig weer en ga ik een plan maken om de rest te vervangen!

Ik heb trouwens gebeld met Ward H te H en vond het erg leuk om van die wagen te horen.. hij heeft em 7 jaar gehad. Ik weet nu iig waar ze vandaan komt enzo!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 februari 2008 05:04 PM
  [ # 112 ]

Leidingen onder de kap zijn gewoonlijk kei-vet.
Ben daar nog nooit slechte leidingen tegengekomen, wel slechte afdichtingen, niet goed gemonteerde leidingen (niet goed ingeprikt), en verrotte rubbertjes. Ik denk dat je in die richting moet zoeken Rolling Eyes

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 februari 2008 05:05 PM
  [ # 113 ]
vlietmansje schreef:

Leidingen onder de kap zijn gewoonlijk kei-vet.:


Bij jou ja!  Cool  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 februari 2008 05:16 PM
  [ # 114 ]
CLL Martin schreef:

Bij mij is dat één keer in de wasstraat gebeurt. Ze heeft er drie uur plat op haar buik vastgelegen. Vond de eigenaar van de wasstraat ook niet leuk op zaterdag middag.

Hoe heb je dat opgelost? In de wasstraat nieuwe leiding gemonteerd?

Ik had uiteindelijk drie krikken nodig. En krijg die maar eens onder een DS die op haar buik vast ligt Cool.  Vervolgens uit het middenrooster van de wasstraat waar o.a. de uitlaat in vast zal omhoog gekrikt en rollen maar… Eenmaal uit de wasstraat heb ik de auto gesleept (zonder vering en bijna zonder remmen Surprisedops: ) een stukkie verderop geparkeerd om vervolgens een biertje te pakken drunk . Die smaakte best goed.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 februari 2008 08:57 PM
  [ # 115 ]

Nee de treiterslang is het niet.. dan had ik niet meer terug naar huis kunnen rijden.. volgens mij ligt dan meteen alles op straat als die breekt…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 februari 2008 08:58 PM
  [ # 116 ]
CLL Martin schreef:

Heel die wagen is gerestaureerd, motor gereviseerd, de leiding straat links onder de auto is ook vernieuwd

Martin, ik denk dat je een denkfout maakt. Jij hebt een mooie auto gekocht, met een gereviseerde motor, gerestaureerd plaatwerk en nieuwe bekleding.

Een restaureerde auto is echter iets heel anders. Dat is een auto die helemaal uit elkaar is geweest, en van onder tot boven met nieuwe of gereviseerde onderdelen is opgebouwd. Dat is bij jouw auto helaas niet het geval, maar de prijs was daar dan ook naar. Een totaal restauratie bij een DS is dermate kostbaar dat dit bijna nooit gedaan wordt, simpelweg omdat de kosten hoger zullen zijn dan het bedrag wat die auto ooit op zou brengen.

Jouw auto is een leuke, harde en mooie auto. Maar omdat ie nog nooit helemaal uit elkaar geweest is, zul je dus toch moeten leren leven met afbrekende leidingen, lekke retourleidingen en verrotte leidingbundels Sad

Misschien is ‘t hard, maar ‘t is helaas niet anders…..

Ik hoop natuurlijk wel dat je snel weer kunt rijden!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 februari 2008 10:19 PM
  [ # 117 ]
CLL Martin schreef:

Nee de treiterslang is het niet.. dan had ik niet meer terug naar huis kunnen rijden.. volgens mij ligt dan meteen alles op straat als die breekt…

Als de treiterslang een beetje lek is, ben je natuurlijk niet meteen alle LHM kwijt. Het lekken wordt dan wel steeds erger.

Overigens: een treiterslang begint eigelijk altijd met lekken binnen in “het elleboogje” (=de enige bocht die erin zit).

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 03 maart 2008 02:57 PM
  [ # 118 ]

Je hebt helemaal gelijk Waterman, ik weet het inmiddels nu wel Wink , maar snap niet dat als de motor eruit ligt je die leidingen niet even vervangt.
Zo deed ik het iig zelf wel toen ik m’n eend restaureerde…

Afgelopen weekend met een spiegeltje bezig geweest en het is toch een rubber slang die lekt, die komt van boven de voorraadbol en gaat naar de onderkant van het voorraad vat.. is heel slecht te zien van boven af.
Maar hij lekt waar hij vast zit boven de voorraad bol, is dat de druk regelaar waar die slang op zit?

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 03 maart 2008 03:06 PM
  [ # 119 ]

Wat trouwens ook zo is, is dat ik er in een maand tijd 3200 km mee heb gereden, en de DS daarvoor 2 jaar erg weinig heeft gedaan.
Dit waren ritten van telkens minstens 60km, de DS is dus elke keer goed warm gereden en nu gaat alles wat slecht is kapot.. Ik vind het dus helemaal niet erg, heb liever dat het nu kapot gaat dan dat ik van het voorjaar ergens in zuid frankrijk sta…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 maart 2008 03:07 PM
  [ # 120 ]

Dat is dus de treiterslang.

Zelf heb ik er een stuk benzineslang, met een grote radius gelegd, als treiterslang in gebruik. Ben je meteen van dat lullige bochtje af, waar ie altijd op ga lekken.

Citroen!

Profiel  
 
 
8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook