Bij deze het nieuwe draadje. Vandaag een paar plaatjes geschoten van de 59-60-JH: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Op de foto’s zie ze er heel erg goed uit.
Wat moet er eigenlijk nog aan gebeuren?
Jeroen
Re: Opknapbeurt Dyane 6
Dit ga ik met zeer veel plezier volgen. Alvast bedankt om de extra foto’s met ons te delen!
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Succes, ik kijk uit naar het resultaat.
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
wow, die lak ziet er ook nog goed uit!
ik denk dat ze na een goede commandant beurt glimt als een spiegel!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat scheurtje in het stuur, is dat een bekend Dyane euvel met dit type stuur?
De mijne had destijds op dezellfde plek ook zo’n scheurtje.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
jep, het staal binnenin zet uit en bakeliet kan daar niet tegen.
Als zo’n stuur niet gescheurd is, is het behoorlijk zeldzaam te noemen
Ola,
Ik wil de auto eerst technisch 100% hebben en apk keuren. De wiellagers achter moeten worden vervangen, er is een motorsteun stuk en de remmen moeten nagekeken en gesteld worden. Daarnaast zal ze een grondige poetsbeurt ondergaan, krijgt ze nieuwe bumpers, banden en velgen. Het lijkt allemaal wel te overzien. Als het goed is heb ik volgende week een set geklonken velgen en witte deurpanelen Nu nog een setje originele spatlappen en een motor, en dan is ze écht helemaal origineel Bekleding wil ik ook nog vervangen, maar dat heeft niet zo’n haast. Op de bodemplaat r.v. zit een gaatje bij het bankframe en dat moet gelast worden. Dat laat ik doen door een professional.
Dat scheurtje in het stuur is vrij normaal. Bakkeliet wordt na verloop van tijd hard en uitendelijk scheurt het. Dankzij de stalen kern heb je er bij het sturen geen last van. Zonde is het natuurlijk wel.
Ik hou jullie op de hoogte. Heel hard zal het de komende weken nog niet gaan, want ik ben druk en er moeten voor deze klus ook agenda’s op elkaar worden afgestemd.
Goeds,
Yvar.
Michiel van Ginkel schreef:jep, het staal binnenin zet uit en bakeliet kan daar niet tegen.
Als zo’n stuur niet gescheurd is, is het behoorlijk zeldzaam te noemen
En die met een scheur die worden niet hersteld?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik zou het vullen met 2 component epoxy kit.
Ik wil wel duidelijk zeggen dat ik nog nooit zo een stuur heb hersteld, enkel van hoe ik het zou doen.
Eerst afplaktape links rechts naast de scheur, zo precies mogelijk.
Dan vullen met de epoxy, met een Dremel gelijk schuren.
terug nieuwe tape en dan de herstelling lakken.
Ik heb al veel zaken hersteld met een epoxy kit en telkens weer versteld van het resultaat.
De scheur zo laten, je kijkt er toch telkens op?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Er bestaan sturen die niet gescheurd zijn Ik heb er zo een en ja daar zijn sommigen jaloers op.
Laat je de remmen en de lagers dan niet door en proffesional doen?
Scheelt me dus een hoop tijd lees ik nu
Ja en nu sta ik weer een paar flessen korenwijn voor
Groet
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Laat je de remmen en de lagers dan niet door en proffesional doen?
Iemand met een professionele insteek en werkwijze die zo’n mooie Dyane tot in detail heeft gerestaureerd, motoren als naaimachines kan afstellen en voor alle problemen een oplossing heeft verdient hier een eervolle vermelding!
Feiko heeft een stuur zonder scheur en dat is best een unicum. Bij mijn weten heeft alleen het pronkstuk
AE-65-19 dat ook. Maar dat telt niet, want die auto heeft bijna 30 jaar ongebruikt in de opslag gestaan
Voor de liefhebbers heb ik nog wat Dyane-porno online gezet: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/show/
Goeds,
Yvar.
Onderstaand een briljante reactie die ik kreeg van een Duitser op een advertentie:
Guten Tag,
die Antriebseinheit ist koplett mit Getriebe,Lichtmaschine,Anlasser,Hauptbremszylinderpumpe und alles alles andere.
Ich bin bereit Ihnen entgegen zu kommen: 250Euro plus ein Kasten Grolsch! Dann sind alle glücklich.
Tukkers hier?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ík heb ook zo’n stuur zonder scheur (een blauwe uit 1971)
niet dat ik hem nu gebruik, maar zeldzaam is ie zeker
Geplaatst: 01 Mrt 2008 14:06 Onderwerp:
ík heb ook zo’n stuur zonder scheur (een blauwe uit 1971)
niet dat ik hem nu gebruik, maar zeldzaam is ie zeker
Ach, wie weet vind je er ooit weer een mooie Dyane bij
Vandaag een bestelling bij de D.V.N. geplaatst. Wiellagers, voorbumper, ruitenwissers, sierstrips e.d. Over twee weken haal ik dat op. Volgende week met Feiko de binnenlanden van Friesland en Drenthe in om de nodige snuisterijen op te halen. Vanmiddag assteunen bij Hellfords gekocht en een stevige balk bij de houthandel gescoord om straks veilig aan het apparaat te kunnen werken. Dat was het voor vandaag.
Off-topic, maar dit forum blijft qua instellingen een raadsel. De ene dag werken de emoticons bij mij wel, de andere dag niet. Het ligt waarschijnlijk aan mijn browser. Weinig aan te doen. Het duiveltje dat ik hier wilde plaatsen verschijnt steeds onder dit bericht…
Goeds,
Yvar