Inhouden als ie koud is
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 28 februari 2008 08:57 PM

Hoi

Mijn xm 2l monopoint houd in nadat ie een koude start heeft gehad.
Dit verdwijnt na het warmrijden.
Of als ik de computer accupolen ‘s avonds losmaak en ‘s morgens weer aansluit.
Ik heb zelf het idee dat het de inlaat / koelvl. temperatuur sensor is,omdat de map sensor pas vervangen is.

Iemand nog sugesties over wat het zou kunnen zijn?

gr. Bjorn

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 28 februari 2008 10:42 PM
  [ # 1 ]

Je verhaal is een beetje vaag, Bjorn.

Wat bedoel je precies met hij houdt in?
En met: ...Als ik de computer accupolen losmaak???

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 28 februari 2008 11:19 PM
  [ # 2 ]

Als je koelvloeistof temp sensor de oorzaak is, zou je een foutmelding in het systeem moeten hebben. Die kan je terug vinden in de ecu.

Bij problemen met stotteren, inhouden etc denk ik persoonlijk altijd aan luchtinlaat en ontsteking.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 29 februari 2008 12:41 AM
  [ # 3 ]

Heeft pas een grote beurt gehad.En dus ook nieuwe bougies.Wat natuurlijk ook nog kan zijn bougiekabels…....
De ecu geeft geen storing aan , deed ie ook niet toen de map sensor kapot was.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 01 maart 2008 11:02 PM
  [ # 4 ]

Luchtfilter schoongemaakt/vervangen?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 02 maart 2008 12:13 PM
  [ # 5 ]

ja lijkt me logisch he

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 maart 2008 09:15 PM
  [ # 6 ]

en de rotor en de verdelerkap! heb ik preventief laten vervangen,en blijkbaar net op tijd,want het metaal deel op de rotor,welke tegen de 6 koperen nokjes sleept van de verdelerkap was zo goed als gelijk met het oranje kunststof,weggesleten.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 03 maart 2008 02:07 PM
  [ # 7 ]

hoi

rotor en verdelerkap heeft ie niet

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 03 maart 2008 02:29 PM
  [ # 8 ]

Ik krijg meer het idee dat de temperatuursonde verkeerd aangeeft,
of een vuile aansluiting,dit kan je niet uitlezen,want de computer heeft
geen thermometer om de opgegeven temperatuur te controleren,dus geeft hij een te arm mengsel en houdt hij in

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 03 maart 2008 02:32 PM
  [ # 9 ]

lijkt mij idd een van de meest logische dingen die er aan de hand kunnen zijn. Heeft in ieder geval iets te maken met de een of andere temp. wat verkeerd aan de ecu word doorgegeven.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 maart 2008 02:36 PM
  [ # 10 ]
Bjorn Kusters schreef:

ja lijkt me logisch he

Tjee, dus we mogen alleen onlogische dingen opnoemen alhier ?

Maar je hebt vast inmiddels je inlaat / koelvl. temperatuur sensor gecontroleerd cq vervangen, dus hou ons niet in spanning….
Wink

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 03 maart 2008 03:09 PM
  [ # 11 ]

Dan zal hij de waarde bij de temteratuur moeten weten.Maar ik heb het al eens meegemaakt dat de waarde goed was,maar het vrouwelijke stekkertje wat er op zat inwendig geoxideerd was.Dus 3 dagen zoeken en meten,drradje afknippen,nieuw stekkertje erop en klaar

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook