beste forummers
we weten allemaal dat de BX14 met plat blok tot 1989 afwijkende aandrijfassen heeft tov de andere modellen
wat me verbaast na 120000km rijden is de matige kwaliteit van de assen en ruilassen
ik rijd normaal en toch begint een 60000km geleden gemonteerde ruias weer te kloppen(het voorteken dat ze aan het einde is)
heeft iemand nog bruikbare tips????
het betreft de rechter as
de citroen-liefhebber
Vreemd, die van mij gaan al 154000 probleemloos mee
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Koop een nieuwe. Betaal je wel ruim 2x zoveel als een ruilas.
Maar ruilassen stellen vaak teleur want ze zijn niet volledig vernieuwd. Daar zit het prijsverschil tov een nieuwe dan ook in.
Ik heb er zelf ook teleurstellende ervaringen mee; en dan heb jij zelfs nog assen zonder tussenlagers - wat bij de lange as van de 16/19/diesels ook nog een zwaar probleem is omdat bij de ruilassen de kwaliteit daarvan dubieus is.
Ich bin ein Breaker
Voor assen even bij de dealer kijken.
Volgens mij kunnen ze bij Citroën net als bij Peugeot door heel Nederland kijken in de voorraden. Misschien dat er nog ergens een set als incourant ligt. Dat kan je dan meestal al een extra korting opleveren ( als je goed met je magazijnman overweg kunt).
Van 205 naar ZX