Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Ik kom net van de spuiter vandaan en mijn dame begint er fantastisch uit te zien (afgezien dan van de vreselijke stofrotzooi dan) en mag volgende week beginnen met de opbouw van mijn nieuw bejasde dame.
Ben nu al bang dat ik wat beschadig maar dat terzijde.
Ik heb de gaatjes van de middenstrips (pallas) laten dichtmaken omdat ik de strips ga plakken. Alleen nu is de vraag hoe ik die strips het beste kan uitlijnen. Iemand een tip?
Ten tweede wil ik mijn plaatwerk nog wat strakker afhangen, iemand tips ?
Ik heb om de een of andere reden geen toegang tot de DSclub site dus dat artikel wat daar in staat kan ik niet inzien.
grtz
wat die pallas strips in het midden betreft: ik ben van achteren begonnen daar de reflector een bepaalde hoogte heeft. hou dit aan als hoogte over het hele achterspatscherm (is ongeveer 1 cm t.o.v. de “knik”) hou deze hoogte daarna ook aan bij de deuren en voorspatschermen.
bovenste en onderste strips pas uitlijnen als alles !!! afgehangen is !!
(ook hier ben ik achteraan begonnen daar je ook gebonden bent aan de hoogte).
ik kreeg dit resultaat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Re: uitlijnen pallasstrips en afhangen
robbertkars schreef:
Ten tweede wil ik mijn plaatwerk nog wat strakker afhangen, iemand tips ?
Ik heb om de een of andere reden geen toegang tot de DSclub site dus dat artikel wat daar in staat kan ik niet inzien.grtz
Ik zou eerst het plaatwerk afhangen en daarna pas de strips uitlijnen.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
citroen23 schreef:wat die pallas strips in het midden betreft: ik ben van achteren begonnen daar de reflector een bepaalde hoogte heeft. hou dit aan als hoogte over het hele achterspatscherm (is ongeveer 1 cm t.o.v. de “knik”) hou deze hoogte daarna ook aan bij de deuren en voorspatschermen.
bovenste en onderste strips pas uitlijnen als alles !!! afgehangen is !!
(ook hier ben ik achteraan begonnen daar je ook gebonden bent aan de hoogte)......
Mooi resultaat. Voor het afhangen moet je een lange platte schroevendraaier gebruiken om de portieren te kunnen stellen. Een alternatief hiervoor is dat als je een doppenset hebt met schroevendraaier, kun je bij de praxis 2 verlengstukken halen van elk 15 cm, of een flexibel verlengstuk, zie foto’s :
De reden dat je dit eerst moet doen (voor het plakken van de strippen) is dat je anders kans hebt dat bij het openen van een portier, de strip op dit portier een beschadiging maakt op de kopse kant / binnenkant van het plaatwerkdeel ervoor. Het is trouwens altijd handig dit te testen voordat je de strips definitief op het plaatwerk-deel plakt.
Gebruik trouwens goede tape (aangezien dit alles is wat je strips vasthoudt) en maak zowel strips als plaatwerk op die plekken goed schoon voor je begint. Ik heb zelf 3M tape 16 mm breed gebruikt van toendertijd 2 euro per meter.
De strips komen met de bovenkant gelijk te liggen met de vouw in je portieren.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
De deuren zaten goed, die heb ik alleen aan de onderste scharnier losgemaakt. Ik moet wel de voorschermen iets naar buiten zetten (dit gaat toch alleen aan de binnenkant van schermen bij de rubber ophangpunten?)
en de afstand tussen de plaatwerkdelen vaststellen. Is daar een maatje voor?
robbertkars schreef:
en de afstand tussen de plaatwerkdelen vaststellen. Is daar een maatje voor?
het wphb heeft het over 2 a 3 mm ......maar helaas is dit niet altijd haalbaar.
p.s. voor de montage van de grote strips kun je ook (super)montagekit gebruiken. bevalt mij tot nu toe prima. voordeel er komt dan geen water meer achter de strips. wel fff leten op een bijpasende kleur en z’n eigenschappen zoals o.a. UV-bestendig, vocht/water bestendig etc….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Strips boven de knik (soms zelfs meer dan 1 cm), inderdaad.
Citroen!
Stomme wachtwoorden.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
robie schreef:Stomme wachtwoorden.
Ook geen lid?
Citroen!
Pas sinds 1980.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
uitlijnen pallasstrips en afhangen
Eergisteren de brede Pallasstrips met dubbelzijdige tape geplakt.
Zeer tevreden over het resultaat…... Tot gisteren.
Op verschillende plaatsen is de tape losgelaten van het plaatwerk en van de strips zelf. Ik heb een tape gebruikt van zeer goede kwaliteit, tenminste zo leek het. Merknaam heb ik even niet bij de hand.
Moet ik dan toch 3M gebruiken of heb ik iets verkeerd gedaan. Het plaatwerk heb ik van te voren schoongemaakt en de strips ontvet met wasbenzine. Stevig aangedrukt en voila, dat zou het moeten zijn.
Heb op de site van 3M gekeken, maar het is me niet duidelijk welke tape ik moet hebben.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Heel dun reepje Polymax kit…...gaan ze nooit meer los.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991