Dat de 2500TD een slechte reputatie heeft is wel bekend.
Wat Rudmer zegt heeft echter ook wel wat.
Wat je zou kunnen doen is een mooie 2,5 zoeken. Die zijn zelfs in exclusive uitvoering met een lage km stand niet erg duur. Als je dan gaat kijken wat een vergelijkbare 2.1 zou kosten en je “zet” dat financiele verschil “apart” heb je toch een behoorlijke buffer.
Heb je dan idd pech met een 2.5 dan heb je qua euro;s een redelijke marge voor de kosten. Heb je geen pech dan heb je voor weinig een pracht van een TD.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Helaas zijn er 2 nadelen die de hoofdoorzaak zijn van de lagere prijzen
-Hoger verbuik
Ik reeds met mijn 2.1td 115-116
Met de 2.5td werd het 111-112.
-Hoger gewicht
Zit 1 belastingklasse tussen.
Domme vragen bestaan niet.
mm, dat laatste daar had ik idd nog ff niet aan gedacht.
Als je een 2.1 tov een 16v neemt ben je erg snel op het omslagpunt ondanks de hogere WB.
ALs je idd met een 2.5 maar minimaal minder verbruikt ligt dat punt samen met een hogere WB in eens een heel end hoger.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Als ik het zo hoor ga ik de kelk toch aan mij of mijn ouders voorbi laten gaan alhoewel het een mooie wagen is…
Zijn de 25td ook met automaat geleverd?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
bxsport schreef:Zijn de 25td ook met automaat geleverd?
Nee volgens mij niet.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik heb het vermoeden dat het blok daar teveel koppel voor heeft.
Ik lees hier veel meningen maar weinig feiten, laten we even voorop stellen dat de 21td een zeer goede motor is met voldoende vermogen voor het hedendaagse verkeer.
Ik heb tijdens het zoeken naar een geschikte 21td ook gekeken naar een 25td. Ik kon destijds keuze maken tussen een vrije kale 21td en een 25td in exclusive trim (import). De 25 is beduidende een motor met een slechte reputatie omtrent de motorkoeling. Dit is te wijten aan een structueel koelingsprobleem in de kop. Er is destijds (zoals eerder gezegd) een gewijzigde kop gemaakt en deze zou ‘na zeggen’ het probleem doen verdwijnen. Toch zal ‘t altijd een zwakke plek blijven bij deze motor ..
Het is je vast niet ontgaan dat 9/10 25td’s een lekke koppakking heeft of gehad heeft. Overigens kun je de 21td chippen naar 130 pk (als je 21td te sloom zou vinden). Ik zou van mijn leven geen 25td kopen en ben dan ook zeer blij dat ik een 21td heb gekocht die mij tot nu toe overal heen heeft gebracht zonder enige problemen!
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Even een beetje muggeziften hoor, ik hoor hier af en toe ook argumenten over wegenbelasting en dergelijke voorbijkomen, maar aangezien de topicstarter een belgische medemens is, gaat dat dus helemaal niet op (vandaar ook zijn opmerking dat een 3.0 liter V6 op lpg zoveel duurder is). Misschien wel goed om niet steeds over dergelijke verschillen heen te lezen.
Ps. staat op ebay.de een nieuwe XM 2.5TD te koop met 123 km op de teller met plastic nog op de stoelen… prijskaartje 50 000 euro +.
Ijs schreef:Ps. staat op ebay.de een nieuwe XM 2.5TD te koop met 123 km op de teller met plastic nog op de stoelen… prijskaartje 50 000 euro +.
Hoe bestaat het. Waar komt zoiets vandaan vraag je je af
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
waar staat dat ding dan, ik kon ‘m niet vinden
maar iig dan nog, 123???
gompy58 schreef:waar staat dat ding dan, ik kon ‘m niet vinden
maar iig dan nog, 123???
Schijnbaar al verkocht, staat niet meer op ebay..